HP Compaq 6820s Business Notebook PC topic, deel 1

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 18:53

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
De specs:
HP Compaq 6820s Business notebook pc - overzicht en kenmerken
[q]Overzicht
Werk op groot formaat: met een standaard toetsenbord met numerieke toetsenset, een 17-inch diagonaal breedbeeldscherm, aparte ATI grafische kaart, de nieuwste 45-nm Intel® Core™2 Duo processoren 3 en een gewicht vanaf 2,95 kg, [p8] komt uw werk tot leven.

Kenmerken
  • Met legitieme Windows voor een vertrouwde, intuïtieve omgeving
  • Legitieme Windows Vista® Business;
    Legitieme Windows Vista® Home Basic;
    Legitieme Windows Vista® Home Premium (kan variëren per land);
    FreeDOS
  • Zie het groot: op het 17-inch diagonale breedbeeldscherm kunnen meer data tegelijk worden weergegeven, dus er is meer ruimte voor applicaties en werkbalken en minder noodzaak om te schuiven en te schakelen tussen vensters.
  • U behoudt de aansluiting: Met het Wi-Fi gecertificeerd WLAN hebt u overal toegang tot het internet en e-mail, waar u ook bent 2 – thuis, op kantoor of in openbare ruimten met een Wi-Fi toegangspunt zoals vliegvelden, hotels of cafés.
  • Technologie die het werken vergemakkelijkt: De 45-nm Intel® Core™2 Duo Processor zorgt voor een snellere systeemrespons bij het uitvoeren van meerdere applicaties en slimmer batterijgebruik om de mobiliteit te verhogen.
  • Geïntegreerde optische drive: Met de optionele SuperMulti DL LightScribe dvd±rw drive 5, 6, [k7] kunt u labels rechtstreeks op de discs branden voor opvallende opslagmedia, dvd's opnemen en bekijken en cd's afspelen.
HP Compaq 6820s Business Notebook PC - modellen

HP Compaq 6820s Business Notebook PC - specificaties en garantie
OS
- Windows Vista® Business 32-bits,
- Windows Vista® Home Premium 32-bits,
- Windows Vista® Home Basic 32-bits,
- FreeDOS (kan variëren per land)

Processors
- Intel® Core™2 Duo Processor T8100 / T8300 (2,1 tot 2,4 GHz, 800-MHz FSB, 3 MB L2 cache) (deze heb ik nog niet gezien)
- Intel® Core™2 Duo Processor T5470 / T5670 / T7250 / T7500 (1,6 tot 2,2 GHz, 800-MHz FSB, 2 of 4 MB L2 cache)
- Intel® Celeron M Processor 550 (2 GHz, 533-MHz FSB, 1 MB L2 cache)

Geheugen
- maximaal 2x 2048MB DDRII 667 so-dimm (dual channel)

Chipset
Mobile Intel PM965

Scherm
- 17-inch WXGA+ (1440 x 900 resolutie)
- 17-inch WXGA+ BrightView (1440 x 900 resolutie) (voor zover ik weet alleen via HP Flex te configureren/bestellen

Videokaart
- ATI Mobility Radeon X1350,128 MB (tot 384 MB met Hypermemory als systeem is geconfigureerd met 1 GB of meer geheugen)

Harde schijf
- 120GB (sata, 5400rpm)
- 160GB (sata, 5400rpm)
- 250GB (sata, 5400rpm)

Optische schijf
- Dvd±rw SuperMulti met dubbellaags met LightScribe
- Dvd/cd-rw combo

Netwerken
- Intel PRO/Wireless 802.11a/b/g/testversie-n of a/b/g of b/g
- Broadcom 802.11a/b/g, b/g
- en/of Bluetooth 2.0

- 56k6 modem
- 10/100 NIC

Geluid
- High-definition audio
- monoluidspreker

Slots
- 1x ExpressCard/54 slot
- 1xSecure Digital (SD) slot

Poorten
- 3x USB 2.0
- VGA
- stereo microfooningang
- hoofdtelefoon/lijnuitgang
- voedingsconnector
- RJ-11
- RJ-45

