Vodafone levert verkeerde telefoon met verlengen, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
Goedenavond dames en heren ;)

Ik heb afgelopen maandag mijn telefoon abbonement verlengt aangezien ik een goede deal kreeg ivm een telefoon die ik er bij zou krijgen. Dit ging om de nieuwe Nokia 8800 Arte samen met een 100€ abbo eerste 8 maanden 50€ + 134€ eenmalig voor het toestel.
In het gesprek met de vodafone verkoop miep heb ik de 8800 arte meerdere keren genoemt en gevraagt of ze echt deze 8800 arte voor deze prijs kon leveren. Ik ben vervolgens akkoord gegaan en ben de dagen tot afgelopen vrijdag gaan aftellen. Nu kwam ik gister begin van de avond thuis en wat lag er... Een stuk goedkopere Nokia 8600 Lune... wtf dacht ik waarna me kop rood begon te worden waarna ik eerst eventje een uurtje moest afkoelen.
Vervolgens heb ik vodafone gebelt en kreeg ik een andere miep aan de telefoon die mij rustig vertelde dat volgens haar gegevens ik de 8600 Luna heb besteld en dat er dus niks tijdens het logistieke gebeuren fout is gegaan, maar dat ik hem terug kon sturen en dat ik dan aankomende week de 8800 Arte binnen zou krijgen. Toen dacht ik bij me zelf ik laat me niet nog een keer belazeren dus ben ik vervolgens zelf het gesprek gaan opnemen waarna ik vroeg of ik dus het toestel ook voor die 134€ zou krijgen. Zei is dit vervolgens uit gaan zoeken.. Nee daar moet u 400€ voor gaan betalen met een 100€ abbo :/ Toen had ik hem echt niet meer! Meteen vroeg ik dat ik de opnamens van het gesprek wilde van wanneer ik de 8800 heb besteld. Toen deed ze eerst een beetje vaag alsof er geen opnames gemaakt worden. Daarna zei ze ineens dat alleen de gene die mij geholpen heeft die kan opvragen. Waarna ik antwoorde geef mij je meerdere maar aan de telefoon. Antwoord: die zijn er alleen met kantoor uren..

Nu word ik dus a.s maandag terug gebelt door de miep die mij heeft geholpen en wil ik natuurlijk die opnames opvragen.

De vraag is dus of iemand mij kan vertellen waar ik in deze zaak recht op heb?

Alvast bedankt voor de reacties O+

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 15-03-2008 20:01 ]

>PC specs<

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Het is niet zo dat iedere callcenter de gesprekken opneemt. Ik heb zelf bij een callcenter gewerkt die overigens niet voor Vodafone werkte maar daar werd steekproefs gewijs berichten opgenomen.

Verder is het tevens zo dat de meeste telefonistes uberhaubt niet weten van wat er zoal mogelijk is met de telefooncentrale dus je kunt tegen ze uitschieten, uiteindelijk kunnen ze toch niets voor je. Sterker nog de kans bestaat is dat de desbetreffende callcenter ingehuurd is, en dan interesseert het ze helemaal niet.

Ik zou eerder op papier het verhaal opzetten en dan vervolgens deze opsturen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:59
n4m3l355 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 02:25:
Het is niet zo dat iedere callcenter de gesprekken opneemt. Ik heb zelf bij een callcenter gewerkt die overigens niet voor Vodafone werkte maar daar werd steekproefs gewijs berichten opgenomen.

Verder is het tevens zo dat de meeste telefonistes uberhaubt niet weten van wat er zoal mogelijk is met de telefooncentrale dus je kunt tegen ze uitschieten, uiteindelijk kunnen ze toch niets voor je. Sterker nog de kans bestaat is dat de desbetreffende callcenter ingehuurd is, en dan interesseert het ze helemaal niet.

Ik zou eerder op papier het verhaal opzetten en dan vervolgens deze opsturen.
Geen opname EN geen getekend contract betekent eigenlijk dat er geen overeenkomst is simpel als dat. Ik heb zelf ook ervaring met het werk, geen telefonie maar ADSL.

Bij onenigheid moeten ze gewoon de gemaakte afspraak kunnen aantonen, op papier of een voice-log (opname). Hierin moet te lezen/horen zijn wat er wordt geleverd en tegen welke prijs.
Kunnen ze dat niet dan is het voor hun onmogelijk te bewijzen dat jij geen gelijk hebt en hebben ze blijkbaar hun administratie niet voor elkaar. Nadeel in deze is, indien ze niets hebben kunnen ze voet bij stuk houden en zeggen dat het contract (als we hier dan over mogen spreken..) wordt ontbonden. Wat er op neer komt dat je de 8600 kunt terugsturen en er verder geen sprake is van een overeenkomst en ze dus ook niet de 8800 hoeven leveren.

Zouden ze echter een beetje service willen leveren, tja dan moeten ze zich gewoon aan de afspraak houden en niet zo moeilijk doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gadgeteer op 16-03-2008 10:36 . Reden: typo ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit is geen WI onderwerp maar meer iets voor SG

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 15:58
VodafoneWR ;)
Misschien dat hij je kan helpen?

[ Voor 30% gewijzigd door m3gA op 16-03-2008 10:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

n4m3l355 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 02:25:
Tegenwoordig is het zo dat veel callcentra na de voorwaarden en dergelijke te zijn overeengekomen nog een keer vragen om bevestiging en daarin geven ze ook aan dat het opgenomen wordt. Vodafone doet dit ook. Dit omdat het tegenwoordige zo is dat consumenten vrij veel bescherming hebben van callcentra en dus ook de mogelijkheid hebben om na een telefonische verkoop nog af te zien van de deal etc.

Die zullen ze dus soieso moeten kunnen overleggen.

• KappeNou
Waar heb ik recht op als het opgenomen is?

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 16-03-2008 12:28 ]

>PC specs<

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:01
Als het enkel mondeling is overeengekomen, MOET het zijn opgenomen. Hoewel ze dat eigenlijk vantevoren horen te zeggen ivm je privacy, maar ga er maar van uit dat het is opgenomen. Laat hun maar bewijzen dat jij de 8600 hebt besteld. Als ze dat niet kunnen, ontbind je je contract verder...Klinkt simpel, is het ook. Het moet ergens vastgelegd zijn...middels handtekening of voicelog.

Overigens, je kan het er ook bij laten....Want je krijgt die 8800 er blijkbaar gewoon niet goedkoper erbij. Dus óf je gaat lappen, of je neemt vrede met de 8600. Hoewel ik 100 euro bijbetalen voor een 8600 icm een 100 euro abonnement wel absurd vindt.

