2xIDE op 1 converter

Pagina: 1
Acties:

• draismatic
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11-2023
Beste Tweakers,

ik vraag me af je 2 IDE schijven op 1 converter kan aansluiten.
Bijvoorbeeld zo een:
http://www.sallandautomatisering.nl/files/14303.gif

Probleem is nl.dat ik ga upgraden en in mijn oude systeem 2 harde schijven heb op ata en een dvd-rw en een cd-rw.
Heeft iemand een goede oplossing?

Bij voorbaat dank!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:52
Heb het zelf een vergelijkbare convertor eens getest en die werkte maar voor 1 apparaat.
Misschien een PCI(-e) RAID kaartje en dan als normale schijven instellen?

PCI IDE kaartje is niet duur meer ok je haalt niet het maximale maar traag is weer een ander woord.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Het antwoord is nee, want je kunt maar één apparaat op een SATA-controller aansluiten en het enige dat die PATA-SATA convertor doet is vertalen van PATA naar SATA en vice-versa.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• draismatic
kalizec schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:48:
Het antwoord is nee, want je kunt maar één apparaat op een SATA-controller aansluiten en het enige dat die PATA-SATA convertor doet is vertalen van PATA naar SATA en vice-versa.
Thanx

Ga ik weer verder zoeken naar een oplossing voor mijn data probleem.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 09:30
draismatic schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:45:
Beste Tweakers,

ik vraag me af je 2 IDE schijven op 1 converter kan aansluiten.
Bijvoorbeeld zo een:
http://www.sallandautomatisering.nl/files/14303.gif

Probleem is nl.dat ik ga upgraden en in mijn oude systeem 2 harde schijven heb op ata en een dvd-rw en een cd-rw.
Heeft iemand een goede oplossing?

Bij voorbaat dank!
Ik neem aan, gezien jouw probleem, dat je hardeschijven serial ata zijn en jouw optische stations parallel ata? Waarom kijk je niet even in de V&A voor een pata-controller?

• draismatic
zork schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:05:
[...]

Ik neem aan, gezien jouw probleem, dat je hardeschijven serial ata zijn en jouw optische stations parallel ata? Waarom kijk je niet even in de V&A voor een pata-controller?
Dat is dus het probleem, ik heb 2 ata-133 schijven, 2 pata optische stations en 1 s-ata schijf.
En ik heb nog geen goedkoop moederbord gevonden waar dit allemaal opkan qua connectoren. Wat dat betreft houd ik me aanbevolen.

• draismatic
Ik heb een moederbord gevonden dat wel 4 ide schijven aan kan.Volledig overheen gekeken.
Bedankt voor de informatie.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
En welke is dat dan? Misschien leuk voor andere tweakerts die tegen hetzelfde probleem aan lopen :)

Je hebt trouwens ook ide->sata converters die je voor de schijven zou kunnen gebruiken.
En waarom heb je een dvd-rw én een cd-rw ? De dvd-rw kan toch ook cd'tjes schrijven, lezen... ?

• draismatic
sajoku schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:33:
En welke is dat dan? Misschien leuk voor andere tweakerts die tegen hetzelfde probleem aan lopen :)

Je hebt trouwens ook ide->sata converters die je voor de schijven zou kunnen gebruiken.
En waarom heb je een dvd-rw én een cd-rw ? De dvd-rw kan toch ook cd'tjes schrijven, lezen... ?
Goed punt! Dat eerste dan he. ;)
Het is het Asrock Alive-Esata2 bord. Heeft 2 ide connectoren, mogelijkheid voor zowel agp als pci-xpress. Helaas maar 2 sata connectoren, maar met die terabyte schijven loop je niet zo snel tegen problemen aan gok ik.
En waarom die 2 optische drives. Uiteraard was er eerst de cd-rw en daarna de dvd-rw in mijn verzameling, nooit de moeite genomen de eerste er uit te slopen. En ik heb ooit nog wel eens een cd-tje geluisterd terwijl ik een dvd brandde, helemaal te gek. :*)
Kans is groot dat die cd-rw verdwijnt uit mijn systeem, al is het maar voor het esthetische gedeelte, vet lelijk zo'n witte brezel op een grijze kast. Dvd-rw brezel is zwart, dat kan nog net.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zie trouwens ook dat Asus een bordje heeft.
pricewatch: Asus M2N-SLI
Als je even de instellingen van de pricewatch wijzigt moet je er helemaal uitkomen.
zo dus:
Pricewatch

• draismatic
sajoku schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:45:
Ik zie trouwens ook dat Asus een bordje heeft.
pricewatch: Asus M2N-SLI
Als je even de instellingen van de pricewatch wijzigt moet je er helemaal uitkomen.
zo dus:
Pricewatch
Dank voor de tip.
Je pricewatch instellingen kloppen niet helemaal voor mijn doen. Ik heb nl. 2x ide poort nodig.
Maar thnx anyway. Kwam er btw achter dat er nog flink wat asrock borden zijn met 2 ide poorten.
Pagina: 1