Toon posts:

SLI Uitdaging - fan op kaart 2 blijft op 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste guru's,

Recentelijk een Striker Extreme moederbord in het ijzer gehangen en dacht daar fijn 2x 8800GTS kaartjes op in te prikken. Dat gedeelte lukte op zich prima, alleen heeft de 2de kaart de nare eigenschap op volle toeren te blijven draaien.

De fan(s) van de eerste kaart gaat even voluit als je de machine aanzet, maar na zo'n 10 seconden wordt ie rustig (waarschijnlijk tot je hem vol aan het werk zet). De fan(s) van de tweede kaart blijft voluit. Ik heb de kaarten van slot verwisseld, powersupply kabels verwisseld, zelfs single gedraaid op slot 3 en ook dan blijft ie stil.

ASUS Striker Extreme 680i bord
2x ASUS GeForce 8800 GTS (nieuwe 512mb versie)
Coolermaster 620W Power Supply

Heb me scheel gezocht op internet met geen resultaat. Wellicht dat men hier een verlossend woord heeft?

Alvast bedankt,

Rem

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 21:01 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Zijn het precies dezelfde kaarten? Of is de ene andere revisie. Sommige kaarten zijn namelijk gelocked op een bepaalde snelheid. Is het altijd dezelfde kaat die herrie maakt? Want dat zelfs single op slot 3 en dat ie zelfs dan stil blijft snap ik niet helemaal :P

Zet er anders gewoon een andere cooler op, kost je wel je garantie, maar meestal merken ze dat niet als je de ouwe cooler er weer op zet (en heel veel koelpasta gebruikt). Ik vind alle stock coolers namelijk te veel herrie maken, zelfs de gts met betere koeling.

[ Voor 128% gewijzigd door jdm8 op 15-03-2008 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Exact dezelfde kaarten...

Het bord heeft 2xPCI-E 16 en 1xPCI-E 8. Slot 1 en 3 zijn 16, 2 is 8 (voor physics kaart schat ik)

Als ik beide erin steek, blijft de kaart op slot 3 op 100% fan
Als ik 1 kaart in slot 1 steek is ie stil
Als ik 1 kaart in slot 3 steek is ie stil
Ik heb de kaarten gewisseld om defecte kaart uit te sluiten. Ditto met powersupply aansluitingen. Dit doet ie trouwens voordat je het OS ingaat, dus het kan niet echt een softwarematig iets zijn, lijkt me?

-Rem

Verwijderd

Topicstarter
Heb trouwens voor de test ook eens slot 1 en 2 gebruikt, zelfde effect, slot 2 kaart fan 100%.

• jdm8

jdm8

Volgende keer ff editten ipv kicken, niet dat het mij iets kan schelen hoor, maar anderen wel ;)

FF om te kijekn of ik het goed begrijp, De kaart in slot 3 maakt herrie wanneer beide kaarten gebruikt worden, ongeacht welke kaart waar staat. Het ligt dus neit aan de kaart maar het mobo. Waarschijnlijk dus de BIOS. Ik heb verder geen ervaring met dit bord (mij veel te duur, en dan ook nog 2 dure kaarten, geld over ofso? :9~ ) Misschien dat dit een bekend probleem is met dit bord, maar op google kon je niks vinden? Nieuwste bios er op gezet trouwens? (niet via windows ook al heeft dit bord volgens mij dual boot gezien de prijs)

Verwijderd

Topicstarter
Slot 2 of 3 maakt herrie als er een andere kaart bij zit, maar als je hem er los inzet niet. Het lijkt dus iets te zijn met het moederbord dat met 2 videokaarten misselijk wordt of zo :p

Heb niet zo bekend met het flashen van de BIOS, maar van wat ik las is dit de nieuwste bios. Gekke was dat ik niets over het probleem kon vinden.

Aangezien het mobo met een "Extreme Tweaking" optie komt in de BIOS, leek me dit wel de plek waar het antwoord zou kunnen liggen :)

Twijfel over een EVGA 780i bord, lijkt me dat dit probleem toch ergens vanuit MOBO komt... Donderdag voor een vriend zo'n bord met 3x8800GTX erop gebouwd, liep als een treintje.

• jdm8

jdm8

Het is idd (vrijwel zeker) het moederbord, kijk eens wat rond in de BIOS, misschien staat daar een instelling voor ofso? En anders is het gewoon een heel vervelende bug (wat ik denk).

Toemaar, gewoon even een ander bordje, heb je ene kip met gouden eieren ofso? :p

Aangezien je toch geld te veel hebt zou ik eens kijken naa ralternatieve (passieve?) koeling, heb je dr helemaal geen last van . :)

[ Voor 21% gewijzigd door jdm8 op 15-03-2008 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kosten voor machine zijn voor de zaak, dus dat helpt :P Daarentegen is de zaak weer van mij, dus uiteindelijk betaal ik toch, maar ja..

BIOS al behoorlijk doorgespit zonder resultaat :(

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
In mijn SLI opstelling worden de kaarten stil na het laden van de driver. Deze kijkt naar de temp en regelt de fans terug.

• jdm8

jdm8

motormuisje schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:12:
In mijn SLI opstelling worden de kaarten stil na het laden van de driver. Deze kijkt naar de temp en regelt de fans terug.
Blijft de kaart ook in Windows (met de nieuwste driver) op 100% draaien? Ook al is het dan vreemd dat de ene kaart wel gewoon draait.

Leuk bedrijf als je zulke pc's nodig hebt. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door jdm8 op 16-03-2008 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goh, nou voel ik me een droppie. Exact zoals je zei, driver fixed het.

Weer wat geleerd, nogmaals dank!

• jdm8

jdm8

Haha, sorry, ik ging er gewoon van uit dat je de nieuwste drivers had O-) Maar in elk geval veel game plezier met je werk computer ;)
Pagina: 1