[ Voor 24% gewijzigd door B-Bandit op 16-03-2008 12:33 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Shailesh schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:32:
Hoewel ze dat eigenlijk vantevoren horen te zeggen ivm je privacy, maar ga er maar van uit dat het is opgenomen
offtopic:
Volgens mij hoeft dat alleen maar wanneer de gesprekken ook daadwerkelijk gebruikt worden voor andere doeleinden.Ik doel dus op de mededeling dat de gesprekken worden opgenomen, niet het opnemen op zich.

[ Voor 11% gewijzigd door saviour op 16-03-2008 15:27 ]

Verwijderd

saviour schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:17:
[...]
offtopic:
Volgens mij hoeft dat alleen maar wanneer de gesprekken ook daadwerkelijk gebruikt worden voor andere doeleinden.
Nee, bij iedere contract of afsluiting hiervan. Dat zei tenminste een KPN medewerker tegen mij toen ik belde voor een verlenging.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb 2 weken geleden ook een vodaphone verlenging via de telefoon gekregen van vodafone.
Er werd expliciet vermeld dat het gesprek werd opgenomen en dat ik na het opsommen van de overeenkomst ook mijn akkoord moest geven.
Het gesprek moet dus wel degelijk ergens opgeslagen zijn lijkt me.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Overigens, je kan het er ook bij laten....Want je krijgt die 8800 er blijkbaar gewoon niet goedkoper erbij. Dus óf je gaat lappen, of je neemt vrede met de 8600. Hoewel ik 100 euro bijbetalen voor een 8600 icm een 100 euro abonnement wel absurd vindt.
Of het gesprek is gewoon opgenomen en dan heeft Vodafone pech.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:37
Klacht indienen, meer kun je niet. Je hebt geen bewijs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:27:
[...]

Of het gesprek is gewoon opgenomen en dan heeft Vodafone pech.
Dan zouden ze slimmer zijn als ze gewoon reageren "nee die opnames hebben we niet, vandaar dat ook bij het gesprek niet is aangegeven dat het wordt opgenomen"

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Hoewel ik 100 euro bijbetalen voor een 8600 icm een 100 euro abonnement wel absurd vindt.
Ik vind de (8*50+4*100+134) 934 euro voor 900 minuten per maand, en een telefoon ter waarde van 950 euro ook wel absurd (absurd goedkoop danwel). Er is duidelijk ergens wat mis gegaan.
Een 8600 als aanbieding vind ik logischer dan dat vodafone er geld op toe gaat leggen.

Het zou vodafone sieren als KappeNou die 8800 krijgt, maar waarschijnlijk zullen ze zich wel beroepen op hun voorwaarden waar ongetwijfeld iets in zal staan wat hem het nakijken geeft.

• SCIxX
Als het enkel mondeling is overeengekomen, MOET het zijn opgenomen. Hoewel ze dat eigenlijk vantevoren horen te zeggen ivm je privacy, maar ga er maar van uit dat het is opgenomen. Laat hun maar bewijzen dat jij de 8600 hebt besteld. Als ze dat niet kunnen, ontbind je je contract verder...Klinkt simpel, is het ook. Het moet ergens vastgelegd zijn...middels handtekening of voicelog.

Klinkt simpel, is het niet. De mensen die daar werken bij annuleringen gaan niet zomaar je contract ontbinden en hebben zeer zeker ook geen opnames. Als je echt je recht wil halen verwijzen ze je meestal gewoon door naar de klachtenafdeling. En een rechtzaak aanspannen is ook zo'n gedoe voor zoiets. :P

• KappeNou
Ik heb zelf het 2e gesprek opgenomen waarin ze vertelt dat de gesprekken worden opgenomen. Deze opnames kunnen alleen opgevraagd worden door de gene die mij geholpen heeft of haar meerdere.
De enige rede dat ik dit abbonement heb genomen is idd dat het dan wel een leuke deal was met de 8800 voor die prijs. Ik ga echt niet met een 100 euro abbo 134 euro neer leggen voor zo'n el cheapo 8600 luna. Normaal neem ik sim only en koop ik een telefoon los, wat altijd goedkoper is. Maar aangezien ik altijd telefoon rekeningen heb rond de 200 euro dacht ik dat ze me wel wat leuks konden bieden. Als de 8800 niet door gaat voor dit bedrag cancel ik de automatische incasso en kunnen ze mij vergeten, inclusief het laptop internet abbo wat ik vrijdag heb afgesloten :)

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 16-03-2008 18:03 ]

>PC specs<

• SCIxX
Automatisch incasso afsluiten is niet bepaald het slimste wat je kan doen...

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

SCIxX schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:04:
Automatisch incasso afsluiten is niet bepaald het slimste wat je kan doen...
Als je dan ook nog even uitlegt waarom dat zo is zijn we allemaal blij, nu roep je maar wat zonder onderbouwing.

Elect a clown, expect a circus.

• SCIxX
Lijkt me toch redelijk logisch. Als je automatisch incasso gaat blokkeren word je account geblokkeerd, werkt je telefoon niet meer en ben je je nr kwijt totdat je hebt opgelost. Als je hetzelfde doet bij je internet kun je je internet verbinding ook wel vergeten. Een probleem oplossen door niet te betalen omdat de andere partij niet nakomt werkt hier niet. Daarnaast heeft je laptop internet abbo hier helemaal niks mee te maken, dus als je daarvoor niet betaald mag je gewoon voor de administratieve kosten betalen.

Verwijderd

SCIxX schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:15:
Lijkt me toch redelijk logisch. Als je automatisch incasso gaat blokkeren word je account geblokkeerd, werkt je telefoon niet meer en ben je je nr kwijt totdat je hebt opgelost. Als je hetzelfde doet bij je internet kun je je internet verbinding ook wel vergeten. Een probleem oplossen door niet te betalen omdat de andere partij niet nakomt werkt hier niet. Daarnaast heeft je laptop internet abbo hier helemaal niks mee te maken, dus als je daarvoor niet betaald mag je gewoon voor de administratieve kosten betalen.
Het opschorten van betaling is in bepaalde gevallen een effectieve maatregel om de andere partij te bewegen tot het doen van het 'juiste'. In dit geval het juist nakomen van de mondeling gesloten overeenkomst.

Edit: In dit geval is het zo dat helaas voor de TS het haast onmogelijk zal zijn te bewijzen dat de overeenkomst zoals hij die aan ons voorstelt inderdaad is gesloten tussen hem en Vodafone. Je zou contact kunnen opnemen met Vodafone. Het probleem voorleggen en eventueel vragen om de geluidsband.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 19:33 ]

• SCIxX
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:20:
[...]