Software
- HP Backup and Recovery Manager
- Roxio Creator 9
- Microsoft Office 2007 Small Business of Professional edition (optioneel)

Gewicht
Vanaf 2,95 kg

Batterij
- 6-cels lithium-ion batterij (55 Watt/uur)
- tot 3 uur gebruikstijd

Garantie
- 1 jaar carry-in (haal- en brengservice in Nederland
- 1 jaar garantie op primaire batterij
Reviews
pricewatch: HP Compaq Business notebook 6820s

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik ben enige tijd op zoek naar een notebook als desktopreplacement met onderstaande eisen:

Fullsize keyboard. D.w.z. met numeriek gedeelte. Zo hoef ik niet apart een usb-nummerpad te kopen, zoals de Kensington USB CalcPad, en het mee te sjouwen. Ik maak nogal gebruik van Excel.

Met deze eis kom ik automatisch bij de 17" laptops uit. Dan valt er al veel af aan mogelijkheden. Ik ben niet afhankelijk van het type videokaart omdat het spelen van spellen niet zo van belang is. Voordeel van groot scherm: geen apart scherm nodig om thuis te gebruiken.

Aangezien ik een HP Fanboy ben, was de keus voor het merk niet zo moeilijk, hoewel ik ook wel sympathie heb voor Asus, Lenovo en Toshiba.

Windows Vista Business of XP Pro. Ik wil het makkelijk in een netwerk willen gebruiken en eventueel in een domein.

Keus is nu echt beperkt.

Zakelijke notebook. Dit omdat de ondersteuning qua garantie en drivers veel beter is dan op consumenten notebooks. Vaak is het materiaal van betere kwaliteit en worden ze strenger gecontroleerd. Verder zit er minder meuk bij zoals trialsoftware.

Nou in de voorgaande link zijn het allemaal zakelijke notebooks.

< EUR 1.000,00. Ik hoef geen toeters en bellen en geld is eindig.

Het wordt de HP Compaq 6820s Business Notebook PC. Qua prijs/prestatie kies ik voor de GR714ET(#ABH).

Je ziet de prijsverschillen (EUR 220,24), dus shoppen loont.

Ik hoop de GR714ET binnen een week te bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 15-03-2008 16:02 ]

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bij OBCS heb ik een tijdje geleden de GR713EA besteld (voor iemand anders), deze was toendertijd € 600,-
Helaas nu weer omhoog naar circa €740,-.

Het verschil tussen de GR714 en GR713 is het besturingssysteem. GR714 heeft Vista Business, GR713 heeft Vista Home Premium.
Vooral bij OBCS loont het om naar beide typenummers te kijken. GR713 staat niet in de pricewatch.

Verder is het wel een goede laptop.

- Specificaties zijn goed. T7250 processor is snel, 2 GB RAM is voldoende. HD mag op zich wel 7200 rpm zijn, maar dit is ook later aan te passen.

- Het 17" scherm ziet er goed uit. Kleuren en kijkhoek zijn niet uitmundend, maar voor een laptop toch zeer goed. De glans valt wel mee, je hebt eigenlijk geen last van de reflecterende eigenschappen.

- Toetsenbord voelt fijn aan. Is ook lekker groot (door de grote case voor de 17"), het extra numerieke toetsenbord is ook wel fijn (en mis je op alle andere laptops).

Afbeeldingslocatie: http://woutertimmers.nl/hp6820s.jpg

Verwijderd

Speed24 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:58:
Bij OBCS heb ik een tijdje geleden de GR713EA besteld (voor iemand anders), deze was toendertijd € 600,-
Helaas nu weer omhoog naar circa €740,-.

Het verschil tussen de GR714 en GR713 is het besturingssysteem. GR714 heeft Vista Business, GR713 heeft Vista Home Premium.
Vooral bij OBCS loont het om naar beide typenummers te kijken. GR713 staat niet in de pricewatch.

