mijn voip telefoons werken niet goed

Pagina: 1
Acties:

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-03 15:09
Hallo,

Ik heb een zyxel P-2602R-D1A en ik wil dat mijn telefoons apart ingesteld worden zoals ze bij elk kanaal horen maar ze doen het gewoon niet. Het probleem is dat je op beide kanalen in en uit op sip1 en sip2 kunt instellen, waardoor het modem in de war raakt. Het voorbeeld is hier;

Zyxel P-2602R-D1A configuratie

Een moment na het resetten deed de telefoon het gewoon op de ene, terwijl nu de andere overgaat.

Ik denk zelf dat ik eens een update moet installeren van de firmware als die al beschikbaar is.

Mvg,

Bart

• BJC2008
Op een of andere manier werkt de Zyxel met een telefoon ook wel, hoe het kan weet ik niet exact, het staat niet in de handleiding.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:57

franssie

Save the albatross

je hebt zo te zien geen voip phones maar een voip router waar je normale pstn telefoontoestellen aan hebt gehangen.
wat werkt er nou niet goed, gaan ze niet over, kan je bellen, kan je niet bellen, heb je 1 of 2 VOIP providers ingesteld?

Met 'het werkt niet' kan ik en de gemiddelde andere tweaker weinig om je te helpen.

Als je bijv op poort twee alleen SIP2 aanzet doettie het niet op de SIP1 provider - maar dat lijkt me logisch....

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• BJC2008
Hoi,

Ik kan nu bellen met 1 telefoon waarop ik gebeld kan worden door budgetphone en uit kan bellen met voipbuster. Maar het is verwarrend hoe het werkt om beide apart te laten functioneren. Ik stel dan inderdaad in poort 2 alleen inbellen en poort 1 alleen uitbellen, maar ik krijg dan alleen maar problemen en zo is poort 1 en 2 in gebruik op sip 1.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:57

franssie

Save the albatross

Dus:
SIP1: Voipbuister
SIP2: Budgetphone

En dan bij PHONE1:
inkomend : SIP 2 selecteren
Uitgaand : SIP1 selecteren

Als je bij PHONE2 hetzelfde doet bel je altijd uit met VB en kan je atijd op beide toestellen gebeld worden op je Budgetphone nummer (ook als een ander toestel al in gebruik is).

Of wil je iets anders? Ik heb iets andere hardware maar ook zyxel - dat werkte bij mij (maar ging mijn modem wel eens hangen dus heb ik VB eruit gegooid, zoveel bel ik niet).

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 19-03-2008 18:50 . Reden: typo x 3 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• BJC2008
Hoi,

Ik denk dat ik dit aleens geprobeerd heb maar toen ging sip2 niet over en kreeg men de voicemail meteen aan de lijn. Ik heb dan nu inkomend sip1 en uitgaand sip1 en dat werkt met 1 telefoon, beter kan ik het geloof ik niet maken, maar misschien probeer ik het nog weleens. Bedankt voor het antwoord overigens.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 22:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak.

Waar staat de "IP" voor in VoIP :? Juist ja, dit hoort gewoon in de hoofdgroep Netwerken thuis :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• BJC2008
Ik zie nu niet meer waar dit topic nog staat, is het gedelete? Ik heb het wel in mijn favorieten staan.

Het probleem heb ik nog niet gevonden. Ik zal er nog eens naar kijken.

Verwijderd

Ik neem aan, dat maar 1 provider voor inkomende gesprekken kan worden ingesteld ?
Is MySipSwitch misschien een oplossing voor je ? het is een gratis service, ook met een Forum erbij voor support, heb er zelf goede ervaring mee.
Pagina: 1