XP SP2 raakt na iedere reboot drivers kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik ben bezig met het maken van een mediacenter (mediaportal) pc'tje met als OS een compleet geupdate Win XP sp2 voor mijn ouders. Ik heb er een MCE afstandsbediening voor (USB) en die werkt perfect. Echter, als ik de pc reboot is windows de drivers 'vergeten'; er staat niets meer in apparaatbeheer. Geen foutmelding, niets. Even het usb stekkertje eruit en er weer in, en windows heeft 'nieuwe' hardware ontdekt en installeert de drivers automatisch. En afstandsbediening doet het weer fantastisch. Omdat de stekker achterin de pc zit, en de pc voor mijn ouders is, vind ik dit niet acceptabel. Hoe is dit te fixen?

De pc heeft tevens een USB muis, en die heeft dit probleem niet. Verder heb ik de afstandsbediening vooraf bij een andere pc met precies hetzelfde type windows install geprobeerd, en daar had ik dit probleem niet.

Ik heb het forum hier doorzocht, en 1 vergelijkbaar topic gevonden. Daar waren echter geen replies... [XP] Windows vergeet de Joystick. Dus vandaar dit nieuwe topic...

Edit: na een reboot staat er in apparaatbeheer een "onbekend apparaat". Drivers daarvoor zoeken lukt niet. Kabeltje eruit en weer erin, en het werkt weer. Dan is het onbekende usb apparaat weg, en staat er een extra toetsenbord en een aantal HID apparaten bij. 1 van die HID gevallen wordt herkend als een "MCE USB IR Receiver- Spinel plus".

[ Voor 13% gewijzigd door Rob_G op 16-03-2008 15:09 ]

• Rob_G
Sorry voor de te vroege bump, maar de pc in kwestie staat bij mijn ouders, waar ik na vanavond 3-4 weken niet meer kom...

Heeft niemand een oplossing?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:14

Haan

dotnetter

Ik kan een paar dingen bedenken die ik zelf zou doen:

-in apparaatbeheer usb controllers verwijderen en rebooten, zodat deze opnieuw geïnstalleerd woren
-proberen of een andere verdeling van apparaten in usb-poorten effect heeft
-zoeken of er misschien een driver is voor de afstandsbediening

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Rob_G
De in mijn eerste post genoemde drivers heb ik er al eens af gegooid, maar dat hielp niet. Nu heb ik alle drivers onder het kopje "USB-controllers" eraf gegooid, en na een reboot krijg ik nu het volgende bericht:

Het USB-apparaat wordt niet herkend (titelbalk)

Een van de USB-apparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer.

De locatie van het apparaat wordt in vet aangegeven.

- USB Root Hub (3 poorten)
Onbekend apparaat
ongebruikte poort
ongebruikte poort

Een andere USB poort gebruiken heb ik geprobeerd maar maakt niet uit, en er zijn überhaupt geen te downloaden drivers voor de AB.

Edit:
probleem 'opgelost' door een oud USB pci uitbreidingskaartje in de pc te plaatsten, en daar de afstandsbediening op aan te sluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Rob_G op 16-03-2008 16:24 ]

• degoe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-06-2022
Shit, ik heb hetzelfde probleem maar dan met de interne connector op een P5N32 E SLI PLUS moederbord. Bij mij gaat het om de drivers van een pomp van een waterkoelingssysteem (Aquastream XT USB Standard) en ook hiervoor zijn online geen drivers te vinden.
Ook heb ik ander interne connectoren geprobeerd maar het mocht niet helpen.
Na het verwijderen en herinstalleren van de usb-hid drivers doet hij het wel weer, ook kan ik ze handmatig installeren via "drivers bijwerken".

Ik ben bang dat het een moederbord probleem is maar hoop het niet.
Helaas heb ik geen pci usb hubje waarop interne usb connectoren zitten.

Kan iemand mijn misschien helpen?

Blog E6600@4ghz, 8800GTS 320MB@631/927mhz, 2gb xms2 C4, 3D mark 06= 10.458