Verder is het wel een goede laptop.

- Specificaties zijn goed. T7250 processor is snel, 2 GB RAM is voldoende. HD mag op zich wel 7200 rpm zijn, maar dit is ook later aan te passen.

- Het 17" scherm ziet er goed uit. Kleuren en kijkhoek zijn niet uitmundend, maar voor een laptop toch zeer goed. De glans valt wel mee, je hebt eigenlijk geen last van de reflecterende eigenschappen.

- Toetsenbord voelt fijn aan. Is ook lekker groot (door de grote case voor de 17"), het extra numerieke toetsenbord is ook wel fijn (en mis je op alle andere laptops).

[afbeelding]
Deze laptop is als ik me niet vergis bij Alternate te koop voor € 649,-, lijkt me niet gek voor een 17" inch laptop.

pricewatch: HP Compaq Business notebook 6820S

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:22

alm

Wie heeft deze laptop nog meer aangeschaft reeds? Ik heb nu van kennissen hier zo'n ding staan voor installatie (in dit geval die van Alternate voor 649 euro), maar krijg met geen mogelijkheid de herstelschijven aangemaakt. Nog voor het branden bij het aanmaken van de bestanden (zo bij ongeveer 50%) stopt hij ermee en geeft dan de melding: "Afbreken bezig; Herstelschijfaanmaak zal, bij de volgende opstart van het programma, voortgaan waar u nu stopte.". Ik heb helemaal niks afgebroken, dat deed hij zelf.

Wat opvalt is dat hij tijdens het aanmaken van bestanden in c:\temp een bestand BASE.WIM aanmaakt en dat is al zeker 6 a 7 GB groot. De F-partitie, HP_RECOVERY, is 8,33 GB groot en na de actie hierboven beschreven is nog 737 MB vrije ruimte aanwezig. Totale schijf is overigens 160 GB. OS is Windows Vista Home Premium en ik heb de Nederlandse versie geselecteerd.

Let wel, ik heb direct zodra het werd aangegeven getracht de schijven aan te maken en dus niets gewijzigd verder in de configuratie.

Ik heb ook getracht om de ISO bestanden aan te maken, maar daarbij gebeurt hetzelfde en ik vind nergens de ISO bestanden terug. Ik krijg ook geen keus waar ik ze wil opslaan, zoals het programma aangeeft bij de keuze voor schijven of ISO bestanden.

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door alm op 30-03-2008 12:39 ]

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Nee, vreemd probleem. Ik heb nu twee 6820s laptops in handen gehad en één 6720s maar allemaal konden ze zonder problemen de herstelschijven aanmaken.

Over de 6820s kan ik kort zijn: ontzettend veel waar voor je geld. Prestaties zijn zeer goed. Scherm is prima (alleen inkijkhoek minder). Accutijd netjes. Behuizing is van behoorlijke kwaliteit.

• alm

alm

Wanneer heb jij (of degene voor wie je ze installeerde) de laptops gekocht waarbij het maken van de herstelschijven wel lukte?

Degene die ik hier heb is afgelopen vrijdag gekocht en de bestanden op de harde schijf zijn van 12-12-2007 en ik kwam ook nog een mapje tegen van 14-3-2008.

Heb jij ook de Nederlandstalige Windows Vista Home Premium geïnstalleerd?

Weet je toevallig ook nog hoe groot de HP_RECOVERY partitie was?

• Fatmike
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-12 22:04
Hebben hier nog mensen last met het feit dat je niet op internet kan via een ethernet kabel?. Heb namelijk al de drivers van de ethernet kaart geupdate, maar dat bood geen soelaas. Na ff gegoogled te hebben kon dat verholpen worden met een bios update, maar aangezien de laptop nog geen twee weken oud is, staat er al het nieuwste bios op. Dus denk ik dat er niets anders op zit, dan ofwel wachten op een nieuwe bios versie, of gewoonweg draadloos het net op te gaan. Wel jammer van zo'n goeie laptop.

