[Videokaart] stroomvoorziening 9600gt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.706 views

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik heb even een vraagje, ik sta op het punt om een GT9600 aan te schaffen, maar toen ik wat info op het internet las, zeiden ze dat je wel op moest passen, want hij had een 6-pins stroomaansluiting. Nu had ik m'n pc meteen open gemaakt, maar helaas, geen 6-pins aansluiting. Nu heb ik wel meerdere 4 pins aansluitingen vrij (een stuk of 3). Bestaat er een omvormer van 2x een 4 pins naar een 6-pins? (volgensmij was ik ook wel zoiets tegengekomen op internet maar weet niet zeker). En zo ja, kun je dat ook bestellen op Azerty (of is er misschien al een kans dat deze bij het videokaartpakket zit?)

Mvg,

Bartske

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Ja, dergelijke convertors bestaan. Als je voeding echter geen 6-pins PCIe aansluitingen heeft is de kans vrij groot dat de voeding ook niet sterk genoeg is.

Neem eens de moeite om de specs van je systeem te posten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 09:15
geef is je systeem specs en een linkje met specs of type ze zelf van je voeding.
dan kunne we zien of het zowiezo verstandig is om een 9600 te hale ;)

How are you doing?

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Maar krijg je geen 6 naar 4 pins converter bij de kaart zelf? Heb namelijk zelf een 9600GT besteld die ik hopelijk Maandag ga krijgen en op de foto linksonderin staat volgens mij zo'n converter.

Afbeeldingslocatie: http://www.dollarshops.eu/mec/images/SPARKLE-TECHNOLOGY/SF-PX96GT512D3-HP/SF-PX96GT512D3-HP_IMAGE4.jpg

Bnet: Gold#21419 - Victoria - Defias Brotherhood - Victoria Concordia Crescit

• Bartske
Is dit voldoende informatie?

Ik heb everest ultimate edition, dus zeg maar wat ik eventueel nog erbij moet posten

edit:

ik zie dat m'n voeding er niet bij staat, waar kan ik dat vinden in everest? ik ben al die opties al langsgegaan maar zag hem zo snel niet

[ Voor 91% gewijzigd door Bartske op 15-03-2008 16:32 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 09:15
ik zie nog steeds geen voeding ;)

How are you doing?

• kalizec
Bartske_16 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:27:
[...]

Is dit voldoende informatie?

Ik heb everest ultimate edition, dus zeg maar wat ik eventueel nog erbij moet posten
Dit is precies niet de bedoeling op GoT. Een kort lijstje met relevante apparatuur wel. Zoals je bovenin terug kunt vinden vroeg ik om de specs van je voeding, niet om alle relevante en irrelevante specs van je systeem. Het is op GoT not-done om gewoon de output van een programma te posten als specs.

Nogmaals, wat voor voeding is het. (En nee dat ga je met Everest nooit boven water kunnen krijgen).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Bartske
waar kan ik die vinden in everest dan? Ik zie hem niet staan?

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Bartske_16 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:31:
[...]

Niet, kast openmaken en foto maken of aflezen.

Kan iemand trouwens bevestigen dat op bovenstaande foto linksonderin zo'n 6 naar 4 pins converter staat? Dan weet ik teminste zeker dat ik de kaart in m'n pc kan doen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-05 02:54
Bartske_16 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:31:
[...]

Dat zul je met geen enkel programma kunnen aflezen. Hiervoor zul je je kast moeten opendoen en kijken wat er staat opd e sticker van de voeding.

http://specs.tweak.to/16567

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Weet ik ook eindelijk waar die twee stekkertjes voor zijn op mn voeding :p (mijn VGA heeft molex aansluiting) Maar zoals al gezegd, gewoon even de kast openhalen en kijken wat er op de voeding staat (merk en wattage) Dat ding dus wat meestal lins bovenin de kast hangt en ong 14x15x8 cm is ;) Vertel ook evne het merk er bij, want een goed merk zal het wel kunnen trekken, maar als je ene el cheapo hebt zou ik ook direct een nieuwe voeding kopen (zo'n ding kan je systeem opblazen :( )

• kalizec
Las Vegas schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:33:
Dan weet ik teminste zeker dat ik de kaart in m'n pc kan doen.
Dat weet je pas zeker als je ook zeker weet of de voeding in je PC genoeg stroom kan leveren voor die kaart. En dat weet je pas als je gekeken hebt en weet wat voor voeding er in zit.

