Internet aankoop na 2 dagen € 150 goedkoper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik heb woensdag een full hd LCD tv gekocht bij een internet winkel. Kosten: 1151 euro incl. verzendkosten. Deze is gisteren bij de verzendmaatschappij aangekomen. Ik heb deze dus nog niet in huis. Volgens de wet koop op afstand kan ik een week na levering zonder problemen terugsturen (kosten zijn voor mij).

Nu is het zo dat vandaag de TV (exact dezelfde) voor 963 euro aangeprijst staat. Incl. verzendkosten komt dit dan op 1013 euro. Dit vind ik toch wel een erg groot verschil... Als ik het terugstuur heb ik nog steeds 100 euro korting. Maar eerlijk gezegd vind ik dit niet heel netjes.

Wat voor rechten heb ik eigenlijk om bij de internetwinkel aan te kloppen met de vraag om die 150 euro terug te storten (iets netter verwoord). Hopelijk kan iemand hier iets zinnigs over zeggen... Wat nu als ik de TV niet aanneem? Lijkt mij dat het dan slechter wordt, maar dat zou wel die 50 euro verzendkosten schelen...

[ Voor 7% gewijzigd door Paultje3181 op 15-03-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Heb je de TV al betaald? Zo nee, dan zal weigeren aan de deur er toe leiden dat je alsnog in ieder geval de verzendkosten moet betalen. Zo ja, dan weet ik niet precies wat de consequentie is...

Bij BCC kan je in het kader van "laagste prijs garantie" gewoon het verschil claimen binnen de 14 dagen omruilperiode, wellicht kan je de webwinkel voorstellen ook het prijsverschil terug te geven, al zullen ze daar niet al te happig op zijn.
En als je hem retour stuurt, kan je het natuurlijk vergeten om hem meteen daarna voor de lagere prijs te bestellen bij dezelfde website!

*edit*: is de lagere prijs trouwens bij dezelfde webwinkel of bij een andere website? In het laatste geval: is het exact dezelfde met dezelfde garantie, of zit daar het addertje?

[ Voor 13% gewijzigd door RemcoDelft op 15-03-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09
Geef ze de keuze, of je stuurt alles terug en bestelt opnieuw of ze maken het verschil (eventueel minus verzendkosten) aan je over. Laatste scheelt beide partijen werk en kosten, win/win situatie.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Het is exact dezelfde webwinkel en exact hetzelfde artikel. Dus voor beide partijen idd win/win om het niet terug te sturen, maar ja... Het blijft natuurlijk lastig... In principe is aankoop aankoop, maar via wet koop op afstand kan ik het zo besparen...

Ik zal maandag eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Ik zou inderdaad even belletje-belletje doen. Er is vast wel iets te regelen; zo niet, dan kun je daarna nog op je strepen gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18
KoA kan ongeopend nog wel toch? Zou ik doorcommuniceren dat je dat overweegt, kom je er wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 08:54
Koop op Afstand staat los van open of dichte doos; 2 dagen is binnen de termijn en dus toegestaan. Hun verlies is 150 euro, jouw winst is 100 euro bij een "ontbinding en nieuwe koop" scenario, dus schik op 125 euro.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
meestal ook gewoon pech (buiten weigering, en opnieuw bestellen)

je hebt de koop gesloten aan de toen geldende prijs, had je maar even moeten wachten.

(hetzelfde gehad ooit met schijven voor de computer: online bestellen, online betalen en irl gaan afhalen: bij thuiskomst zien dat de schijven ondertss al in prijs gezakt waren op hun site:
pech: mijn verkoop-contract vermelde oude prijs, en die had ik al betaald, en zij hadden geleverd.)

