[AUD] DTS via Creative xtreme notebook.

Pagina: 1
Acties:

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 18:40
Ik heb mijn Z-5450 Digital aangesloten op mijn Creative Xtreme Notebook geluidskaart via een toslink kabel.

Nu heb ik dit filmbestand: xxxxx.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.xxxx-xxxxxx.mkv

Normaal gesproken speel ik dit soort filmbestanden gewoon af met Media Player Classic.
Alleen nu wil ik natuurlijk ook gebruik maken van de externe DTS decoding van de Z-5450.

Mijn vraag is: hoe stel ik dit in?

Ik heb namelijk bij MPC de filter DTS aangezet, maar dan stottert de film heel erg. Nu staat er wel op de console van de Z-5450 dat het DTS signaal is.
Maar het lijkt wel alsof de het signaal op de computer gedecodeerd wordt, maar dat wil ik helemaal niet.

Is er een manier om via MPC, het DTS signaal van de film, gewoon met een 'pass-through' door te laten gaan naar mijn Z-5450?

Want van al die opties in MPC wordt ik niet veel wijzer.

Ik draai windows vista op een HP pavilion laptop dv9580ed, samen met een Creative Xtreme Notebook geluidskaart.

*edit*

Als ik een 720p film draai met DTS, dan stottert het niet. Ook met MPC, zelfde instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door pruimenpit op 15-03-2008 21:27 ]

Verwijderd

Ik zal je ff uit de droom helpen.

je Laptop is niet snel genoeg om Full HD mkv films met een resolutie van 1080p af te spelen.

Ik heb een Pavilion dv9595ed en zelfs die kan geen 1080p mkv film zonder haperen afspelen en in de 9595 zit een Intel Core 2 Duo T7300 die op 2 x 2.0 Ghz loopt; deze in sneller als jouw AMD Turion 64 X2 cpu.

Dus je zult het met 720p mkv films moeten doen of volledige Blu-ray of HD-DVD films moeten downloaden. Je GeForce 8400M GS ondersteund namelijk wel hardware matig de H264 standaard maar niet de x264 container.

MKV = x264
Blu-ray / HD DVD = H264

P.S zoals je leest hierboven heeft het inderdaad helemaal niks met je Z-5450 of je Xtreme Notebook te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 22:15 ]

• pruimenpit
Maar dan doe jij ook iets verkeerd. Want als ik gewoon stereo geluid aanzet via de speakers van mijn laptop , dan draaien alle 1080p .mkv films perfect! Zonder haperen, en met goed geluid. Het gebeurd alleen sinds ik DTS aan heb gezet.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17
Als je het dts of dolby digital signaal op pastrough zet moet dit minder cpu kracht kosten dan het uitsturen van een stereo signaal.

Je moet dus in het AC3 filter van mediaplayer classic spdiv pastroug aanzetten. Dan werkt het goed. Als je dts in het AC3 filter insteld, gaat het filter zelf een dts signaal maken, wat dus weer super veel cpu kracht kost.

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Stel in ac3 filter het geluid op AS IS en enable spdif.....Als de interne decoder van je geluidskaart dan ook uit staat moet dit geen probleem zijn. :9

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

• pruimenpit
Het heeft gewerkt. Ik heb even bij het programma zelf (AC3filter) gekeken, in de startmenu map van k-lite codec pack. Ik kan hier alles selecteren. En het geluid is nu geweldig! Samen met 1080p films maakt dat perfect!

Mijn dank is groot.. :*)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:13:
Ik zal je ff uit de droom helpen.

je Laptop is niet snel genoeg om Full HD mkv films met een resolutie van 1080p af te spelen.

Ik heb een Pavilion dv9595ed en zelfs die kan geen 1080p mkv film zonder haperen afspelen en in de 9595 zit een Intel Core 2 Duo T7300 die op 2 x 2.0 Ghz loopt; deze in sneller als jouw AMD Turion 64 X2 cpu.

Dus je zult het met 720p mkv films moeten doen of volledige Blu-ray of HD-DVD films moeten downloaden. Je GeForce 8400M GS ondersteund namelijk wel hardware matig de H264 standaard maar niet de x264 container.

MKV = x264
Blu-ray / HD DVD = H264

P.S zoals je leest hierboven heeft het inderdaad helemaal niks met je Z-5450 of je Xtreme Notebook te maken.
Wat een pure onzin. Ik heb een Fujitsu Siemens PA1536 laptop met een T5500 met een ATI X1400 en deze heeft totaal geen probleem met 1080P rips

• pruimenpit
Pure onzin hoeft niet zo te zijn, want bij hem kan het misschien niet werken, misschien andere instellingen. Maar je hebt gelijk, in principe zou het gewoon moeten draaien. En dat doet het ook op mijn laptop.

Verwijderd

@Niekiodjdj

Werkt het inmiddels wel?
Zit n.l. hier op het werk een collega met een HP 6710b met een Core 2 Duo T7500 en hier is het al helemaal niet te doen. Zelfde probleem dus.

Trouwens, dit beantwoord gelijk de kreet dat de Turion trager zou zijn dan de C2D mobile. En het dus zou veroorzaken. Nonsense dus.

Trouwens, even offtopic. afhankelijk van welke applicatie kan de Turion X2 de C2D ook behoorlijk kont schoppen. Geheugenbandbreedte is de Turion nog steeds heer en meester.
Pagina: 1