Goedeavond,
een behoorlijke tijd heb ik al problemen met het (niet) booten van mijn pc. Het gaat om een HP prefab pc. Voor de volledigheid, een m1270.nl (http://h10025.www1.hp.com...product=446853&rule=20090)
Als ik de computer aanzet, blijft deze hangen bij het blauwe HP Invent scherm. Volgens mij is dit de vervanger van de POST, bij HP machines. Na gemiddeld twintig keer, boot de pc wel door. Het is dus echt wachten op die ene gelukstreffer dat de machine doorboot.
Booten naar welk device dan ook lukt niet, en in de bios komen ook niet. Dit probleem geldt voor zowel het booten, als het in de bios proberen te komen.
Er is niks aan de configuratie gedaan, dit probleem deed zich ineens voor.
Alle fans draaien, harddisks spinnen up, optical werkt.
Wat ik al heb gedaan :
- randapparatuur verwijderd (cardreader en dat soort zaken)
- moederbord batterij erin en eruit
- overige PCI kaarten weggehaald
- geheugenbanken gecheckt of 1 en ander vastzit
- vid kaart gecheckt of hij vast zat
- HP helpdesk ingeschakeld (veel wijzer ben ik er niet van geworden)
Nog even een toevoeging, pc bestaat uit twee opticals en twee harddisks. Beide opticals loskoppelen, en 1 harddisk, helpt ook niet.
Hopelijk hebben jullie een vermoeden...
een behoorlijke tijd heb ik al problemen met het (niet) booten van mijn pc. Het gaat om een HP prefab pc. Voor de volledigheid, een m1270.nl (http://h10025.www1.hp.com...product=446853&rule=20090)
Als ik de computer aanzet, blijft deze hangen bij het blauwe HP Invent scherm. Volgens mij is dit de vervanger van de POST, bij HP machines. Na gemiddeld twintig keer, boot de pc wel door. Het is dus echt wachten op die ene gelukstreffer dat de machine doorboot.
Booten naar welk device dan ook lukt niet, en in de bios komen ook niet. Dit probleem geldt voor zowel het booten, als het in de bios proberen te komen.
Er is niks aan de configuratie gedaan, dit probleem deed zich ineens voor.
Alle fans draaien, harddisks spinnen up, optical werkt.
Wat ik al heb gedaan :
- randapparatuur verwijderd (cardreader en dat soort zaken)
- moederbord batterij erin en eruit
- overige PCI kaarten weggehaald
- geheugenbanken gecheckt of 1 en ander vastzit
- vid kaart gecheckt of hij vast zat
- HP helpdesk ingeschakeld (veel wijzer ben ik er niet van geworden)
Nog even een toevoeging, pc bestaat uit twee opticals en twee harddisks. Beide opticals loskoppelen, en 1 harddisk, helpt ook niet.
Hopelijk hebben jullie een vermoeden...