• Bartske
Ok, ik heb m'n kast even opengemaakt, en ik zag dat ik een x-gear voeding heb, van wat ik begrepen heb een baggermerk. De max load is 450 watt en het is de CPS4500T12F1

Verder in het kort mijn specs:
E2160 (2x 1,8GHz)
2 gig 667MHz geheugen
MSI P4M900M moederbord

• kalizec
Dat zou genoeg kunnen zijn, maar het is alles behalve zeker. Kortom, als je het geld er voor hebt, koop een nieuwe goede voeding van 400+ Watt die oa wel 80% efficient is en je haalt de kosten er qua stroomgebruik nog eens uit ook.

• Bartske
kalizec schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:48:
Dat zou genoeg kunnen zijn, maar het is alles behalve zeker. Kortom, als je het geld er voor hebt, koop een nieuwe goede voeding van 400+ Watt die oa wel 80% efficient is en je haalt de kosten er qua stroomgebruik nog eens uit ook.
Naar wat voor merken zou ik dan moeten kijken en in wat voor prijsklasse zit ik dan?

• jdm8

jdm8

Als ik jouw was zou ik als je geld over hebt deze voeding verkopen/ in een goedkoop systeempje zetten en zelf ene goede voeding kopen ala pricewatch: Zalman ZM360B-APS, 360W (ATX12V 2.2) Meer heb je niet nodig, tenzij je 50 HD's hebt en nog 20 dvd branders. Deze zalman voeding is slechts een voorbeeldje, ik heb hem zelf ook, vandaar dat ik deze als voorbeeld geef (lekker stil, mooi afgewerkt, sleeved @E6600, 7600GT xxx, en nog wat zooi)

Je huisige voeding trekt het waarschijnlijk ook wel, maar als je ene kortsluiting hebt of een stroompiek kun je waarschijnlijk je systeem weggooien. Met een kwaliteits voeding heb je dat niet, bovendien is het rendement daarvan hoger, je gebruikt dus minder stroom. (op deze zalman van 360 W kan meer aangesloten worden als jouw 450 W, wattage zegt dus neit alles ;) )

[ Voor 56% gewijzigd door jdm8 op 15-03-2008 16:54 ]

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

kalizec schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:48:
Dat is genoeg. Heb zelf de 9600GT getest op een 375w voeding van Dell (die over het algemeen beter zijn dan aangegeven, maargoed) en dat werkte ook prima. Dus mits je niet teveel stroomtrekkende apparaten op je pc hebt aangesloten moet dat voldoende zijn.

• Bartske
jdm8 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:49:
Als ik jouw was zou ik als je geld over hebt deze voeding verkopen/ in een goedkoop systeempje zetten en zelf ene goede voeding kopen ala pricewatch: Zalman ZM360B-APS, 360W (ATX12V 2.2) Meer heb je niet nodig, tenzij je 50 HD's hebt en nog 20 dvd branders. Deze zalman voeding is slechts een voorbeeldje, ik heb hem zelf ook, vandaar dat ik deze als voorbeeld geef (lekker stil, mooi afgewerkt, sleeved @E6600, 7600GT xxx, en nog wat zooi)

Je huisige voeding trekt het waarschijnlijk ook wel, maar als je ene kortsluiting hebt of een stroompiek kun je waarschijnlijk je systeem weggooien. Met een kwaliteits voeding heb je dat niet, bovendien is het rendement daarvan hoger, je gebruikt dus minder stroom. (op deze zalman van 360 W kan meer aangesloten worden als jouw 450 W, wattage zegt dus neit alles ;) )
ok bedankt, ik twijfel nu wel, want ik ben namelijk ook niet al te rijk en zou dus liever het geld in m'n zak houden en deze voeding behouden.
Maar is de kans groot op 'ene kortsluiting of een stroompiek'? (als je je systeem maximaal belast?)

• jdm8

jdm8

Bartske_16 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:58:
[...]

ok bedankt, ik twijfel nu wel, want ik ben namelijk ook niet al te rijk en zou dus liever het geld in m'n zak houden en deze voeding behouden.
Maar is de kans groot op 'ene kortsluiting of een stroompiek'? (als je je systeem maximaal belast?)
Het gebeurt niet zo vaak, maar als het je overkomt ben je wel zuur ;) een stroompiek komt niet doordat je pc te veel belast wordt, maar gewoon van het stroomnet, kortsluiting kan ontstaan als bijvoorbeeld een onderdeel stukgaat, Een goede voeding slaat dan gewoon uit (al paar keer gehad door lomp tweaken terwijl de pc aan stond), een goedkope psu blaast je moederbord en misschien de rest op. Je voeding kan ook "vanzelf" stuk gaan, je weet het maar nooit met die dingen.

