Mac-software opstarten vanuit Parallels

Pagina: 1
Acties:

• mixmstan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12-2019
Omdat ik zakelijk met Outlook werk, heb ik op m'n nieuwe MacBook Pro onder Parallels Windows XP geinstalleerd. Outlook werkt prima en ook de Mac-software functioneert prima. Tenminste zolang ik ze los van elkaar gebruik. Hoe zorg ik er voor dat een bijlage in een Outlook-mailtje geopend wordt in een Mac-programma (bijvoorbeeld Word, Adobe, Execl,...)?

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Wat jij wilt is volgens mij niet mogelijk.
Je draait namelijk Mac OS X, en daarin emuleer je Windows XP (met Outlook) in Parallels.
Die systemen werken volledig los van elkaar, XP weet niet eens dat het virtueel draait.
Daarom is het niet mogelijk om vanuit XP een programma te laten starten in Mac OS X.
Wat je wel zou kunnen doen is de mail doormailen naar jezelf, en die mail vervolgens in Mac OS X openen.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

waarom gebruik je entourage niet? Is outlook voor OSX zeg maar. Anders kun je de bijlagen toch gewoon opslaan op je schijf en dan kopieren naar je osx partitie via die snelkoppeling op je bureaublad?

• mixmstan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12-2019
Mijn topicstart was niet helemaal volledig. Naast de MacBook Pro heb ik namelijk sinds kort ook een iMac. Ook daarop draait Outlook/XP onder Paralellels. Hierbij lukt het wel om vanuit Outlook een Mac-programma op te starten.
Ik weet echter niet meer wat ik bij de iMac heb gedaan. Volgens mij zat het in Parallels onder 'Applications' , 'Shared Mac Applications' en dan 'Populate'. Maar m'n MacBook doet niets als ik dat probeer.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02 19:11
zit er bij office for mac geen outlook bijgeleverd? iig bij de windows versies is dat wel het geval

*ben windows gebruiker dus heb geen ervaring met mac, correct me if i'm wrong*

...

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:22:
zit er bij office for mac geen outlook bijgeleverd? iig bij de windows versies is dat wel het geval

*ben windows gebruiker dus heb geen ervaring met mac, correct me if i'm wrong*
Bij Office for Mac heet dat Entourage, en het is bijlange niet zo goed als Outlook.
Pagina: 1