Je kan altijd proberen natuurlijk maar het is gewoon afh. van hun goedwil. maw: je hebt geen recht het verschil in prijs terug te eisen, en zij zijn niet verplicht dat verschil te betalen.

en wie zegt trouwens dat ie nadien niet nog eens goedkoper wordt ?
ga je hem elke week terugsturen en een nieuwe vragen als ie elke week in prijs zakt?
(die schijven waarover ik sprak zijn op 2 weken tijd van 149 via 129 naar 119 euro gezakt en daar staan ze nu al een tijdje op. kan goed zijn dat ze bij mijn volgende bestelling wederom gaan zakken tot rond/onder de 100 euro...Doe ik er moeilijk over: nope: mijn verkoop is toen gemaakt, niet nu - dat ik zo stom ben die te gaan halen nadat ze al in prijs gezakt waren: tja pech...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

Tja, dat is de consequentie van wKoA. Je mag hem sowieso terugsturen en ivm handigheid en netheid zou ik even bellen. Of het netjes is van jou kant: tja... Wat mij betreft is dit ondernemersrisico: zij kiezen ervoor om via internet te handelen, dan hebben ze ook naar de geldende regels te luisteren. En wees maar niet bang dat ze er niets meer op verdienen als ze jou die 100 á 150 teruggeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 40013 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 03:20:
[...]
En wees maar niet bang dat ze er niets meer op verdienen als ze jou die 100 á 150 teruggeven ;)
Dat weet je niet, maar doet ook niet ter zake. Marges op computergerelateerde apparatuur en ook tv's is niet zo groot. Dus die EUR 150,00 kan best de marge zijn als het oude voorraad betreft.

Voor de ts: bel/mail ze. Kun je altijd nog weigeren / terugsturen. Recht heb je niet op korting, wel zo klantvriendelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 16-03-2008 07:04 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
MSalters schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:56:
Koop op Afstand staat los van open of dichte doos; 2 dagen is binnen de termijn en dus toegestaan. Hun verlies is 150 euro, jouw winst is 100 euro bij een "ontbinding en nieuwe koop" scenario, dus schik op 125 euro.
Die nieuwe koop kan je alleen vergeten, want ze sturen hem echt niet nogmaals op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 21:19
Gewoon eerst belletje doen en als dat niet lukt heb je alttijd de koop op afstand nog.

Ik ben zo ooit terug naar mycom geweest met een dvd lezer gekocht voor 150 euro was een paar dagen later voor 75 in de aanbieding. Ze wilden me het geld niet terug geven dus ik heb het ding uitgebouwd geld terug gevraagd (allemaal geen probleem). En toen de aanbieding bij dezelfde verkoper gekocht, en nee meneer ik wil echt een nieuwe in gesloten doos (zij doen moeilijk kan ik ook :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-06 14:53
Ik zeg: Bel ze op, en probeer op 125 euro te schikken, zo niet, voer je de wet koop-op-afstand aan en ga je nogmaals schikken. Beetje onderhandelen en het moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:06

The Legend

*Plop*

RemcoDelft schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:27:
[...]

Die nieuwe koop kan je alleen vergeten, want ze sturen hem echt niet nogmaals op...
Ach, bestel je toch desnoods op het adres van de buren. Denk niet dat een webshop een ander adres gaat weigeren te leveren omdat het mogelijk de persoon kan zijn die zo moeilijk deed over 150 euro :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:09
Toen mijn ouders een TV gingen kopen bij de Mediamarkt bleek deze een paar dagen later ook 200 euro te zijn afgeprijsd. Hij was nog niet eens betaald en bezorgd! Als mijn zusje geen nieuwe mobiel nodig had gehad, hadden wij het nooit geweten. Maar toen wij hierachter kwamen navraag gedaan bij de manager daar en die gaf ons zonder tegenstribbelen een bon met de lagere prijs. Dat is het verschil met een webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 21:19
PHiXioN schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:52:
Toen mijn ouders een TV gingen kopen bij de Mediamarkt bleek deze een paar dagen later ook 200 euro te zijn afgeprijsd. Hij was nog niet eens betaald en bezorgd! Als mijn zusje geen nieuwe mobiel nodig had gehad, hadden wij het nooit geweten. Maar toen wij hierachter kwamen navraag gedaan bij de manager daar en die gaf ons zonder tegenstribbelen een bon met de lagere prijs. Dat is het verschil met een webwinkel.
Nou dat is wel erg kort door de bocht het door mij beschreven geval van mycom was dus ook geen webwinkel. En bij de webwinkel bike-components.de heb ik ook ooit het verschil op een prijzige harstslagmeter zo terug gekregen. Dus dit hangt heel erg van de winkel (of keten af) en niet of het toevallig wel of geen webwinkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Online aankopen mag je zonder opgaaf van redenen in een bepaalde tijd ontbinden. Met die 2 dagen kan je doos en al zomaar terugsturen. Bel ze op en zeg maar dat die doos klaarstaat tenzij ze wat inschikkelijker zijn. Want anders pak je je winst maar op die manier en bestel je ergens anders wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aardige kans dat jij net de laatste hebt gekocht en dat de prijs daarom omlaag gegaan is. Als die TV van jou voor een bepaalde prijs ingekocht is en ze kunnen de zelfde TV nu voor een lagere prijs inkopen dan gaat de prijs nadat jij de TV gekocht hebt omlaag. Zou kunnen dat die TV er al een tijdje stond en ze gewoon geen verlies wilden maken. Nu die van jou weg is en ze kunnen em inkopen voor een lagere prijs gaat de prijs gewoon hard omlaag zodra die van jou verkocht was.

