Verwijderd

Topicstarter
Wil mijn 6 jaar oude PC upgraden.
Dat wil ik doen met de volgende componenten:
Mobo: Asus M2A-VM 690G socket AM2
CPU: AMD Athlon64 x2 6400+ Black edition AM2 2x 3.200GHz.
Koeler: CPU Xilence AMD AM2 HDS Socket 754/939/940/AM2
Graph: Asus 512mb 8600GT/Silent/HTDP Passiv PCI-e.
Contr: Highpoint Rocket 133SB PCI.
Mem: 2x 1024mb DDR2RAM Kingston ValueRAM PC800 CL5.

Op dit moment zit er in de PC:
Mobo: MSI MS-6566E
CPU: Pentium4 2.41GHz.
Graph: NVIDIA Geforce FX5700VE.
Mem: 2x 512mb.

Ik heb de volgende vragen:
Past het gewenste nieuwe Mobo in mijn pc? (niet qua groote maar voeding e.d)
Zijn de nieuwe componenten goed op elkaar afgestemd?
Wat mag deze config. ongeveer kosten?
Kan die op dit moment voor E 370,-- aanschaffen.

Alle reacties en/of andere suggesties zijn welkom.

Groetjes Loetje42

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Of het kan qua voeding moet je natuurlijk wel even zeggen welke voeding je hebt 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Krentenbol op 15-03-2008 17:29 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Topicstarter
Voeding op dit moment:
Huntkey ATX 1.3 Version Power 350W.
Model: LW-6350H.

groetjes loetje42

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Hoeveel IDE apparaten uit je oude PC ben je van plan mee te zeulen naar je nieuwe config? Als dat er maar 2 zijn hoef je natuurlijk geen IDE controller te halen. Voor de rest koop je natuurlijk nieuwe apparatuur met een SATA2 aansluiting.

Ik denk bovendien dat een Arctic Freezer 64 Pro beter koelt en stiller is dan een Xilence, maar daar zou je wat onderzoek naar moeten doen.

De grafische kaart is passief gekoeld, let erop dat er genoeg airflow in je kast is. Neem dus nog een extra case fan erbij en laat deze eventueel langzamer lopen. Zo is er toch airflow zonder lawaai.

De grafische kaart is trouwens nou ook niet de allerbeste keus. Investeer 50 euri extra en je hebt een ATi 3850. Dat ding blaast de 8600GT letterlijk en figuurlijk weg. Klik

Voor de rest ziet het er allemaal prima uit :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bitage op 15-03-2008 18:00 ]

Verwijderd

Alhoewel ik niet helemaal thuis ben in hoeveel watt je nieuwe hardware zal trekken zal ik er wel rekening mee houden dat als dat ding al 6 jaar oud is net als de rest van je systeem je waarschijnlijk geen 350 Watt meer zal krijgen eruit.

As for the price, op alternate heb je de cpu, mem, gfx card en mobo voor 370 euro zag ik ff gauw in de pc builder, kon geen asus m2a-vm combineren met die cpu dus heb de Asus M2N gepakt, ongeveer zelfde price range. Niet gekeken waarom die dat mobo en de cpu niet samen pakte, mss niet compatible? Not sure.

Maar mis je dus de controller en cooler, alhoewel dat samen nooit al te duur kan zijn. En je kan natuurlijk altijd nog in pricewatch kijken of het elders goedkoper te vinden is.