Ik heb momenteel geld 'over' en zou graag een nieuwe pc willen samenstellen.
Ik werk momenteel op een AMD Athlon 2400+ van 1,6 Ghz met 768 MB Ram met windows xp pro die ik nu zo'n 3 of 4 jaar in gebruik heb.
Ik wil serieus gaan upgraden en wil een pc met de volgende eisen:
- voorzien van quadcore processor
- kunnen 3 tft monitoren op aangesloten worden met op elk een apart bureaublad waartussen te verslepen valt (moet met 2 videokaarten?)
- voorzien van goede geluidskaart gezien ik groot liefhebber ben van muziek, indien mogelijk zou ik zelfs graag een soort van surround system willen kunnen aansluiten (weet niet of dat bestaat voor de pc?)
Ik ben van plan de pc zelf te gaan bouwen (voor de eerste keer btw), en wil graag weten wat jullie voor hardware aanraden om te gebruiken.
- wat voor moederbord?
- wat voor processor?
- wat voor videokaart(en)?
- wat voor geluidskaart?
- welk merk werkgeheugen?
- welk merk/type koeler/hardeschijf/brander
- enz. enz.
Mijn budget is zo'n 1500-2000 Euro.
Leef jullie eens uit en stel een harstikke goed systeem samen wat weer vele jaren mee zal kunnen.
Ik werk momenteel op een AMD Athlon 2400+ van 1,6 Ghz met 768 MB Ram met windows xp pro die ik nu zo'n 3 of 4 jaar in gebruik heb.
Ik wil serieus gaan upgraden en wil een pc met de volgende eisen:
- voorzien van quadcore processor
- kunnen 3 tft monitoren op aangesloten worden met op elk een apart bureaublad waartussen te verslepen valt (moet met 2 videokaarten?)
- voorzien van goede geluidskaart gezien ik groot liefhebber ben van muziek, indien mogelijk zou ik zelfs graag een soort van surround system willen kunnen aansluiten (weet niet of dat bestaat voor de pc?)
Ik ben van plan de pc zelf te gaan bouwen (voor de eerste keer btw), en wil graag weten wat jullie voor hardware aanraden om te gebruiken.
- wat voor moederbord?
- wat voor processor?
- wat voor videokaart(en)?
- wat voor geluidskaart?
- welk merk werkgeheugen?
- welk merk/type koeler/hardeschijf/brander
- enz. enz.
Mijn budget is zo'n 1500-2000 Euro.
Leef jullie eens uit en stel een harstikke goed systeem samen wat weer vele jaren mee zal kunnen.