Het bovenstaande hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar het is goed mogelijk. Als het zo zou zijn krijg je dat geld natuurlijk nooit terug omdat ze dan verlies maken.

Ik heb laatst het zelfde gehad met een scherm voor de PC. Zodra ik de mijne gekocht had ging de prijs met iets van 12 euro omlaag. 12 euro is natuurlijk lang niet zoveel maar het is wel het zelfde verhaal.

Ik denk dat je weinig kans hebt het geld terug te krijgen zonder de TV terug te sturen. Prijzen gaan altijd omlaag en je krijgt eigenlijk nooit het verschil terug. Jij hebt alleen pech dat ie vrijwel gelijk dik goedkoper geworden is ipv 3 weken later.

Refro heeft mazzel dat je bij Mycom altijd een product binnen 1 week terug mag brengen. Dat is een regel van Mycom zelf. Zonder die regel had ie ook pech gehad dat ie van 150 naar 75 gegaan was.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 16-03-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:08

The Third Man

The Third Jellyfish

Dat ze de prijs verlagen vlak na je aankoop geeft je verder geen rechten, dat is ook vaak voorbij gekomen bij Stekeligheden in de Consumentengids. Je kan echter wel zoals ecteinascidin o.a. zegt je recht om het product binnen 7 dagen te retourneren gebruiken om er zo vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dat ook wel es gehad bij een tft-scherm bij Mediamarkt waar ze zo'n 10-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie hebben. Kreeg ook gewoon geld terug (3 tientjes ofzo, toch mooi meegenomen). Het is voor dit topic alleen wat interessanter om te weten hoe de winkel reageerde op je verzoek (misschien in het vervolg eerst doen ipv. topic te starten). Grote kans dat ze ook gewoon geld terug willen geven, omdat ze zich ook wel realiseren dat je hem anders terugstuurt met alle rompslomp van dien (en misschien de koop ontbindt, waardoor ze helemaal niks aan je verdienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 01-04 17:01
Eigenlijk vind ik het helemaal niet netjes (lees: gewoon waardeloos) als je iets terugstuurt omdat het nu toevallig iets goedkoper is. Je bent accoord gegaan voor het eerste bedrag. En ja, jammer dat het nu wat goedkoper is geworden.

Omdat het een webwinkel is, is er niet een verkoper aan wie je had kunnen vragen of er binnenkort een afprijsactie was geweest.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Witte schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:02:
Eigenlijk vind ik het helemaal niet netjes (lees: gewoon waardeloos) als je iets terugstuurt omdat het nu toevallig iets goedkoper is. Je bent accoord gegaan voor het eerste bedrag. En ja, jammer dat het nu wat goedkoper is geworden.