Het opschorten van betaling is in bepaalde gevallen een effectieve maatregel om de andere partij te bewegen tot het doen van het 'juiste'. In dit geval het juist nakomen van de mondeling gesloten overeenkomst.
Dus je denkt dat vodafone contact op gaat nemen om samen alles goed te laten komen? Ze sluiten je gewoon af en ga herinneringen sturen waarna het incassobureau volgt.

Natuurlijk sta je in je recht, maar het lijkt me vervelend om al dit gezeik te krijgen.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
job schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:37:
[...]

Ik vind de (8*50+4*100+134) 934 euro voor 900 minuten per maand, en een telefoon ter waarde van 950 euro ook wel absurd (absurd goedkoop danwel). Er is duidelijk ergens wat mis gegaan.
Een 8600 als aanbieding vind ik logischer dan dat vodafone er geld op toe gaat leggen.

Het zou vodafone sieren als KappeNou die 8800 krijgt, maar waarschijnlijk zullen ze zich wel beroepen op hun voorwaarden waar ongetwijfeld iets in zal staan wat hem het nakijken geeft.
Ik zie nergens dat t een eenjarig contract is, t kan best een tweejarig contract zijn.

Zowieso betaald Vodafone misschien nog niet de helft van die 950 euro, en vaak krijg je vbij een 2 jarig 20 euro abo ook een U600 twv van (toendertijd) 500 euro.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Dutch_Razor schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:36:
[...]

Ik zie nergens dat t een eenjarig contract is, t kan best een tweejarig contract zijn.

Zowieso betaald Vodafone misschien nog niet de helft van die 950 euro, en vaak krijg je vbij een 2 jarig 20 euro abo ook een U600 twv van (toendertijd) 500 euro.
Hmm, 2 jarig zou kunnen inderdad. stom van mij.
Wat betreft het feit dat vodafone misschien maar de helft betaald. De helft lijkt me erg weinig. Maar daarnaast gaat vodafone de telefoons niet weggeven tegen inkoopprijs. Dat doen winkels ook niet.

En je moet zeker wel de verkoopprijs gebruiken om het rekensommetje te maken of iets redelijk is of niets. Maar als het een 2 jarig abonnement is wordt het aanbod al reeeler. Maar voor het 2e jaar krijg je altijd een stuk minder korting dan voor het eerste jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 16-03-2008 18:59 ]

Verwijderd

job schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:57:
[...]

Hmm, 2 jarig zou kunnen inderdad. stom van mij.
Wat betreft het feit dat vodafone misschien maar de helft betaald. De helft lijkt me erg weinig. Maar daarnaast gaat vodafone de telefoons niet weggeven tegen inkoopprijs. Dat doen winkels ook niet.
Als Vodafone winst maakt op het abo lijkt het me nog niet eens zo onredelijk om de telefoon weg te geven, toch? En hun inkoopprijs zal inderdaad een heel stuk lager zijn dan wat jij in de winkels ziet, misschien niet de helft maar toch zeker wel 30% :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:20:
[...]
(...)
Edit: In dit geval is het zo dat helaas voor de TS het haast onmogelijk zal zijn te bewijzen dat de overeenkomst zoals hij die aan ons voorstelt inderdaad is gesloten tussen hem en Vodafone. Je zou contact kunnen opnemen met Vodafone. Het probleem voorleggen en eventueel vragen om de geluidsband.
Wat je ook nog kunt doen is je op het standpunt stellen dat je deze overeenkomst nimmer hebt gesloten en als zij vinden van wel moeten komen met bewijs.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 20:00 ]

• SCIxX
Gadgeteer schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:34:
[...]

Geen opname EN geen getekend contract betekent eigenlijk dat er geen overeenkomst is simpel als dat. Ik heb zelf ook ervaring met het werk, geen telefonie maar ADSL.

Bij onenigheid moeten ze gewoon de gemaakte afspraak kunnen aantonen, op papier of een voice-log (opname). Hierin moet te lezen/horen zijn wat er wordt geleverd en tegen welke prijs.
Kunnen ze dat niet dan is het voor hun onmogelijk te bewijzen dat jij geen gelijk hebt en hebben ze blijkbaar hun administratie niet voor elkaar. Nadeel in deze is, indien ze niets hebben kunnen ze voet bij stuk houden en zeggen dat het contract (als we hier dan over mogen spreken..) wordt ontbonden. Wat er op neer komt dat je de 8600 kunt terugsturen en er verder geen sprake is van een overeenkomst en ze dus ook niet de 8800 hoeven leveren.

Zouden ze echter een beetje service willen leveren, tja dan moeten ze zich gewoon aan de afspraak houden en niet zo moeilijk doen.
Dit soort bewijzen komt pas ten sprake bij een rechtzaak, ik denk niet dat TS daar zin in heeft.

Een HD medewerker gaat echt niet over opnames etc, hij ziet een contract buiten opzegtermijn, is niet op te zeggen. Dat de TS wellicht in zijn recht staat is wel duidelijk, de manier waarop die dit gaat behalen is het punt waar het om draait.

• KappeNou
Het gaat idd om een 2 jarig abbo. Het opzeggen van automatisch incasso doe ik dan uit voorzorg en ik zie dan wel de rekening binnenkomen die ik dan overweeg te betalen.
Overigens is een rechtzaakje ook nooit verkeerd :)

>PC specs<

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:01
Wat ik dan eerder probeerde te zeggen, is dat het ontbinden van de nu foutief overeengekomen overeenkomst, simpel is, tov het afdwingen van een 8800. Dit kan namelijk zonder tussenkomst van de rechter geschieden, en is met redelijk communiceren tot stand te brengen. Vodafone wil net zo min aan dit contract gebonden zijn als jij, en zal maar al te graag ervanaf willen. Indien ze volhouden dat ze geen ander toestel gaan leveren, moet jij hen het bewijs laten leveren dat jij akkoord bent gegaan met de 8600, en dat kunnen ze niet. In het ergste geval kan jij dus gewoon alsnog opzeggen, en ben je over drie maanden weg.

Indien wel de civiele procedure wordt gevolgd:

Je hebt nog zoiets als het gerechtvaardigd vertrouwen. Ik denk dat het niet onredelijk is om bij een 2jarig abonnement van 100 euro per maand, een telefoon van 1000 euro gratis te krijgen, als je een telefoon van 450 euro gratis krijgt bij 25 euro per maand, toch??? Want kostentechnisch gesproken, kost het abonnement van 100 euro Vodafone misschien enkele euro's meer, maar de klant betaalt er zeker tientallen meer.

