BIOS instellingen uitlezen onder Windows?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154862

Topicstarter
Posted - 15/03/2008 : 21:18:20
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

bestaat er ook een programma waarmee je alle BIOS instellingen kan uitlezen terwijl Windows actef is?

Ik wil deze instellingen graag vastleggen in bijvoorbeeld een Word-document.

Laatst waren alle instellingen in de BIOS van mij PC teruggezet naar de default instellingen (mij nog steeds onduidelijk waarom) en heb toen aardig wat tijd er in moeten steken om het e.e.a. weer goed in te stellen.

Als er geen software voor is, wat is een eventueel alternatief?

Mijn moederbord is een ASUS P5KR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 21:53
misschien een beetje flauw, maar als jou Word-document oplossing toch inhoud dat je alles met de hand terug zou moeten zetten, kan je net zo goed even onthouden welke dingen er verschillen met de default opties (mocht je bios onverhoopt een keer resetten). Meestal toch niet meer dan 5 dingen ofso met nieuwe moederborden.

Je kan natuurlijk ook even kijken of in het bios de "optimized defaults" geheel voldoen voor jouw pc. Dan ben je natuurlijk ook gelijk klaar.

edit:
ow,. en als antwoord op je vraag
Nee ik denk niet dat er zoiets is.

Bovendien zou ik even je batterij van je moederbord na laten kijken, of controleren dat je Bios-jumper(Clear CMOS of zoiets op je fysieke moederbord) wel goed vast zit.
Dit kunnen allebei oorzaken zijn voor het verliezen van je moederbord instellingen.

[ Voor 26% gewijzigd door DLGandalf op 15-03-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-04 23:14
Software: CMOSSave 4.0
Ervaring: Geen
CMOSsave/CMOSrest is free

Edit: de link http://mindprod.com/products1.html#CMOSSAVE

[ Voor 53% gewijzigd door W.Wonderland op 15-03-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233158

Lijkt me dat als het niet mogelijk is met de programma's die standaard bij Asus-moederborden geleverd worden (AI Suite, PC-Probe e.d.) het makkelijker is de afwijkende instellingen op te schrijven dan moeite te doen hier een programma voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Volgens mij kun je in het Toolsmenu van het BIOS diverse instellingen opslaan om die naderhand weer te kunnen laden. Dit staat ongetwijfeld in het bijbehorende manual. Als je dit niet hebt kun je dat downloaden op de website van ASUS.

offtopic:
Wat is het nut van het vermelden van de datum en tijd? Dat gebeurt nl. altijd automatisch al.

ARME AOW’er