Toon posts:

Keyboard voor Medion MD 97600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het keybaord van mijn Medion MD 97600 kapot. Ik wilde hem laten repareren bij Medion maar dit kost € 125,00.
Ik heb het toetsenbordje er uit gehaald en gezocht naar dit type maar kan het nergens vinden. Iemand misschien een tip?
Het gaat om toetsenbord NSK-ADK5D, QWERTY

• junjur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-02-2025
Kick!

Ik heb dus precies hetzelfde probleem en ik vroeg me af of Spurk al een oplossing had gevonden of dat iemand anders misschien een oplossing had. Bij mij kostte het vervangen trouwens "maar" 100 euro, maar dat vind ik alsnog veel te veel.

@Spurk, is het verwijderen van het toetsenbord makkelijk?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Euh, even Googlen brengt me op een aantal sites waar je dit soort grut kan kopen voor minder geld dan bij hun.

Dit is er een van.
Tobo'tje kost zo'n € 50,-

[ Voor 26% gewijzigd door Bitage op 15-04-2008 16:04 ]

• junjur
ja, die had ik ook al gevonden maar helaas is die daar niet direct leverbaar. Ik had al even contact met ze gehad en ze hadden wel een op voorraad van 89 euro, belachelijk!

Ik zoek nog even verder, ze wilden ook niet het partnumber geven, daarmee had ik al een paar andere adresjes kunnen zoeken. De code die spurk gaf is namelijk niet bekend, google er maar eens op, dan krijg je maar 1 hit als het goed is.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
junjur schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:00:
ja, die had ik ook al gevonden maar helaas is die daar niet direct leverbaar. Ik had al even contact met ze gehad en ze hadden wel een op voorraad van 89 euro, belachelijk!
Sja, ze zetten erbij dat ze het bij de fabrikant vandaan halen:
[This article is out of stock, estimated shipping date: on request]
Dus je zal wel even moete wachten, maar als je een tobo'tje nodig hebt en wel even kan wachten..

Verwijderd

Topicstarter
junjur schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:13:
Kick!

Ik heb dus precies hetzelfde probleem en ik vroeg me af of Spurk al een oplossing had gevonden of dat iemand anders misschien een oplossing had. Bij mij kostte het vervangen trouwens "maar" 100 euro, maar dat vind ik alsnog veel te veel.

@Spurk, is het verwijderen van het toetsenbord makkelijk?
Ik heb helaas geen TOBO gevonden. Het verwijderen is zeer makkelijk. Het plaatje boven het toetsenbord verwijderen (zit vastgeklikt) en dan het toestenbord eruit wippen. De kabel van het toetsenbord zit tussen een klem vast. 2 buitenste pinntjes richting het scherm schuiven en de kabel is los.
Ik heb het probleem wel opgelost. Er zat cola op het toetsenbord waardoor deze het niet meer deed, de toetsen zaten namelijk helemaal vastgeplakt. Ik heb het TOBO in een emmer heet water gedaan en daarna op de hete verwarming en met een Fohn gedroogd. Werkt weer als een trein. Risico volle oplossing maar het werkt.

• junjur
tof... een tweakerachtige oplossing met een beetje huisvlijt. Heel erg bedankt in elk geval, het is dus makkelijk zelf te doen. Ik ben maar een paar toetsjes kwijt, drie ofzo dus er is niet superveel haast bij.

(het is niet voor mij, maar voor een huisgenoot, ik beschadigde bij een ongelukje de windows toets en de fn toets)
Pagina: 1