Echter...jij kan helaas niet aan dat bewijs geraken. Inderdaad is het maar afwachten of je aan het audiolog van het eerste gesprek kan komen. In dat geval heb je wel enige kansen om je gelijk te halen. Echter is de rechter bij dit soort zaken snel geneigd te verwijzen naar de onderzoeksplicht van de koper, die niet al te snel het een en ander mag aannemen. Het hangt er dus ook mede vanaf of de aanbieding wel realistisch was. Ik heb niet bij andere aanbieders gekeken, maar indien er niks vergelijkbaars was, sta je minder sterk.

Maar goed, ik zou maar eerst morgen het gesprek afwachten...ik wil er zelf ook nog niet te diep op ingaan, omdat er nog niet duidelijk is wat morgen gebeuren gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door B-Bandit op 16-03-2008 21:29 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• KappeNou
Klopt idd. Ik wacht eerst af wat ze mij morgen te melden hebben. Het irritantste van dit gebeuren vind ik nog wel dat ik nu allemaal dingen moet gaan regelen :( BAH!

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:09:
Het gaat idd om een 2 jarig abbo. Het opzeggen van automatisch incasso doe ik dan uit voorzorg en ik zie dan wel de rekening binnenkomen die ik dan overweeg te betalen.
Overigens is een rechtzaakje ook nooit verkeerd :)
Hou er even rekening mee dat een betalingsachterstand door mobiele providers in een centraal systeem wordt geregistreerd en je dus een abonnement bij één van de andere aanbieders op dat moment ook wel kunt vergeten.

• KappeNou
Dat weet ik, maar zover dat andere providers mij geen abbo willen verkopen komt het echt niet.

>PC specs<

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-01 15:35
Bij alle telefonische verkoop heb je als consument het recht om binnen acht dagen zonder opgave van reden gratis je bestelling te annuleren. Zoek maar eens op 'recht koop op afstand' en 'colportage'.

[edit] Misschien moet je wel verzendkosten betalen, maar dat is ook wel te vinden :)

[ Voor 18% gewijzigd door Konstantine op 16-03-2008 22:10 ]

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:54

Theo

moederbord

Die 8800 kun je vergeten. Als er geen opnames zijn dan zal vodavone proberen jou de 8600 aan te smeren of de 8800 bij een 2 jarig abbonnement. Als er wel opnames zijn dan zijn deze plots 'verdwenen' of krijg je te horen dat deze er niet zijn omdat ze geen drol winst maken als ze met jouw éénjarig abo jou de 8800 geven.
Zoals vele bedrijven draait het echt alleen maar (en alleen maar) om de winst. Klanten zijn slechts wegen naar de winst.(een klant is ook een winstmaker, geen persoon) Een 8800 met een éénjarig abbonement levert hun geen winst op, dus dat doen ze echt niet voor geen goud.

Er zijn dus twee opties welke Vodavone heeft, en op beide zullen zij winst maken. De eerste is een 8600 bij een éénjarig abo, en de tweede is een 8800 bij een tweejarig abo. Hoe dan ook, de (voor Vodavone niet winstgevende) combinatie van een 8800 en een éénjarig abo kun je vergeten.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
theodouma schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:29:
Die 8800 kun je vergeten. Als er geen opnames zijn dan zal vodavone proberen jou de 8600 aan te smeren of de 8800 bij een 2 jarig abbonnement. Als er wel opnames zijn dan zijn deze plots 'verdwenen' of krijg je te horen dat deze er niet zijn omdat ze geen drol winst maken als ze met jouw éénjarig abo jou de 8800 geven.
Zoals vele bedrijven draait het echt alleen maar (en alleen maar) om de winst. Klanten zijn slechts wegen naar de winst.(een klant is ook een winstmaker, geen persoon) Een 8800 met een éénjarig abbonement levert hun geen winst op, dus dat doen ze echt niet voor geen goud.

Er zijn dus twee opties welke Vodavone heeft, en op beide zullen zij winst maken. De eerste is een 8600 bij een éénjarig abo, en de tweede is een 8800 bij een tweejarig abo. Hoe dan ook, de (voor Vodavone niet winstgevende) combinatie van een 8800 en een éénjarig abo kun je vergeten.
Je vergeet dat een goed imago is ook een 'winstmaker' is. Soms is het beter om minder winst te maken en er een tevreden klant aan over te houden, dan wel winst maken en bij de klant een slecht gevoel achterlaten. Vooral in een dynamische markt als mobiele telefonie waarbij men klanten juist bijna 'koste wat het kost' wil behouden. Een ontevreden klant loopt dan zeker weten weg naar een andere provider (keuze genoeg).

Dat gezegd hebbende is er best een kans dat het voor de TS goed gaat uitpakken ;) Er is duidelijk iets mis gegaan en daar hoeft de klant niet alleen de dupe van te worden. Al zeg ik niet dat je nu direct die 8800 krijgt, want die is zo te zien behoorlijk aan de prijs. Maarja, als je korting kunt krijgen op je abo of een andere telefoon mag uitkiezen zou dat denk ik ook al een stap in de goede richting zijn. Mochten ze het niet naar tevredenheid oplossen dan kun je altijd nog naar de consumentenbond oid. schrijven. Vaak gaan bedrijven dan ineens nog wel overstag....

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 16-03-2008 22:46 ]

• KappeNou
Wat ik al gemeld heb het gaat om een 2 jarig 100€ per maand abbo Dan moet ik vervolgens nog 134€ bij gaan leggen voor de 8600 luna die los 550€ kost en de 8800 arte die 950€ kost moet ik dan 400€ voor bij leggen 8)7 . Vervolgens krijg je met een 2 jarig 25€ abbo wel een toestel van zo'n 400€.

Ik zal het morgen wel merken en meteen posten ;)

[ Voor 59% gewijzigd door KappeNou op 16-03-2008 23:05 ]

>PC specs<

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

KappeNou schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:58:
Wat ik al gemeld heb het gaat om een 2 jarig 100€ per maand abbo Dan moet ik vervolgens nog 134€ bij gaan leggen voor de 8600 luna die los 550€ kost en de 8800 arte die 950€ kost moet ik dan 400€ voor bij leggen 8)7 . Vervolgens krijg je met een 2 jarig 25€ abbo wel een toestel van zo'n 400€.

