Toegang tot bestanden voorkomen.

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Het zit dus zo, ik ben van plan een lanparty te organiseren op andere locatie. Echter, ik moet internet via wireless. Ik ben daar geweest en die zeiden dat het niet kon vanwege bestanden deling.

Dus nu was ik van plan om mijn wrt54GL daar neer te zetten en internet te ontvangen via USB stick aan mijn servertje. Het probleem is echter dan nog steeeds dat ik kan neuzelen in hun bestanden (wat ik uiteraard niet doe). Is er een mogelijkheid om dat te blokkeren?

Dus de situatie wordt dus zo

code:
1
Internet @ Buren -{kabel}-> WRT54GL -{wireless}-> Server @ Locatie -{kabel}-> Switch -{kabel}-> Clients

Denk dat ik de server die draait op Windows 2000 professional als bridge ga zetten. De server heeft als specificaties:

- Celeron 433mhz Mendocino
- 4Gb bootschijf
- 10GB muziekschijf
- 250GB externe HDD
- 128MB ram
- Wlankaart PCI
- Lan kaart PCI

De usb stick moet er toch aan vanwege bereik.

[ Voor 13% gewijzigd door BlackWhizz op 15-03-2008 16:44 ]

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34

Tijntje

Hello?!

Ik denk dat je het eerst even moet verduidelijken. Ik kan er namelijk niet echt een touw aan vast knopen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:39
Ligt het aan mij ?? Ik snap geen moer van je verhaal.. ^^ blijkbaar niet ;)

Wat wil je nu eigenlijk bereiken ?

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 15-03-2008 16:51 ]

• BlackWhizz
Tijntje schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:48:
Ik denk dat je het eerst even moet verduidelijken. Ik kan er namelijk niet echt een touw aan vast knopen.
Wat snap je dan niet?

• DukeBox
Echter, ik moet internet via wireless. Ik ben daar geweest en die zeiden dat het niet kon vanwege bestanden deling.
Daar is ?? Op internet ?
Wie zei wat..
Dus nu was ik van plan om mijn wrt54GL daar neer te zetten en internet te ontvangen via USB stick aan mijn servertje.
En dat kan niet omdat ???
Het probleem is echter dan nog steeeds dat ik kan neuzelen in hun bestanden (wat ik uiteraard niet doe). Is er een mogelijkheid om dat te blokkeren?
Hoe zit het dan aangesloten.. maak eens een visio tekeningetje o.i.d.

• BlackWhizz
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2008/mar/15/thumb/e1ujdu46przvpbwxbjg0hocht.jpg ..Clickable..

Ik moet in deze situatie voorkomen dat ik op de clients op Lan locatie verbinding kan maken met de PC's van de buren.

• DukeBox
Neem aan dat een lanparty niet een hele week gaat duren, is gewoon de kabel er uit trekken van de buren niet de makkelijkste optie ?
Andere optie is dat je de firewall helemaal dicht zet op de systemen van de buren.
Nog andere optie is om er nog een firewall (of natrouter) tussen te plaatsen bij je buren.

• BlackWhizz
DukeBox schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:17:
Neem aan dat een lanparty niet een hele week gaat duren, is gewoon de kabel er uit trekken van de buren niet de makkelijkste optie ?
Andere optie is dat je de firewall helemaal dicht zet op de systemen van de buren.
Nog andere optie is om er nog een firewall (of natrouter) tussen te plaatsen bij je buren.
De wireless router van mij is een WRT54GL. De lan-party duurt een dikke nacht. Van 22 tot 9 uur. Is er geen mogelijkheid om wired naar wireless te bridgen op de server? Want misschien kun je daar dan iets firewallen?

Verwijderd

Op de server al het smb verkeer naar die andere pc's toe blokkeren?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 19:34 ]

• BlackWhizz
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:34:
Op de server al het smb verkeer naar die andere pc's toe blokkeren?
Kan, maar kan bestands en printerdeling dan niet uitgezet worden op de inkomende netwerkkaart?

• DukeBox
Ja, netwerk properties en dan file en printer sharing uitvinken.

• BlackWhizz
DukeBox schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:56:
Ja, netwerk properties en dan file en printer sharing uitvinken.
ThanQ. Dan ga ik die mensen binnenkort eens overtuigen.
Pagina: 1