• alm

alm

Fatmike schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:39:
Hebben hier nog mensen last met het feit dat je niet op internet kan via een ethernet kabel?. Heb namelijk al de drivers van de ethernet kaart geupdate, maar dat bood geen soelaas. Na ff gegoogled te hebben kon dat verholpen worden met een bios update, maar aangezien de laptop nog geen twee weken oud is, staat er al het nieuwste bios op. Dus denk ik dat er niets anders op zit, dan ofwel wachten op een nieuwe bios versie, of gewoonweg draadloos het net op te gaan. Wel jammer van zo'n goeie laptop.
Nee, daar heb ik hier geen problemen mee, BIOS die er hier in zit is de laatste. Heb niet hoeven updaten ofzo. Jammer dat ze niet vermelden welke image-versie er op de HD staat, dan konden we dat nog vergelijken.

Kon jij wel herstelschijven maken?

Bij mij stopt het steeds bij zo'n 50%, heb zojuist de HP_RECOVERY partitie vergroot naar 20 GB en ben nu de nieuwere Backup and Recovery software van de site aan het installeren. Hij update, dus ik ga er inderdaad vanuit dat het een nieuwere versie is. Hij werkt nu de herstelpartitie bij, dus daarna nog eens proberen. Hopelijk werkt het dan wel...

Update 16:40: Het werkt alweer niet, kreeg nu wel duidelijker een fout te zien dat hij bezig was met aanmaken van schijf %i van %i.

[ Voor 5% gewijzigd door alm op 30-03-2008 16:40 ]

• alm

alm

Ok, het lijkt er op dat het BASE.WIM bestand bij mij beschadigd is, want als ik het bestand met imagex.exe /INFO f:\preload\base.wim probeer te bekijken qua info dan geeft hij een foutmelding dat het bestand geen juiste header of niet het goede formaat heeft.

Het lijkt er dus op dat het bij het imagen van de harde schijf fout is gegaan in de fabriek. Zal HP moeten bellen met de vraag hoe we dit opgelost gaan krijgen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
alm schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:41:

Het lijkt er dus op dat het bij het imagen van de harde schijf fout is gegaan in de fabriek. Zal HP moeten bellen met de vraag hoe we dit opgelost gaan krijgen.
Herstelschijven toegestuurd krijgen denk ik.

• alm

alm

Ik ben er uit wat de oorzaak is. Ik had vantevoren een image gemaakt van de fabriekstoestand dmv BartPE en Acronis Workstation, dus kon er wat mee klooien. :)

Na installatie van NL versie kon ik dus geen herstelschijven maken, maar ook de recovery optie bij opstarten functioneerde niet (F11). Het BASE.WIM bestand dat op de harde schijf stond bij aanschaf was dus beschadigd. :(

Om na te gaan of het probleem zich ook voor zou doen bij een Engelse installatie (dus fabriekstoestand hersteld dmv Acronis), heb ik daarmee ook geprobeerd en daarbij waren er geen problemen. Wat opviel is dat hij tijdens de installatie de herstelpartitie ging aanmaken en daarna een initieel recovery punt. Dit duurde erg lang, dus hij was daadwerkelijk een image aan het maken. Nadat de installatie klaar was kon ik gewoon ISO's maken van de herstelschijven dmv de HP Backup & Recovery Manager.

Het blijkt dus zo te zijn dat er in \NL32WVHP\System Recovery\ een map PRELOAD staat met daarin het bestand BASE.WIM en dat staat niet in de overeenkomstige map \US32WVHP\System Recovery\. Dus voor de test heb ik die PRELOAD map verwijderd en verder gekeken of er verschillen zaten tussen de NL en de US versie. Enige wat ik aangepast heb is het bestand script.ini in \NL32WVHP\Windows\SMINST\ want daarin zat verschil tussen de NL en US versie. De verschillen heb ik overgenomen naar de NL versie. Let wel, deze paden zijn er alleen als de laptop nog niet is geïnstalleerd!