Ik zal het morgen wel merken en meteen posten ;)
Op de website is die ook 400 euro met 2j 100 euro abo. dus die telefoon miep heeft waarschijnlijk toch uit 8800 een 8600 begrepen :)

Als je je contract telefonisch verlengt wordt het gesprek altijd opgenomen. Wat je kan doen is idd je contract weer laten annuleren, alleen heb ik even op andere webshops gekeken en zie dat vodafone met 400 euro bijbetalen toch een goeie deal heeft gegeven.
En opzich krijg je ook eerste 8 maanden 50 euro korting wat gelijk staat voor 400 euro, dus je betaald eigenlijk niks bij :+

• KappeNou
Ik heb nog gezegd tegen die miep dat die op hun website 400 euro kost. Ik heb best lang aan de telefoon gehangen en meerdere keren de 8800 arte genoemt en gevraagd of ik hem echt voor die prijs kon krijgen etc.

400 euro vind ik veels te veel als je ziet dat je bij een 2 jarig 25 euro abbo een telefoon krijgt van zo'n 400 euro. Nee dan koop ik hem liever gewoon los

Status tot nu toe is dat ik nog niet gebelt ben.

[ Voor 52% gewijzigd door KappeNou op 17-03-2008 12:07 ]

>PC specs<

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:34

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ik heb zo'n 3 jaar terug iets vergelijkbaars met T-Mobile gehad, toen ook alles netjes uitgelegd (3 of 4 keer) met gelogde tijdstippen, met als resultaat dat zij mij gelijk gaven (ik had ook gelijk) en ik toen de T630 kreeg ipv 180E bijbetalen. Die goeie service is een reden dat ik daar nu nog zit. :)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:40:
[...]

Je vergeet dat een goed imago is ook een 'winstmaker' is. Soms is het beter om minder winst te maken en er een tevreden klant aan over te houden, dan wel winst maken en bij de klant een slecht gevoel achterlaten. Vooral in een dynamische markt als mobiele telefonie waarbij men klanten juist bijna 'koste wat het kost' wil behouden. Een ontevreden klant loopt dan zeker weten weg naar een andere provider (keuze genoeg)..
Als je denkt dat grote ondernemingen, in het bijzonder telecommunicatieaanbieders, zo werken dan ben je behoorlijk naïef. Het interesseert ze geen ruk dat één of ander klantje dreigt met een overstap (wat dat betreft heb je met 'maar' 200 euro per maand telefoonkosten écht geen recht op een speciale behandeling ofzo, er zijn bedrijven die voor honderden werknemers zakelijke abonnementen afsluiten, díe krijgen aandacht, jij als particulier niet, ook al klep je nog zoveel...).

Zoals hier een stukje terug ook al werd opgemerkt, heeft het stopzetten van een incasso ook echt geen zin. Alsof ze daarvan onder de indruk zijn! Zoals heel terecht door die poster gemeld, is het enige wat Vodafone in zo'n geval gaat doen, het inschakelen van een gerechtsdeuwaarder ter incasso. En dan komt hier weer het zoveelste topic over 'buitengerechtelijke kosten absurd hoog, sta ik in mijn recht???'

Neemt niet weg dat dit behoorlijk genaaid is, maar ik betwijfel sterk of je ooit iets gaat krijgen. En ohja, als ik me ergens aan erger dan is het wel aan mensen die nogal denigrerend spreken over 'miepen' in callcenters, terwijl ze zelf nog niet eens normaal werkwoorden kunnen vervoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 14:09 ]

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:08:
[...]

Als je denkt dat grote ondernemingen, in het bijzonder telecommunicatieaanbieders, zo werken dan ben je behoorlijk naïef.
Ben toch benieuwd wat er voor de TS uitkomt.. heb wel vaker gehoord (en zelf ondervonden) dat zulke bedrijven soms echt wel zo werken om ook de individuele klanten te behouden. Ik zeg ook niet dat ie nu direct die dure telefoon krijgt, maar bijv. een fikse korting geven op zn abonnement moet makkelijker te doen zijn.

• KappeNou
Nieuwe miep aan de telefoon gehad. De telefoon miep in kwestie was vandaag ziek naar huis gegaan. Morgen gaat ze het bespreken met haar leidinggevende en zal ik terug gebelt worden..

@nare man: Dat stop zetten van automatisch incasso is alleen uit voorzorg bedoelt dat ze niet ineens die 134 euro voor de 8600Luna afschrijven en de 100 euro abbo kosten die ik niet wil als ik geen 8800 krijg. Ik ken dat, straks zie je dat geld nooit meer terug. Alhoewel je na 30 dagen nog automatisch incasso terug kan vorderen.

>PC specs<

Verwijderd

[...]

Neemt niet weg dat dit behoorlijk genaaid is, maar ik betwijfel sterk of je ooit iets gaat krijgen. En ohja, als ik me ergens aan erger dan is het wel aan mensen die nogal denigrerend spreken over 'miepen' in callcenters, terwijl ze zelf nog niet eens normaal werkwoorden kunnen vervoegen.
Zo jij ergert je dan ook gemakkelijk of bevind jij je in de door TS aangesproken groep? Wat ik begrijp uit je woorden is dat als iemand wel juist kan vervoegen hij of zij wel mag spreken over 'miepen' in callcenters? Erger je je trouwens aan mensen die in het algemeen denigrerend spreken over anderen of specifiek als het gaat om callcenter medewerkers? Ik zie namelijk niet op welke manier callcenter medewerkers een bevoorrechte positie innemen in onze samenleving.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:04 ]

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

Als je denkt dat grote ondernemingen, in het bijzonder telecommunicatieaanbieders, zo werken dan ben je behoorlijk naïef. Het interesseert ze geen ruk dat één of ander klantje dreigt met een overstap (wat dat betreft heb je met 'maar' 200 euro per maand telefoonkosten écht geen recht op een speciale behandeling ofzo, er zijn bedrijven die voor honderden werknemers zakelijke abonnementen afsluiten, díe krijgen aandacht, jij als particulier niet, ook al klep je nog zoveel...).
Wel als men het risico loopt dat deze klant bij vriend Kassa/krant/consumentenbond aan de bel trekt en je vervolgens op de voorpagina staat met "vodafone licht klanten op", bij wijze van spreken dan.

Zie ook Microsoft met de Xbox 360 dvd speler issue en wat dat ze gekost heefft.

• KappeNou
Nou vandaag ben ik dus weer niet terug gebelt :) Net zelf maar gebelt en nu kan ik weer wachten op morgen of ik wel terug gebelt ga worden door de gene waarmee ik de afspraken heb gemaakt. Net ook een rekening binnen gekregen dat de 135€ van de 8600 Luna omstreekt 20/03/2008 van mijn bankrekening wordt afgeschreven. Als ik dus morgen geen duidelijk antwoord heb cancel ik meteen de automatisch incasso.