Omdat het een webwinkel is, is er niet een verkoper aan wie je had kunnen vragen of er binnenkort een afprijsactie was geweest.
Nou, dat vind ik nogal sterk uitgedrukt hoor... als webshop weet je dat je klanten altijd het recht hebben binnen 8 dagen hun koop te ontbinden. Als je prijsverlagingen doet weet je dus onderhand ook dat een klein percentage van je recente verkopen alsnog de lagere prijs wil en zo kan afdwingen. Er zijn winkels zat (Mediamarkt werd al genoemd) die dan ook gewoon coulance doen en zonder zeuren de lagere prijs reactief berekenen. Iedereen wil minder betalen, dat is niets nieuws. Als je daar als winkelier niet mee om kan gaan heb je feitelijk geen bestaansrecht in die markt en ga je er vanzelf op de fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou er ook van balen en zeker een poging wagen alsnog de korting te krijgen, maar als ze dat niet kunnen of willen doen zou ik de pech gewoon op mezelf verhalen. Wat nou als de prijs 3 dagen later was aangepast? Of een week? Een maand? Zou ik me dan ook nog benadeeld voelen?

In dit soort gevallen vraag ik me altijd af: Ga ik het gemiste bedrag over een maand of twee nog missen? Lig ik er echt wakker van?

Zolang het antwoord "nee" is zou ik gewoon die TV installeren en genieten van je full HD kwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Je hebt nergens recht op als je kort na de aanschaf ziet dat het product goedkoper is geworden. That's life. Wel kun je altijd (mits de overeenkomst via internet tot stand is gekomen) de spullen direct na ontvangst terugsturen, zelfs ongeopend als je toch al weet dat je 'm opnieuw gaat bestellen. Dus bel ze op, leg het uit en vraag om het prijsverschil te crediteren.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Witte schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:02:

helemaal mee eens, hoewel ik hetzelfde zou doen met een bedrag van 150 euro. maar om nou voor 3 tientjes op en neer te rijden naar mediamarkt, en hopen dat je het verschil terug krijgt.... nou nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:54
ff offtopic:
Nou vraag ik me af: Hoe zou iedereen reageren als 3 dagen na aankoop blijkt een product 150 Euro duurder zou zijn geworden? Mag dan de leverancier ook het extra geld (wat hij dus misloopt) claimen bij de besteller?

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

doe maar gewoon weer ff ontopic:

Een klant kan gebruik maken van de wet 'Kopen of afstand' die is er voor .. jawel 'de klant'
om de consument te beschermen dus, en niet andersom (de overheid heeft bepaald dat dit nodig is, en dus nogmaals... niet andersom)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 17-03-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
tazmaniankoala schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:44:
ff offtopic:
Nou vraag ik me af: Hoe zou iedereen reageren als 3 dagen na aankoop blijkt een product 150 Euro duurder zou zijn geworden? Mag dan de leverancier ook het extra geld (wat hij dus misloopt) claimen bij de besteller?
Er is helemaal geen wettelijke basis voor de leverancier om ná aankoop en levering het product terug te kunnen vorderen. Dus het is onzin om geld terug te claimen. Wat wel gebeurt is dat ze gewoon niet leveren of bijbetaling eisen als blijkt dat het bestelde product duurder is geworden. Dus wat dat betreft kunnen winkels iets vergelijkbaars doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 20:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Palomar schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:58:
[...]

Er is helemaal geen wettelijke basis voor de leverancier om ná aankoop en levering het product terug te kunnen vorderen. Dus het is onzin om geld terug te claimen. Wat wel gebeurt is dat ze gewoon niet leveren of bijbetaling eisen als blijkt dat het bestelde product duurder is geworden. Dus wat dat betreft kunnen winkels iets vergelijkbaars doen.
"Helaas" (voor de winkelier dan ;)), daar zijn we als consument teveel voor beschermd. Als een winkelier een prijs onder een artikel zet die billijk is voor dat artikel, dan is hij verplicht dat artikel te leveren voor die prijs. Zelfs al is het een drukfout. Dus op het moment dat jij de TV koopt, maar nog niet hebt betaald, en hij is niet op voorraad en ze moeten bestellen en hij blijkt duurder, dan hebben zij in principe gewoon pech.

Overigens weet ik niet in hoeverre dit ook slaat op producten met sterk varierende prijzen (zoals processors en geheugen)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2008 23:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 22:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

.oisyn schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:59:
[...]

