Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Slimline DVDspeler in 5.25"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een mediacenter aan het bouwen, maar loop nu tegen het probleem aan dat de DVDspeler te groot is en tegen de CPU cooler aankomt.

Nu is mijn idee om er een Slimline speler in te bouwen, maar bestaat er een mogelijkheid om die in de normale 5.25" ruimte te bouwen?

Ik kan hier echt niks over vinden!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou op zich wel moeten kunnen, maar zal ws. een stukje huisvlijt vergen. Ik kan me niet echt herinneren dat daar specifieke brackets voor zijn.
Wat ik me wel afvraag is in hoeverre een slimline dan geen problemen zal veroorzaken. De diepte van die dingen is namelijk ongeveer gelijk, en dat zal toch hetgene zijn waar je het meeste mee zit. Ook heb je voor zo'n ding een aparte converter nodig om hem aan je IDE te kunnen hangen, dus dat komt er ook nog eens bij. Is een andere CPU-koeler geen optie :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ze bestaan, oa plextor heeft ze.
Helaas heb ik geen idee of ze los te koop zijn verder, zou er ook wel een kunnen gebruiken.

http://www.plextor-europe...8al.asp?choice=PX-DB608AL

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:12:
Zou op zich wel moeten kunnen, maar zal ws. een stukje huisvlijt vergen. Ik kan me niet echt herinneren dat daar specifieke brackets voor zijn.
Wat ik me wel afvraag is in hoeverre een slimline dan geen problemen zal veroorzaken. De diepte van die dingen is namelijk ongeveer gelijk, en dat zal toch hetgene zijn waar je het meeste mee zit. Ook heb je voor zo'n ding een aparte converter nodig om hem aan je IDE te kunnen hangen, dus dat komt er ook nog eens bij. Is een andere CPU-koeler geen optie :?
Ik had gekeken voor een slimline/notebook speler en die is 140mm tegenover 170mm en dat is genoeg!
Een andere CPU koeler is niet echt een optie omdat ik een Scythe Ninja mini passief ga gebruiken.

Hoe zit het dan met de montage van zo`n slimline?

Verwijderd

http://www.ciao-shopping.nl/Plextor_PX_DB608AL__754576

Hier te koop :P
Zie ze niet in de pricewatch

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

(oa) asus ligtscribe sata dvd brander is ook heel ondiep, misschien eerst daar ff naar kijken?

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:58:
(oa) asus ligtscribe sata dvd brander is ook heel ondiep, misschien eerst daar ff naar kijken?
Die zijn ook nog te diep!

160 en 170 mm is een no-go!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:40
Volgens één van de webshops uit de lijst zijn de afmetingen:
14.8 cm x 14.5 cm x 4.2 cm

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

klopt, hij is nagenoeg vierkant...

Verwijderd

Topicstarter
Carpento schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:13:
Volgens één van de webshops uit de lijst zijn de afmetingen:

[...]
Over welke hebben we het dan?

• jointb2h
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 20:27

Verwijderd

Topicstarter
En dat gaat weer niet werken, is een slot in spelertje en mijn behuizing heeft een klepje die opengaat als de lade open/dicht gaat :'(

Maar klonk erg mooi en ging net passen volgend mij.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 07:58:
[...]

En dat gaat weer niet werken, is een slot in spelertje en mijn behuizing heeft een klepje die opengaat als de lade open/dicht gaat :'(

Maar klonk erg mooi en ging net passen volgend mij.
Als je de goed gelezen had dan wist je dat je hier je eigen slimline speler in kan plaatsen

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Maar er zit ook al een drive in. TS moet dus betalen voor de slot-in drive die in die module zit en nog s een extra brander/speler gaan kopen omdat die met een klepje werkt... (Zijn die laptop dingen uberhaupt wel krachtig genoeg om het klepje van je behuizing open te krijgen?)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mr. Inspire schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:29:
Maar er zit ook al een drive in. TS moet dus betalen voor de slot-in drive die in die module zit en nog s een extra brander/speler gaan kopen omdat die met een klepje werkt... (Zijn die laptop dingen uberhaupt wel krachtig genoeg om het klepje van je behuizing open te krijgen?)
Nee aangezien hij niet open gaat met een mechanism maar door het loslaten van een gespannen veer. De drive "schiet" een stukje open bij het openen en word dus niet gemotoriseerd helemaal naar buiten geduwd.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd. waar daar heb ik nog niet eens aan gedacht :'(

Zouden er geen gemotoriseerde slimline`s zijn?

Het probleem wordt steeds groter |:(
Het gaat trouwens om de Silverstone Grandia GD02 behuizing.