>PC specs<

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 22:34
Ik heb dit geschil een keer met tele2 mobiel gehad. ook via de telefoon contract verlengen. Het ging toen om een SE z520i volgens mij die gratis was met een tweejarig abbonement. (volgens de website). Toen ik echter via de telefoon ging verlengen werd er netjes gezegd, we gaan dit opnemen en is juridisch geldig etc. etc. (zoiets was het), uiteindelijk zegt die fijne vriend het contract op maar keek blijkbaar verkeerd en noemde 1 jaar.... waarop ik natuurlijk akkoord ging....

Werd later gebeld dat er een fout was gemaakt en ze een nieuw contract zouden opsturen wat ik moest tekenen voor 2 jaar, heb fijn gezegd dat een mondeling contract ook rechtsgeldig was en ik helemaal niets meer tekende, en na 1 jaar ben ik lekker weggegaan daarzo.... nooit wat van gehoord.

het moraal van het verhaal aan de TS, laat je niet beetnemen, ze hebben die opnames daarzo! claim ze, want het is namelijk rechtsgeldig en je hebt het recht om te weten wat er is gezegd. Mocht er duidelijk opstaan dat je om een 8800 vroeg, dan kan vodafone hoog en laag springen maar moeten ze gewoon die 8800 leveren voor 134 euro, of ie normaal nou 400 of 1000 euro was geweest....

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

KappeNou schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 18:11:
Nou vandaag ben ik dus weer niet terug gebelt :) Net zelf maar gebelt en nu kan ik weer wachten op morgen of ik wel terug gebelt ga worden door de gene waarmee ik de afspraken heb gemaakt. Net ook een rekening binnen gekregen dat de 135€ van de 8600 Luna omstreekt 20/03/2008 van mijn bankrekening wordt afgeschreven. Als ik dus morgen geen duidelijk antwoord heb cancel ik meteen de automatisch incasso.
je kan denk ik beter contact opnemen met het klachtbureau / afdeling klachtenafhandeling of hoe Vodafone het ook mag noemen. Dat is een afdeling die altijd meer kan / mag dan your average retentiebellertje. áls het gesprek ook daadwerkelijk is opgeslagen, zullen zij het wel naluisteren en je gelijk geven. Want Vodafone wil om zijn imago denken, maar op een helpdesk vinden ze het ook nooit vervelend om hun eigen werknemers terecht te wijzen (al heb ik nooit bij Vodafone gewerkt).

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• KappeNou
Zover ik weet kan je alleen schriftelijk terecht bij de klachten afdeling van vodafone.. Ik ben benieuwd wat zij mij morgen te melden hebben. Als er dan niks positiefs uitkomt ga ik idd wat hardhandiger zijn.

>PC specs<

Verwijderd

@ KappeNou

erg vervelend dat je niet teruggebeld wordt. Stuur me even een mailtje met je mobiele nummer, dan ga ik er achteraan en zal ik kijken wat ik voor je kan doen.

groet
Bas
Vodafone Web Relations

• KappeNou
bedankt voor de moeite :) Gewoon mailen naar vodafonewebrelations.nl@vodafone.com?

Vandaag hebben ze ook weer niet terug gebelt..

>PC specs<

• KappeNou
Ik ben dus weer niet terug gebelt. Net heb ik vervolgens weer zelf terug gebelt met het gevolg dat ik na meerdere doorverbindingen eindelijk bij de gene terecht kwam waarbij ik het abbonement heb afgesloten.
Zei kwam met het zelfde verhaal als alle andere verkopers de afgelopen 2 dagen. Alleen zei vermelde het op een bijdehante toon. Dit waarschijnlijk omdat ze al wist hoe ver het was doordat haar mail box vol gespamt is door collega's van haar.
Vervolgens kwam ik met toevoegingen aan het verhaal etc.. en begonnen zei door mijn gesprek heen te praten. Ik bleef natuurlijk vervolgens gewoon door praten, maar zei ook. Gaat ze opeens heel bijdehand tegen me doen en ook zeggen dat ik haar moet laten praten, waar ik op antwoord; nadat je mij hebt uit laten praten. Vervolgens nog wat bijdehante opmerkingen vanuit haar hoek en hangt ze ineens op :/

Ik weer terug bellen en kreeg vervolgens een aardig persoon aan de telefoon waarbij ik dit voorval heb gemeld. Zij heeft dit in een mail vermeld en door gestuurd naar de desbetreffende telefoniste en haar teamcoach. Morgen zal ik dus weer terug gebelt gaan worden en dit keer hopelijk door die teamcoach.

>PC specs<

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
KappeNou schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:34:
Ik ben dus weer niet terug gebelt. Net heb ik vervolgens weer zelf terug gebelt met het gevolg dat ik na meerdere doorverbindingen eindelijk bij de gene terecht kwam waarbij ik het abbonement heb afgesloten.
Zei kwam met het zelfde verhaal als alle andere verkopers de afgelopen 2 dagen. Alleen zei vermelde het op een bijdehante toon. Dit waarschijnlijk omdat ze al wist hoe ver het was doordat haar mail box vol gespamt is door collega's van haar.
Vervolgens kwam ik met toevoegingen aan het verhaal etc.. en begonnen zei door mijn gesprek heen te praten. Ik bleef natuurlijk vervolgens gewoon door praten, maar zei ook. Gaat ze opeens heel bijdehand tegen me doen en ook zeggen dat ik haar moet laten praten, waar ik op antwoord; nadat je mij hebt uit laten praten. Vervolgens nog wat bijdehante opmerkingen vanuit haar hoek en hangt ze ineens op :/

Ik weer terug bellen en kreeg vervolgens een aardig persoon aan de telefoon waarbij ik dit voorval heb gemeld. Zei heeft dit in een mail vermeld en door gestuurd naar de desbetreffende telefoniste en haar teamcouch. Morgen zal ik dus weer terug gebelt gaan worden en dit keer hopelijk door die teamcoach.
De automatische incasso al stop gezet van Vodafone? Ik zou ook een aangetekende brief sturen met alles erin, wss heb je al mails daarvan gemaakt maar ik zou deze ook nog even na sturen dus in een vorm van een brief waarin jij ze in gebreken stelt :)

• orf
  • Laatst online: 08:35

orf

Als je enkel post om iemand op een taalfout te wijzen, heb ik liever dat je die post gewoon helemaal niet plaatst.