Mijn advies: hou deze nog even, maar als je ooit een goedkoop systeempje voor een broertje maakt, of een andere voeding moet vervangen (uit een goedkoop systeem) deze gebruiken en zelf een nieuwe kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door jdm8 op 15-03-2008 17:07 ]

• Bartske
jdm8 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:04:
[...]

Het gebeurt niet zo vaak, maar als het je overkomt ben je wel zuur ;) een stroompiek komt niet doordat je pc te veel belast wordt, maar gewoon van het stroomnet, kortsluiting kan ontstaan als bijvoorbeeld een onderdeel stukgaat, Een goede voeding slaat dan gewoon uit (al paar keer gehad door lomp tweaken terwijl de pc aan stond), een goedkope psu blaast je moederbord en misschien de rest op. Je voeding kan ook "vanzelf" stuk gaan, je weet het maar nooit met die dingen.

Mijn advies: hou deze nog even, maar als je ooit een goedkoop systeempje voor een broertje maakt, of een andere voeding moet vervangen (uit een goedkoop systeem) deze gebruiken en zelf een nieuwe kopen.
Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp, ik weet weer een stukje meer en als het omvormingskabeltje niet bij het pakket zit kan ik hem neem ik aan gewoon bij een computerwinkel halen.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Bartske_16 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:09:
[...]

Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp, ik weet weer een stukje meer en als het omvormingskabeltje niet bij het pakket zit kan ik hem neem ik aan gewoon bij een computerwinkel halen.
Uiteraard. Maar het lijkt me vanzelfsprekend dat alle versies zo'n kabeltje bevatten. Tevens betaal je in de winkel stukken meer.

• jdm8

jdm8

Dus, als je weer eens een pc samenstelt een goede voeding nemen :)

nog veel game plezier btw ;)

Verwijderd

Ik heb een 8600 gts van sparkle besteld zit ook zo`n adapter bij. Heb ik ook nodig omdat mijn voeding ook geen pci-e aansluiting heeft nou is echter mijn vraag. Moet ik alle twee die molex connectors aansluiten. Krijgt de kaart dan niet te veel stroom?

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:59:
Ik heb een 8600 gts van sparkle besteld zit ook zo`n adapter bij. Heb ik ook nodig omdat mijn voeding ook geen pci-e aansluiting heeft nou is echter mijn vraag. Moet ik alle twee die molex connectors aansluiten. Krijgt de kaart dan niet te veel stroom?
omdat een 8600gts nou niet bepaalt een stroomverslinder is, zou 1 molex aansluiten ook wel genoeg zijn.
de ''standaard''powerkabel/splitter word zo,n beetje bij elke videokaart geleverd, ook die wel wat meer stroom vragen dan de jouwe, en waar het dan weer wenselijk is voor de stabiliteit van de videokaart om ze alle 2 aan te sluiten.

dus... nee, de kaart kan nooit teveel stroom krijgen, ook al zou er een splitter bij zijn met 6 molexen,het voltage blijft gewoon hetzelfde. ;)

als je 2 molexconnectors vrij hebt, sluit ze dan allebei aan.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

pcgek schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:45:
[...]

omdat een 8600gts nou niet bepaalt een stroomverslinder is, zou 1 molex aansluiten ook wel genoeg zijn.
de ''standaard''powerkabel/splitter word zo,n beetje bij elke videokaart geleverd, ook die wel wat meer stroom vragen dan de jouwe, en waar het dan weer wenselijk is voor de stabiliteit van de videokaart om ze alle 2 aan te sluiten.

dus... nee, de kaart kan nooit teveel stroom krijgen, ook al zou er een splitter bij zijn met 6 molexen,het voltage blijft gewoon hetzelfde. ;)

als je 2 molexconnectors vrij hebt, sluit ze dan allebei aan.
Hoe zit dat met de 9600GT? Ik heb 1 vrije 4 pins. Is dat genoeg? Of moet ik nog een 2de vrijmaken?

Verwijderd

Ok dus als ik ze allebij aansluit krijg ik geen kortsluiting of iets dergelijks?

• jdm8

jdm8

Las Vegas schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:23:
[...]

Hoe zit dat met de 9600GT? Ik heb 1 vrije 4 pins. Is dat genoeg? Of moet ik nog een 2de vrijmaken?
Kijk gewoon of het zo werkt, zo niet moet je nog eentje vrijmaken.

En nee, je krijgt geen kortsluiting, anders had er wel een grote waarschuwing op gestaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jdm8 op 16-03-2008 19:59 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Het is de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat en logisch nadenkt voordat je een topic opent. En dat geldt niet alleen voor de topicstart maar ook de volgende vragen die je stelt. Als je je er even in verdiept zul je zien dat je dit makkelijk zelf kunt beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.