Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PHP] Foutmelding bij private

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik krijg gelijk een fout als ik het volgende script uitvoer:

class information {

private $output;
private $output_format;
private $first_name;
private $middle_name;
private $last_name;
private $edu_title;
private $addon;

}

De error output is dit:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in /home/website202/public_html/functions.inc.php on line 5

Zit de fout in de PHP versie, gebruik zelf PHP4. Of kan ik private gewoon weghalen en alles gewoon als een normale functie oproepen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

PHP4 kent geen access modifiers. :)

offtopic:
En denk even na over je naamgeving. Een Information object die een voornaam en een achternaam heeft?

[ Voor 64% gewijzigd door AtleX op 15-03-2008 19:00 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

offtopic:
(je kunt php code tussen [ php ] en [ /php ] tags zetten!)

Je hebt dus 2 oplossingen: óf alles met var aangeven óf PHP 5 installeren.

En die naamgeving moet inderdaad anders... 'information' zegt niets. Natuurlijk is het informatie, maar waarover? Over een student? Of een werknemer? Of heel algemeen over een persoon? Dat zou uit de klassenaam al duidelijk moeten worden. Ook een variabele $output zou je misschien anders kunnen noemen. Output van wat? Wat komt er dan in die output? Een geformatteerde naam? Dan zou ik hem bijvoorbeeld $formatted_name noemen. $output is te vaag.

PHP:
1
2
3
4
5
6
class Employee
{
    private $first_name, $middle_name, last_name;
    private $edu_title, $add_on;
    private $formatted_name, $output_format;
}
Zo is het meteen duidelijk dat het over een werknemer gaat.

Of in PHP 4:

PHP:
1
2
3
4
5
6
class Employee
{
    var $first_name, $middle_name, last_name;
    var $edu_title, $add_on;
    var $formatted_name, $output_format;
}

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 15-03-2008 19:13 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je kan natuurlijk vrij simpel nazoeken waarom je een syntax error krijgt en eigenlijk verwachten we hier dan ook dat je dat in eerste instantie zelf ook probeerd uit te zoeken. Dit lijk je nu totaal niet gedaan te hebben. Een foutmelding dumpen en hopen dat wij je volledige uitleg gaan geven is niet de bedoeling hier. Lees aub Programming Beleid eens door zodat je weet wat hier nu wel de bedoeling is :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.