[ Voor 85% gewijzigd door SmartDoDo op 19-03-2008 18:49 ]

Verwijderd

Anders wacht je effe op een reactie van VodafoneWR?
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:04:
@ KappeNou

erg vervelend dat je niet teruggebeld wordt. Stuur me even een mailtje met je mobiele nummer, dan ga ik er achteraan en zal ik kijken wat ik voor je kan doen.

groet
Bas
Vodafone Web Relations
Wil je eigenlijk wel geholpen worden?!? Wees dan eens geduldig, het hangt niet op een uur.

• KappeNou
DaannO schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:38:
[...]

De automatische incasso al stop gezet van Vodafone? Ik zou ook een aangetekende brief sturen met alles erin, wss heb je al mails daarvan gemaakt maar ik zou deze ook nog even na sturen dus in een vorm van een brief waarin jij ze in gebreken stelt :)
Nee morgen haal ik alvast een rode kaart en wacht ik even af wat die teamcoach mij te melden heeft. Maar misschien is het juist wel in mijn voordeel als ze dat geld afschrijven. Als ik daarna stappen onderneem zijn ze wel verplicht om die opnames te beluisteren.

>PC specs<

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
KappeNou schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:57:
[...]

Nee morgen haal ik alvast een rode kaart en wacht ik even af wat die teamcoach mij te melden heeft. Maar misschien is het juist wel in mijn voordeel als ze dat geld afschrijven. Als ik daarna stappen onderneem zijn ze wel verplicht om die opnames te beluisteren.
Nee hoor, als jij geld niet laat afschrijven dan moeten zij kunnen bewijzen dat ze wel recht hebben op dat geld. Als je het laat afschrijven dan moet jij bewijzen dat zei geen recht hebben op dat geld. Dus je moet de bewijsplicht even bij hun leggen door de incasso in te trekken ;)

Verwijderd

maakt iedereen hier nu fouten met zij/zei?

@Kappenou,
Stuur eens een mailtje naar die Bas, zij zijn ook de moeilijkste niet als je echt op je strepen gaat staan. Dat je de discussie aan gaat zou je ook moeten voorkomen, zelf gesprekken opnemen, en zoveel mogelijk schriftelijk doen, dan kunnen ze je niet voor het blok zetten als het hen uitkomt.

/edit:
@hierboven snel wijzigen he O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 18:27 ]

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:53:

Anders wacht je effe op een reactie van VodafoneWR?

Wil je eigenlijk wel geholpen worden?!? Wees dan eens geduldig, het hangt niet op een uur.
[offtopic]

Als je niks nieuws te melden hebt post dan aub niet in mijn topic :)
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:26:
maakt iedereen hier nu fouten met zij/zei?

@Kappenou,
Stuur eens een mailtje naar die Bas, zij zijn ook de moeilijkste niet als je echt op je strepen gaat staan. Dat je de discussie aan gaat zou je ook moeten voorkomen, zelf gesprekken opnemen, en zoveel mogelijk schriftelijk doen, dan kunnen ze je niet voor het blok zetten als het hen uitkomt.

/edit:
@hierboven snel wijzigen he O-)
Heb ik al gedaan, maar ik had ook al een afspraak lopen die nog nageleeft moest worden. Dat het vervolgens zo loopt is helaas bijzaak..
DaannO schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:01:
[...]

Nee hoor, als jij geld niet laat afschrijven dan moeten zij kunnen bewijzen dat ze wel recht hebben op dat geld. Als je het laat afschrijven dan moet jij bewijzen dat zei geen recht hebben op dat geld. Dus je moet de bewijsplicht even bij hun leggen door de incasso in te trekken ;)
Hmm ok.. Maar ik las wel dat je binnen 30 dagen automatisch incasso kan laten terug schrijven..

[ Voor 68% gewijzigd door KappeNou op 19-03-2008 18:54 ]

>PC specs<

• KappeNou
Eindelijk ben ik door hulp van Bas (VodafoneWR) te woord gestaan door een persoon die mij echt wat kon aanbieden.
Nu kwam die persoon in kwestie mij tegemoet met minder bij betalen bovenop de 135 euro die morgen word afgeschreven. De andere verkopers konden mij alleen aanbieden om in totaal 400 euro voor de 8800 te betalen en de verkoper vandaag kon hier 235 euro van maken.
Persoonlijk vind ik 135 euro bij betalen met een 2 jarig 100 euro abbonement met een blox van 10 euro erbij meer dan genoeg (helemaal als je het bel gedrag in mijn verleden bekijk, dan zie je dat ze me al meerdere 8800's konden geven)
Als ik 235 euro moet gaan betalen kan ik misschien zelfs beter overwegen om de telefoon gewoon voor 950 euro los te kopen en over te stappen naar een andere provider met een sim only abbonement.
Ik word om 4 uur terug gebelt en dan ga ik waarschijnlijk beslissen.

>PC specs<

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zou je in eerste instantie nog 265 euro extra moeten betalen voor die 8800 Arte, en is dat nu 235 euro? Dat scheelt 30 euro en lijkt mij niet echt de moeite. Daarnaast heb jij gewoon een mondelinge overeenkomst met die verkoopster van Vodafone.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:10:
Als ik het goed begrijp zou je in eerste instantie nog 265 euro extra moeten betalen voor die 8800 Arte, en is dat nu 235 euro? Dat scheelt 30 euro en lijkt mij niet echt de moeite. Daarnaast heb jij gewoon een mondelinge overeenkomst met die verkoopster van Vodafone.
De andere verkopers konden mij alleen aanbieden om in totaal 400 euro voor de 8800 te betalen en de verkoper vandaag kon hier 235 euro van maken.
Dat is een verschil van 165 euro, dus geen 30 euro :P

Verder: "Daarnaast heb jij gewoon een mondelinge overeenkomst met die verkoopster van Vodafone." zelfs als dat zo is dan is de TS verplicht om onderzoek te doen om te zien of het wel redelijk is en moet deze medewerkerster dus ook wel het product voor deze prijs willen hebben gekocht! (de wil)

En daarnaast vraag ik me af hoe sterk je wettelijk gezien staat als een helpdeskmedewerkerster van een bedrijf verantwoordelijk kan worden gesteld voor alle overeenkomsten die ze maakt.. Een bedrijf zal zich hier wss wel op een of andere manier voor hebben ingedekt