Daarna systeem normaal opgestart en toen de NL installatie gekozen en deze normaal doorlopen. Ook nu ging hij hierbij een initieel recovery punt aanmaken, dus dat zag er goed uit. Na installatie (die overigens erg lang duurt) geprobeerd weer ISO's aan te maken en dat ging goed (let wel op dat je niet de Temp map kiest op C:\ want dan gaat het fout en moet je opnieuw ISO's maken).

Wel vreemd dat er voor de NL versie van Windows Vista Home Premium wel een (beschadigde) image op de harde schijf staat, maar voor de US versie niet en dat terwijl het systeem die gewoon netjes zelf kan aanmaken voor je. Wellicht heeft men hiervoor gekozen om de installatietijd te beperken, maar uiteindelijk heeft het me dus vele malen meer tijd gekost om het goed te krijgen. Ik had natuurlijk gewoon HP kunnen bellen met de vraag om schijven toe te sturen, maar ja, ik vond het ook wel een uitdaging om het werkend te krijgen. ;)

Een gewone eindgebruiker komt hier natuurlijk nooit zelf uit en die zal dan inderdaad contact moeten opnemen met HP voor het toesturen van herstelschijven, maar dan nog zal de herstelfunctie die op de harde schijf staat niet functioneren, simpelweg vanwege die corrupte image die daar op staat.

Mijn evaluatie:
Positief
+ Lage prijs € 649,= (incl. BTW)
+ Snelle processor voor weinig geld
+ 2 GB geheugen (2x1GB modules)
+ 160 GB Harde schijf
+ Groot scherm
+ Numeriek toetsenbord
+ Bluetooth ingebouwd

Negatief
- Aanmaken herstelschijven lukte in mijn geval niet (althans niet standaard, zie boven) :(
- Harde schijf zou wat sneller mogen zijn (7200RPM ipv 5400RPM)
- Installatie duurt erg lang (denk zo'n 2 uur als je aanmaken van herstelschijven meetelt, als dat werkt tenminste)
- Slechts 1 speaker, dus mono geluid (wel stereo via hoofdtelefoon)
- Geen indicatie harde schijf activiteit
- Geen herstelschijven standaard bijgeleverd (houdbaarheid zelf geschreven cd's/dvd's is toch minder dan geperste exemplaren)
- Shifttoets aan de rechterzijde onder Enter toets is, doordat daar cursortoetsen zitten, erg klein
- Fabrieksgarantie maar 1 jaar, dus moet je bij problemen na het jaar bij de winkel aankloppen als er problemen zijn
- positie poweraansluiting, netwerkpoort en 3 USB poorten zit vrij ver naar voren (aan linkerkant gelukkig)

[ Voor 0% gewijzigd door alm op 06-04-2008 12:26 . Reden: typo ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Fabrieksgarantie maar 1 jaar, dus moet je bij problemen na het jaar bij de winkel aankloppen als er problemen zijn
Oplossing: HP (Post-Warranty) Carepack's -> tot 5 jaar garantie d.m.v. PPR (evt. met Accidental Damage Support), NBD.

Zie ook http://h10010.www1.hp.com...97-12434478-80583835.html

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 06-04-2008 13:17 ]

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Ook ik heb deze laptop al een tijdje in gebruik.

+ Veel prestatie voor weinig geld
+ Numeriek toetsenbord
+ Goed upgradebaar
+ Touchpad, fijnste waar ik ooit mee gewerkt heb
+ Vrij lange accuduur
+ Blijft zeer koel en stil

- Kleuren scherm wat minder
- Glansscherm
- Inkijkhoek scherm
- Toetsenbord zit wat ver naar de rand toe

Al met al ben ik er zeer tevreden over, binnenkort ga ik hem upgraden met een nieuwe schijf en extra geheugen, en hier zal ik een uitgebreide fotoreportage over maken.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
AE86 schreef op maandag 07 april 2008 @ 07:14:

- Glansscherm
- Inkijkhoek scherm

Al met al ben ik er zeer tevreden over, binnenkort ga ik hem upgraden met een nieuwe schijf en extra geheugen, en hier zal ik een uitgebreide fotoreportage over maken.
Heb je een Brightview? Maar dan zouden de kleuren juist beter moeten zijn. In vergelijking met welk scherm is deze slechter?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

AE86 schreef op maandag 07 april 2008 @ 07:14:
Ook ik heb deze laptop al een tijdje in gebruik.