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 09:40
Eerste (en enige) hit bij het invoeren van slimline en slotloading in de pricewatch:
http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=10&y=11
Het voordeel van slotloading is dat er en geen klep bij zit die kapot kan gaan, en het er net iets beter uitziet. Wel vind ik 72 euro een heel bedrag voor een optische drive

sorry ik moet beter gaan lezen

[ Voor 3% gewijzigd door teamacc op 16-03-2008 18:54 ]

Goed koper is duurder dan slecht koper

Verwijderd

Topicstarter
schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:51:
Eerste (en enige) hit bij het invoeren van slimline en slotloading in de pricewatch:
http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=10&y=11
Het voordeel van slotloading is dat er en geen klep bij zit die kapot kan gaan, en het er net iets beter uitziet. Wel vind ik 72 euro een heel bedrag voor een optische drive
Slotloading is geen optie, zie berichten hierboven!

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:49 ]

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-11 14:20
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:06:
Ik ben een mediacenter aan het bouwen, maar loop nu tegen het probleem aan dat de DVDspeler te groot is en tegen de CPU cooler aankomt.
wat is de max diepte die de DVD-speler mag zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door _starbuck_ op 22-03-2008 11:56 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:16:
[...]

Ik had gekeken voor een slimline/notebook speler en die is 140mm tegenover 170mm en dat is genoeg!
Dus ik denk max 170mm.

Verwijderd

Topicstarter
_starbuck_ schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:55:
[...]

wat is de max diepte die de DVD-speler mag zijn?
Een 14 cm, dieper is echt geen mogelijk zonder de Scythe ninja mini te laten vervallen :'(

Heb al wel naar een Scythe Shuriken of zoiets gekeken, incl 10 cm cooler en in totaal maar 64mm hoog en dat past zelfs ook maar net!

Toch wel jammer dat de dvdspeler precies in het midden van de kast komt.

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-11 14:20
hier staat een koeler die wel past

ekko in "Home Theater PC (HTPC) Deel 1"

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En die koeler durven ze nog mini te noemen ook...
Of gebruik je soms een achterlijk ondiepe kast.

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10 00:47
tja... ik zou ook eerder aan een andere koeler denken. Een mediacenter heeft veel baat bij een goede snelle DVD-speler lijkt me zo, dus niet iets waar je op wilt beknibbelen.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Xtrafris schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:12:
tja... ik zou ook eerder aan een andere koeler denken. Een mediacenter heeft veel baat bij een goede snelle DVD-speler lijkt me zo, dus niet iets waar je op wilt beknibbelen.
Dit is natuurlijk een 'kul reden' (sorry to say) als je een DVD afspeelt (wat toch een hoofddoel van een mediacenter is lijkt me) gebruik je in de regel gewoon de normale (single) speed. Alleen voor rippen e/o branden gaan snelheden pas een rol spelen. Dus ik zou zeggen dat een snelle dvd speler van zeer ondergeschikt belang is bij een HTPC...........

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Om te beginnen een klepje voor je DVD speler.... en hoe dan ook een klepje op een HTPC maar gooed smaken verschillen natuurlijk en het moet kunnen.

Je zou een sleufje in je klepje kunnen maken natuurlijk want waarom zou je nu toch een klepje open willen moeten maken als je een DVD wilt wisselen, dat soort klepjes gaan vaak erg snel stuk als ze zo veel gebruikt worden.
Of mischien kun je een eigen bracket maken om een slime-line speler in te hangen, het lijkt me dat je met een klein stukje metaal een heel eind kunt komen... het vordeel met een slime-line drive is dat je lekker veel ruimte onder en boven de speler hebt voor bevestiging aan de kast, alles wat de bracket zelf hoeft te doen is de speler vast te houden.

Vergeet niet dat een slime-line speler vaak ook veel meer geluid maakt dan een gewone speler, er zijn een aantal programa's die de speler op een zo laag mogenlijk toerental laten draaien om op die manier zo veel mogenlijk geluid productie te voorkomen en zeker bij een slime-line speler hoor je het verschil echt. Op die manier kun je toch een snelle spler er in hangen want even een CD/DVD'tje rippen is toch best handig soms...

Ik zou persoonlijk voor een andere kast kiezen heel veel minder gedoe en ook nog eens veel minder kans op een afgebroken klepje en due een lelijk uitziende HTPC.

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

lekkere topic kick..
die drive waar ik het over had is trouwens niet slot loading ofzo, gewoon n standaard simpele sata dvd drive? :/
Pagina: 1