• KappeNou
In de eerste plaats zou ik de 8800 krijgen voor 135 euro, wat ik een redelijke prijs vond. Dit was de fout en zou eigenlijk 400 euro moeten zijn. Nu heeft een andere verkoper mij aangeboden om inplaats van 400 euro 235 euro te betalen. Maar echt eens ben ik het niet aangezien ik 135 euro in de eerste plaats al genoeg vond.
Hoe sterk ik verder wettelijk sta weet ik ook niet precies. Daar wil ik op dit moment ook nog niet naar kijken aangezien het niet slim zou zijn vanuit de kant van vodafone om mij te laten vliegen, want geld verdienen ze toch wel aan mij.
Verder lijkt mij dat een telefoniste van de afdeling verkoop die daadwerkelijk kortingen etc kan aanbieden en abbonementen kan afsluiten wel vodafone vertegenwoordigd en het lijkt me dan vervolgens slim dat vodafone zich ook aan die afspraken houd. Nu proberen ze mij natuurlijk eerst tegemoet te komen, dat is ook heel logisch. Maar persoonlijk vind ik 135 euro bij leggen met zo'n abbonement van 2 jaar en mijn verleden echt niet bijzonder goedkoop.

>PC specs<

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 19:00

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Maar gaven ze nu toe dat ze een fout hebben gemaakt en dat jij eigenlijk gelijk hebt, of zeggen ze dat niet, maar geven ze gewoon nog wat extra korting omdat ze je lief vinden? :>

Waarom? Omdat het kan!!

• KappeNou
Echt toegeven doen ze natuurlijk niet. Zulke procedures worden voortijdig aangeleerd.
Het is meer om mij tevreden te houden door de slechte service.

>PC specs<

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 19:00

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dan lukt die volgende €100 ook nog wel >:)

Waarom? Omdat het kan!!

• KappeNou
Net ben ik weer terug gebelt met de vraag of ik al een besluit wilde nemen. Mijn besluit was dat ik eigenlijk gewoon die afgesproken 135€ wil betalen. Met als argument dat hun als nog genoeg aan mij verdienen en dat ze even in het verleden moeten kijken. Ook door al de moeite wat ik op deze manier ben ondergaan.
Nu gaat hij met dit verhaal morgen weer in overleg en zal ik daarna worden gebelt met een conclusie.
Als het dan blijkt dat ze niet lager kunnen/willen gaan zal ik waarschijnlijk mijn abbonement opzeggen vervolgens de 8800 los kopen en naar een andere provider gaan.

>PC specs<

• KappeNou
Ze blijven aan hun 235€.. Ik heb gezegd dat ik volgende week wel beslis. Maar echt netjes vind ik het niet. Ik moest ze vandaag ook zelf weer terug bellen :/

>PC specs<

• Palomar
  • Niet online
Dan zou ik uit principe de hele boel cancelen en abonnement opzeggen. Voor vodafone 10 andere providers die hetzelfde bieden.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:54

Theo

moederbord

Even een rekensommetje:

Je heb nu 24 x 100 euro plus éénmalig 135 eur, totaal 2535 euro. Hiervoor heb je een 8800 en 24 x 900 belminuten.

Als jij een losse 8800 voor 900 euro haalt dan hou je 68 euro over voor een sim only abo per maand. Ik ken de sim-only tarieven niet van Vodafone maar volgens mij moet dit goed te doen zijn, ook omdat een sim-only vaak de helft is van een "gewoon" abo.

Ik weet niet waar jij je 900 minuten per maand aan opbel, maar als jij veel naar vaste lijnen belt is een Telfort Unlimited abo misschien wel iets. Hiermee kun je onbeperkt naar vaste en telfort nummers bellen voor 18 euro/maand. Buiten de bundel is 18 cent per maand. Als jij bijv. 300 minuten opbel naar mobiele niet-telfort nummers dan kost jou dat 72 euro per maand

Nu met WP, PV, EV en PC

• KappeNou
De eerste 8 maanden betaal ik 50 euro per maand. Maar die goedkope sim only's gaat tot ongeveer 500 min daarna word het ineens heel duur. Slimme marketing :/

>PC specs<

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik zou opzeggen omdat ik erg principieel ben, maar ik zou daarbij wel in de gaten houden of ik elders minimaal even 'voordelig' uit ben. Mocht dat niet zo zijn dan kom ik meestal wel over de brug, maar als je niks te verliezen hebt: zeg op, en luister naar hun reactie. Misschien komen ze uiteindelijk toch nog over de brug! Het meest frustrerende aan de zaak vind ik wel dat je gewoon nergens een excuus oid krijgt en ze vasthouden aan hun ongelijk (ervan uitgaande dat de situatie inderdaad zo is als jij beschrijft).

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:05:
Ze blijven aan hun 235€.. Ik heb gezegd dat ik volgende week wel beslis. Maar echt netjes vind ik het niet. Ik moest ze vandaag ook zelf weer terug bellen :/
En? wat heb je nu uiteindelijk besloten? :)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

KappeNou schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:40:
Net ben ik weer terug gebelt met de vraag of ik al een besluit wilde nemen. Mijn besluit was dat ik eigenlijk gewoon die afgesproken 135€ wil betalen. Met als argument dat hun als nog genoeg aan mij verdienen en dat ze even in het verleden moeten kijken. Ook door al de moeite wat ik op deze manier ben ondergaan.
Nu gaat hij met dit verhaal morgen weer in overleg en zal ik daarna worden gebelt met een conclusie.
Als het dan blijkt dat ze niet lager kunnen/willen gaan zal ik waarschijnlijk mijn abbonement opzeggen vervolgens de 8800 los kopen en naar een andere provider gaan.
Niet om vervelend te zijn maar wil je mij dan uitleggen hoe je het dan goedkoper kan krijgen, met een simonly van een andere provider en een losse 8800 arte. Volgens mij gaat dit niet lukken.
totale kosten van jou is 24x100 - 8x 50= 2350,- over 2 jaar met 21600 min/sms.

Volgens mij is 235 bijbetalen nog steeds een hele goeie deal, kijk maar voor de gein naar www.2call.nl naar de prijzen bij de verschillende abonnementen (eventueel andere webshops)

Btw je kan altijd natuurlijk proberen om minder dan 235.- te betalen ;), maar ik vind het toch wel een goeie deal.

[ Voor 0% gewijzigd door B0MBACI op 28-03-2008 17:00 . Reden: met andere woorden wat hierboven mij is geschreven, vergeten op pg3 te drukken ;) ]

• KappeNou
Ik heb 235 betaald en volgende week komt iemand de 8600 luna omruilen voor de 8800 arte.

>PC specs<

Pagina: 1