Toon posts:

temperatuur frocessor f3ja laptop asus hoog??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een f3ja van asus...dit is een laptop.
Nu loeit de fan nogal vind ik....stof eruit gezogen en dan wordt het iets beter.
Nu heb ik met intel TAT alles eens gemeten.
De beide cpu's worden bij idle zo'n 50 graden....als ik alles op 100% stressed ga draaien met
TAT dan kom ik na een paar minuten wel op zo'n 85 graden waarna de processorsnelheid soms even verlaagd wordt door het programma.
Hoe moet je met zulke temperaturen omgaan....en zijn deze temperaturen normaal voor laptops??

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 07:53

BHQ

Kan zijn dat de temperaturen afwijken, maar blijft de laptop bij hoge load wel stabiel? Op welke ondergrond staat het ding?

Verwijderd

Topicstarter
de laptop draait gewoon stabiel en staat op een houten tafel.
Wel vind ik de opening voor de fan matig aan de onderkant. Vier kleine
sleufjes moeten voor luchttoevoer zorgen.
Tijdens een beetje internetten e.d. is de idle temp. 49 graden.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Sja, je hebt een laptop, daar is allen nou eenmaal in elkaar gepropt en dat komt niet de airflow ten goede. Geen wonder datie heet wordt. Maar de CPU komt nou ook weer niet in temps die niet mogen. De T2400 mag namelijk maximaal 100 graden worden, en daar zit je nu dus nog ruimschoots onder. Ik zou me niet al te veel zorgen maken ;)

• Cameron Diaz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-04 13:02
Ik heb zelf een Asus F5V met 1,86ghz core2duo en als ik de laptop flink belast (vooral onder linux loopt de temp flink op) haal ik regelmatig de 80 graden op de cpu.
Onder Windows XP en Vista bij lang gamen kom ik ook wel op 80 graden, nog nooit problemen gehad met instabiliteit.