Cluster shared storage

Pagina: 1
Acties:
  • 576 views

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:40
In kader van een offerte die ik aan het maken ben, heb ik een vraag naar een storage-oplossing toe.

Ik heb een SQL Cluster die ik wil installeren, maar zoek naar een zo goedkoop mogelijke oplossing op vlak van shared storage.

Iemand van mijn bedrijf noemde een MSA500 als mogelijke oplossing. Nu is het zo dat er ook een tape unit server zou moeten gebruikt kunnen worden. In gesprek met een andere collega blijkt dat deze niet rechtstreeks kan aangesproken worden via een MSA500.

Ik heb niet zoveel ervaring met storage en vraag me af of jullie soms suggesties hebben.

Eis:
- Zo goedkoop mogelijk
- Buiten cluster zullen nog 3tal machines in het domein aanwezig zijn
- Mogelijkheid tot een goedkope backup-oplossing met tapes

Nog informatie nodig?

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:46
Je geeft wel erg weinig informatie over wat nou eigenlijk je probleem is.
Ik verwacht weinig nuttige antwoorden op je startpost.

Over goedkope tape gebaseerde backup oplossingen is zat te vinden, wat heb je zelf al uitgezocht?
Wat zijn de eisen aan de backup? Waarom moet deze perse geintegreerd zijn in de storageoplossing, dit zal het geheel niet 'zo goedkoop mogelijk' houden.

'Shared storage' is nogal breed op het gebied van medium, protocol, capaciteit, performance, schaalbaarheid, redundantie en uiteindelijk de kosten.

Ga eens praten met iemand die verstand heeft van zaken en het liefst 'vendor onafhankelijk' werkt.

Wil je zelf een low cost oplossing realiseren met eventuele bijkomende risico's van dien dan kun je wellicht kijken naar Ata over Ethernet oplossingen van bijvoorbeeld http://www.coraid.com/. Je kunt dan over je bestaande netwerk infrastructuur een SAN maken.

Goedkoper dan dit zul je het denk ik niet gaan vinden, of dit is wat je zoekt kun je op dit moment alleen zelf bepalen.
Cheap. Fast. Reliable. Pick two of the three.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:00

SpamLame

niks

Wat is je budget?
- Buiten cluster zullen nog 3tal machines in het domein aanwezig zijn
Bedoel je hiermee aan te geven dat deze OOK van de shared storage omgeving gebruik moeten maken?
- Mogelijkheid tot een goedkope backup-oplossing met tapes
Gekoppeld aan de uitspraak over de "tape unit server" bedoel je dat het apparaat zelf ofload naar tape (daar hangt nl. een prijskaartje aan)
Nog informatie nodig?
Graag, maar zoals ook al door mijn voorganger voorgesteld, "over het netwerk doen", maar ik zou kiezen voor een iSCSI oplossing, de MSA1500i is daar een voorbeeld van als je HP wilt gebruiken

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De termen "cluster" en "zo goedkoop mogelijk" horen niet in één zin (althans niet zonder dat er een ontkenning tussen staat). Als je een vorm van redundantie wilt, ga je een afweging maken tussen prijs en functionaliteit. Je geeft zelf al aan dat je niet in staat bent om die afweging te maken, dus je hebt niets in PNS te melden.

Feitelijk wil je alleen maar een stukje schijnzekerheid verkopen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde antwoorden, verder gaan wij niet een offerte voor jou klanten zitten uitwerken hier.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.