+ Veel prestatie voor weinig geld
+ Numeriek toetsenbord
+ Goed upgradebaar
+ Touchpad, fijnste waar ik ooit mee gewerkt heb
+ Vrij lange accuduur
+ Blijft zeer koel en stil

- Glansscherm
- Inkijkhoek scherm
- Toetsenbord zit wat ver naar de rand toe
Daar sluit ik me bij aan :) Overigens heb ik leuke ingangen, dus als iemand er nog eentje zoekt > DM of mail even!

Verwijderd

Ik heb de 6820s nu zo'n maand in gebruik, en ben zeer te spreken. Kwam vandaag het eerste probleem tegen; na het de-intalleren van Vista SP1 (wil wachten op de andere SP1 release die qua install beter aansluit op mn andere updates) werkt mn toetsenbord enorm slecht/traag. Veel letters/karakters die ik typ worden niet of nauwelijks aangemaakt, waardoor ik bv z'n 5 min nodig heb om dit bericht te typen... iemand bekend met dit probleem?

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 23:06
Heb ondertussen alweer een half jaar deze laptop (de T7250) zonder glansscherm (persoonlijk vind ik dat niks) en XP en ben er zeer tevreden over.
Lekker groot scherm, numeriek toetsenbord en af en toe een spelletje erop doen gaat allemaal prima.
Het enige wat weleens gebeurd en dit heb ik bij meerdere gezien is dat hij soms uitvalt als hij op de batterij zit. Dus willekeurig is dan opeens het beeldscherm zwart (energiebeheer/standby is uitgezet). De batterij los en vast gezet en is nog lang niet leeg. Het gebeurd niet als je gewoon op 220 zit.
Nu zit ik meestal gewoon aangesloten op het strom maar als iemand hier nog een oplossing voor heeft dan is het de perfecte prijs/prestatie laptop.

Verwijderd

Ik heb de HP Compaq 6820s nu ook zo'n half jaartje,
Herstel CD aanmaken ging hier probleemloos DUAL Layer.

In begin veel problemen met WIFI en LAN drivers in Windows XP,
na een biosupdate waren de problemen weg.
De ATI video drivers voor windows XP moest ik eerst patchen met MobilityDotNET3.zip
om die werkend te krijgen.

daarna toch weer de herstel CD gebruikt om terug Vista te gaan draaien,
maar het is wel een lompe installatie met allerlei software die je eigenlijk niet wilt.
Heb zelf maar een installatie van Vista gedaan en daarvan een image gemaakt.
Draait nu als een zonnetje.

Het probleem dat je geen HD Led hebt, heb ik opgelost met een Freeware programmatje
die een HD led op je taskbar zet ( Link )

Nieuwste BIOS op dit moment is F.09 (10 Jan 2008)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 04:38 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
De opvolger komt eraan:
6830s

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 22-07-2008 14:37 ]

• MrSleeves
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb ook mijn oog laten vallen op deze laptop, nadat mijn IBM Lenovo R31 niet meer dicht kan (aan de linkerkant is iets aan het scharnier afgebroken.