"Helaas" (voor de winkelier dan ;)), daar zijn we als consument teveel voor beschermd. Als een winkelier een prijs onder een artikel zet die billijk is voor dat artikel, dan is hij verplicht dat artikel te leveren voor die prijs. Zelfs al is het een drukfout. Dus op het moment dat jij de TV koopt, maar nog niet hebt betaald, en hij is niet op voorraad en ze moeten bestellen en hij blijkt duurder, dan hebben zij in principe gewoon pech.
Dan had ik dus ook een Creative 7.1 set kunnen bestellen die op internet aangeboden werd voor 11,14 exclusief verzendkosten
Artikelen
-===================================================-
1 x INSPIRE 7.1 T7900 SPEAKER RETAIL (51MF7020AA00) = €11.14
-===================================================-
Sub-Totaal: €11.14
TNT (Pakketten post): €10.95
BTW 19.0%: €3.53
Totaal: €22.09
Ik heb keurig via iDeal betaald, kreeg een melding dat de betaling voltooid was en een uur later een mail dat het een drukfout was en het artikel voor 105 op de site had moeten staan.
Helaas kunnen wij het door u bestelde artikel niet voor de vermelde prijs leveren.
Ik had dus volgens jou gewoon recht gehad op die set

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 28-03-2008 23:20 . Reden: liever leesbaar offtopic dan onleesbaar offtopic (en het is nog best ontopic ook) ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Nee, en wel om 2 redenen.

Ten eerste vergeet .oisyn te melden dat er in de AV (natuurlijk ook in het kernbeding, maar daar vind je het natuurlijk nooit) wel degelijk beperkingen opgenomen kunnen worden, als het recht tot annulering en prijsverhoging (onder bepaalde voorwaarden).

Daarnaast is het zo dat het in jouw geval overduidelijk om een drukfout ging; er was geen wil van de webwinkel, waardoor er ook geen juridisch aanbod was en er derhalve nooit een juridische overeenkomst is geweest (otto-verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:42
Het gaat erom dat de prijs redelijk te noemen is voor dat product en jij als consument niet had kunnen vermoeden dat deze onjuist was.
Een bedrag van 11 euro voor een 7.1 surroundset daarvan had je kunnen weten, en wist je waarschijnlijk ook, dat die prijs niet klopte en valt het niet meer binnen het redelijke.
Daarom heb je geen recht op het product voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 20:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wiethoofd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:08:
[...]

Dan had ik dus ook een Creative 7.1 set kunnen bestellen die op internet aangeboden werd voor 11,14 exclusief verzendkosten
Lees nu mijn reactie nog eens, en let daarbij eens goed op het woordje "billijk". Vind jij 15 euro voor zo'n set billijk? Ik niet.
Anoniem: 63813 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:11:
Ten eerste vergeet .oisyn te melden dat er in de AV (natuurlijk ook in het kernbeding, maar daar vind je het natuurlijk nooit) wel degelijk beperkingen opgenomen kunnen worden, als het recht tot annulering en prijsverhoging (onder bepaalde voorwaarden).
Dat klopt idd. Maar dan moet het volgens mij wel weer zo zijn dat de klant duidelijk gewezen wordt op die voorwaarden.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 28-03-2008 23:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Een winkel zal zich vaak ook wel redden in de 150 euro-duurder situatie. Ze zetten het product dan nòg een keer in hun webwinkel, met een ander artikelnummer. Soms met een extra kabeltje, een ander kleurtje, extra inktpatroontje of verzin maar wat lulligs. Het "oude" goedkope product wat jij had besteld is dan "opeens" niet meer leverbaar, en je krijgt de keuze een ander product uit te zoeken en zonodig bij te betalen of om te annuleren.

Zo bestelde ik eens ergens 512MB DDR, het goedkoopste wat ik kon vinden in de shop (er was keus zat). Even later een mail dat net dàt reepje er niet meer was, en was ik een paar euro meer kwijt voor een ander merk. In geheugen is een ander merk vaak niet zo vreselijk boeiend, maar ik was er wel een paar euro extra aan kwijt. Sja.

Verder bestel ik vaak bij shops die om-en-nabij de laagste pricewatch-prijs zitten, de kans dat het product dan opeens 150 euro zakt is vrij klein (topmodellen uitgezonderd). Jij hebt waarschijnlijk bij een duurdere winkel die TV gekocht, en dan kan dit voorkomen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1