Philips MCE remote

Pagina: 1
Acties:

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021
Ik heb een philips MCE remote gekocht en aangesloten; herkend als USB HID In Win Vista Prem. Alles werkt, de ontvanger staat keurig onder de tv ...

Op het ontvangststation zit een led die zou moeten oplichten als ik de AB gebruik, dat gebeurt ook wel maar eigenlijk licht hij daarnaast altijd op.
Ik heb het gevoel dat daardoor het signaal van mijn eigen remote wordt gestoord. Maw: Eigen remote werkt niet altijd (mce reageert niet altijd) terwijl het lampje voluit staat te knipperen. Ik heb geen andere IR bronnen ind e kamer (voor zover ik weet).

Iemand bekend met dit probleem en zo ja wat is de oplossing? Is er anders een manier om het ontvangststation uit te lezen??

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• daanmsvl
*kick*

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 10:41
Wellicht handig erbij te zetten om welke AB het gaat.

Als je de SRM7500 bedoeld, kun je wellicht proberen opnieuw verbinding te maken door de music knop met de source knop tegelijk 3 sec. ingedrukt te houden en dan de pc opnieuw te zoeken in het RF menu.

Verder heb ik af en toe ook problemen: geen verbinding bijvoorbeeld, vaak komt dit doordat mn mediacenter uit standby komt en om de een of andere manier pakt de usb ontvanger dan geen verbinding meer op. Een andere usb poort kiezen wil dan nog wel eens helpen.

Verder werkt de communicatie tussen PC en de SRM7500 via RF en dus niet via Infrarood zoals de standaard eHome ontvanger dit doet. Blijkbaar zend de Philips wel via beide uit en licht de eHome ontvanger dus ook op.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

• daanmsvl
Het is een RC1974501 van Philips. Plaatje bij het praatje:

http://www.remotecontrol.philips.com/index.cfm?id=1336

Werkt dus op IR...