Hallo,
Ik was van plan om op mijn kamer een pc neer te zetten als webserver.
Ik heb daar op internet wat over gelezen en als ik het goed begrijp kan ik met een webserver dus via internet inloggen en de bestanden die op die server staan gebruiken en daar bestanden bijopzetten?
Dit zou erg handig zijn om op vakantie bijv de foto's te backuppen maar ook voor andere bestanden als er iets met de pc die beneden staat en mijn andere pc en de laptop gebeurt.
Ik heb nog een p3 1ghz staan met 512 mb geheugen, is dit voldoende daarvoor?
Voor het internet was ik van plan om gewoon via het draadloze netwerk wat wij thuis hebben met een usb stickje verbinding te maken met het internet.
Is dat snel genoeg? (het hoeft allemaal niet zo heel snel te gaan is meer voor de lol
)
Het liefste heb ik geen harde schijven in die pc zitten vanwege het geluid.
Kan dit met een paar usb stickjes?
Welke software kan ik voor die server gebruiken(het liefst wel gratis).
Alvast bedankt
Ik was van plan om op mijn kamer een pc neer te zetten als webserver.
Ik heb daar op internet wat over gelezen en als ik het goed begrijp kan ik met een webserver dus via internet inloggen en de bestanden die op die server staan gebruiken en daar bestanden bijopzetten?
Dit zou erg handig zijn om op vakantie bijv de foto's te backuppen maar ook voor andere bestanden als er iets met de pc die beneden staat en mijn andere pc en de laptop gebeurt.
Ik heb nog een p3 1ghz staan met 512 mb geheugen, is dit voldoende daarvoor?
Voor het internet was ik van plan om gewoon via het draadloze netwerk wat wij thuis hebben met een usb stickje verbinding te maken met het internet.
Is dat snel genoeg? (het hoeft allemaal niet zo heel snel te gaan is meer voor de lol
Het liefste heb ik geen harde schijven in die pc zitten vanwege het geluid.
Kan dit met een paar usb stickjes?
Welke software kan ik voor die server gebruiken(het liefst wel gratis).
Alvast bedankt