Toon posts:

router in combinatie met adsl2+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb sinds een tijdje internet van telfort en mijn speed van 16 mb is redelijk goed te noemen, maar nu is het geval dat als ik internet via de router ik maar 7 mb heb.
hiervoor had ik internet van chello(clasic) met een speed van 9mb zowel met de router als zonder de router, het is dus wel mogelijk om hoger te gaan dan 7 mb voor de router.
mijn router is een sitecom dc200 v5.

dus graag jullie hulp.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
wat haal je zonder router?

en is die 16mbit wat je effectief haalt of is dat je abbonementsvorm die door bv lijnafstand niet gehaald word?

Verwijderd

Topicstarter
ik haal zonder router 16 mb, soms zelf wat meer.

Verwijderd

Maar wat ik niet begrijp: hoe kan je uberhaubt iets halen zonder router? M.a.w. ik neem aan dat je van Telfort een modem/router hebt gekregen? Misschien zou een iets uitgebreidere beschrijving van jouw situatie van pas komen...

(ik begrijp dat jij ergens een extern router aan hebt gehangen, maar wat zit daar allemaal tussen, etc.)

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik misschien niet zo duidelijk was.

het modem wat ik heb is een ZyXEL 2602R, waar ik dus 16mb mee haal.
maar als ik die router er tussen zet (dc200 v5) haal ik dus maar 7 mb.
hoop dat het zo wat duidelijker is.

Verwijderd

Wat voor bekabeling heb je tussen router en router, en hoe lang is deze?

En hoe weet je de genoemde getallen zo zeker? Wat voor tool gebruik je om dit te meten?

Verwijderd

Topicstarter
de kabel die er tussen zit is een CAT-5 van 50 centimeter of nog wat korter.
testen doe ik doormiddel van speedtest(speedtest.nl) en de 100mb file van http://speedtest.bbned.nl/ en de NL server van gamershell.

zo test ik nu bv met de router en haal ik 7mb, en 1 min later zonder router er tussen en dan haal ik 16 mb.
en het gekke is dat ik met met het UPC modem in combinatie met de router wel goeie speed had(zelfde speed als zonder router)

Verwijderd

Kan je zien in de router(s)wat voor ethernet-verbinding opgebouwd is (ik weet niet over er bij 100 mbps teruggeschakeld kan worden naar 10 mbps).

Wat ik i.i.g. zou doen is andere poorten gebruiken van de Zyxel en de Sitecom. Had je dat al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
nee kan je niet zien.

die zyxel heeft 1 poort en de sitecom 4 en heb ze alle 4 geprobeerd met het zelfde negative resultaat.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:59
Als je hem de modem dus in de wan kant van de router hebt gestopt is die vaak maximaal 10Mbit, stop je modem aan de lan kant eventueel een crosslinked kabel dan en de dhcp uit zetten van je router.
was dat een cable modem/router? dan misschien iets anders aan de hand goed kijken wat voor snelheid je computer lan indicatie geeft.

[ Voor 28% gewijzigd door EnderQ op 16-03-2008 03:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik de router niet in de wan poort doe maar in de lan poort dan heb ik wel 16 mb.
maar dan doet het internet het heel vaak niet, moet ik steeds de stroom van mijn router eraf halen en de stekker er opnieuw in doen en das ook geen doen.
wan deed het wel goed in combinatie met chello clasic waar ik dik 9 mb mee haalde(nu 7 mb)

het is een cabel/adsl router, en mijn lan indicatie van mijn computer geeft 100mb aan.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je die router wel nodig. Vaak is zo'n adsl modem ook al een router dan is het slechts een kwestie van of een switchje kopen. Je kan dan wel je huidige router gebruiken dan moet je wel de poort vanaf je modem in een lan poortje in de router stoppen en DHCP uitzetten op je router.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 04:45:
als ik de router niet in de wan poort doe maar in de lan poort dan heb ik wel 16 mb.
maar dan doet het internet het heel vaak niet, moet ik steeds de stroom van mijn router eraf halen en de stekker er opnieuw in doen en das ook geen doen.
wan deed het wel goed in combinatie met chello clasic waar ik dik 9 mb mee haalde(nu 7 mb).
Maar ook met Chello werkte je dus via die WAN poort. Die 7 vs. 9 Mb zegt me eigenlijk niet zoveel, als er een begrenzing plaatsvindt (omdat je nu 16 Mb hebt) dan hoeft die niet precies naar 9 Mb te gaan (want zowel verbinding (ADSL) als modem zijn nu anders).

Maar zoals TrailBlazer al zegt. Gebruik je de router-functionaliteit van die Sitecom ook daadwerkelijk. Zo ja kan het zijn dat daardoor een conflict ontstaat. Ik zou de Zyxel laten routeren. Deze staat immers aan het begin van je netwerk (en ik heb meer vertrouwen in die Zyxel dan in die Sitecom, maar dat terzijde).

Verwijderd

Ik heb ook eeen configuratie ingericht voor me broer. Zyxel router naar USR router. Op de USR router DHCP, FIREWALL uitgeschakeld en statische route van USR naar Zyxel en statische route van Zyxel naar USR geconfigureerd

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

Die sitecom haalt probably van zichzelf gewoonweg die 16mbit niet. Bar weinig aan te doen.

Gooi de DHCP op de sitecom uit en het IP van het ding op iets wat niet in de weg zit bij de Zyxel, en gebruik de LAN poortjes om je zut op aan te sluiten (WAN laat je dus leeg). Simpeler is een switch plaatsen..

Verwijderd

Topicstarter
jongens heel erg bedankt voor de reacties.

ik heb de kabel nu niet in de wan poort gedaan maar in de lan poort, maar dan zonder dhcp aan en dat werk heel goed.
eerst deed ik dat ook maar dan met dhcp aan en toen had ik steeds een uitval, nu blijft het lekker stabiel en snel zonder dhcp aan.
beide computers hebben ook een ander eind ip zag ik, das ook goed.
alleen kom ik niet meer in het router menu, maja dat zal wel zo horen neem ik aan.
Pagina: 1