Toon posts:

nvidia 9800gx2 en physx?

Pagina: 1
Acties:
  • 653 views

Verwijderd

Topicstarter
Weet er soms iemand of de opkomende 9800gx2 van nvidia ook physx heeft ingebouwd? Ik ben namelijk van plan om me deze kaart aan te schaffen. En, wou ik hierbij misschien een ageia physx kaart extra bij aanschaffen. Maar als de 9800gx2 physx onboard heeft is dit natuurlijk niet de moeite.
Enige info iemand?

grtz all

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Een Ageia Physx kaart is sowieso weggegooid geld.

De 9800GX2 heeft geen ingebouwde Physx chip als je dat bedoelt, maar door de recente overname van Ageia door NVIDIA wordt het wellicht mogelijk dat NVIDIA kaarten geoptimaliseerd gaan worden om berekeningen met de Ageia physics engine hardwarematig te versnellen met Cuda.

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05-2025
Persoonlijk zou ik het geld daaraan ook niet uitgeven...
Natuurlijk haal je een voordeel uit deze aparte PhysX kaart, maar of de marginale prestatiewinst de prijs van deze kaart waard is betwijfel ik ten zeerste...

zoals leonpwner1 ook al zei: wie weet komen er in de toekomst (in de nieuwe drivers) extra functies die het hardwarematig versnellen van berekeningen met de 9800GX2 mogelijk maken, en dan heb je aan je kaart natuurlijk ook nog bitter weinig...

Je doet ervan wat je wil, maar ik denk dat de 9800GX2 op z'n eigen al best krachtig genoeg is om alle games van dit tijdperk vloeiend te kunnen spelen (m.u.v. Crysis als je een monsterresolutie wil).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Als ik je iets zou mogen aanraden:

Koop een HD3870X2, een 8800GT SLI opstelling of wacht op de GT200/R700. Waarom?

De 9800GX2 is welliswaar erg snel, maar hij is op z'n goedkoopst €550. De HD3870X2 is ruim 200 euro goedkoper, maar presteert in sommige gevallen zelfs beter dan de 9800GX2 :) Daarnaast is een 9800GX2 gewoon een nutteloze kaart, het dient alleen als marketing-paradepaardje van NVIDIA. Een 8800GT SLI opstelling zal bijna even snel zijn omdat de 9800GX2 bestaat uit 2 ge-underclockte 8800GTS G92 videokaarten die samen zijn gezet in een tosti-oplossing. Tevens is een 8800GT SLI opstelling goedkoper dan een 9800GX2 én heb je een betere airflow. Nadeel is dat je 2 PCI-E x16 sloten kwijt bent ipv 1, maar dat is voor de meesten tegenwoordig geen issue meer.

Dat is mijn visie er op, de HD3870X2 vind ik een betere koop, maar met een 8800GT SLI opstelling zul je ook geen miskoop doen. Overigens vraag ik me af waarom je zo graag hardwarematige versnelling wilt voor de Ageia Physx engine, die wordt door maar bar weinig games gesupport. Imho is dat echt geen meerwaarde, de extra effecten zijn niet noemenswaardig, en games die de Physx engine gebruiken draaien ook prima op systemen zonder hardwarematige versnelling hiervoor. GRAW2 bijvoorbeeld ziet er prima uit hier, met mooie physics.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Alle Geforce 8 en hoger kaarten hebben PhysX mogelijkheden aanboord door middel van Cuba, dus het ondersteunt in principe wel PhysX. Echter is de winst van een aparte kaart te klein om te kopen ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is met een beetje zoeken ook wel zelf te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.