Is dat hele herstelschijven-systeem optioneel of moet dat? En als ik het goed begrijp moet een herstel-CD/DVD ook kunnen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
MrSleeves schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:35:
Ik heb ook mijn oog laten vallen op deze laptop, nadat mijn IBM Lenovo R31 niet meer dicht kan (aan de linkerkant is iets aan het scharnier afgebroken.
Je kunt ook kijken of je de scharnier kan vervangen.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Tot gister was dat een optie, maar mijn vriendin heeft 'm (uit gewoonte) dichtgedaan en toen was het krak. Maar buiten dat weegt reparatie niet meer op tegen wat er aan opties allemaal al is uitgevallen.
Ingebouwde WiFi werkt niet lekker, dus aparte PCMCIA-kaart, LAN-aansluiting stuk, batterij op (na 10 minuten, was voorheen >3 uur), scharnier nu afgebroken, toetsen plakken/kraken van een heel biertje wat er in is verdwenen, toetsen kloppen niet (AZERTY).. ..
maar verder doet'ie het prima. ;)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Laptop is besteld; als het goed is, ben ik morgen in het bezit van een 6820s (T8100). En dat voor 629 euro.

Het is me trouwens ook niet helemaal duidelijk hoe dit geheugen werkt: stel dat ik zou willen upgraden, kan ik dan 1 reepje vervangen voor 2GB (totaal dan dus 3GB), of moet ik beiden tegelijk vervangen (dual channel o.i.d.). (Ik ben niet zo heel erg thuis in geheugen en de mogelijkheden/beperkingen.)

[ Voor 58% gewijzigd door MrSleeves op 29-07-2008 13:38 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
MrSleeves schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:31:
Laptop is besteld; als het goed is, ben ik morgen in het bezit van een 6820s (T8100). En dat voor 629 euro.
Mooie deal :)
Het is me trouwens ook niet helemaal duidelijk hoe dit geheugen werkt: stel dat ik zou willen upgraden, kan ik dan 1 reepje vervangen voor 2GB (totaal dan dus 3GB), of moet ik beiden tegelijk vervangen (dual channel o.i.d.). (Ik ben niet zo heel erg thuis in geheugen en de mogelijkheden/beperkingen.)
Je kunt de groottes door elkaar gebruiken. Voor dual-channel moeten ze wel even groot zijn.

Verwijderd

Tadream schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:14:
Heb ondertussen alweer een half jaar deze laptop (de T7250) zonder glansscherm (persoonlijk vind ik dat niks) en XP en ben er zeer tevreden over.
Lekker groot scherm, numeriek toetsenbord en af en toe een spelletje erop doen gaat allemaal prima.
Het enige wat weleens gebeurd en dit heb ik bij meerdere gezien is dat hij soms uitvalt als hij op de batterij zit. Dus willekeurig is dan opeens het beeldscherm zwart (energiebeheer/standby is uitgezet). De batterij los en vast gezet en is nog lang niet leeg. Het gebeurd niet als je gewoon op 220 zit.
Nu zit ik meestal gewoon aangesloten op het strom maar als iemand hier nog een oplossing voor heeft dan is het de perfecte prijs/prestatie laptop.
Dit gebeurt bij mij ook!! Wat is de oorzaak?? En nog belangrijker: is er (al) een oplossing voor?! ZEER IRRITANT

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Bel de helpdesk.

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:21
Ik ben nu een jaar in bezit van deze laptop. Ben er best tevreden over, maar heb ondertussen al wel problemen mee gehad.

Het begon na enkele maanden, toen de laptop van het ene op het andere moment uitviel, soms via een bluescreen.
Direct opstarten werkte niet meer. Er ging het blauwe lampje branden, maar voor de rest was er niets merkbaar en het was dus niet duidelijk, of hij nu wel of niet op aan het starten was. Als ik hem een minuut of 5 a 10 uit liet, kon ik hem daarna weer wel opstarten.
HP gebeld en ze hebben hem opgehaald.
Als ik het goed begrepen heb, is het scherm vervangen.

Dat ging een enkele maand goed, toen hetzelfde probleem weer optrad. Weer HP gebeld en na telefonisch een aantal testen te hebben gedaan, besloot men, om het moederbord op locatie te vervangen.

Dat heeft het probleem tot nog toe opgelost (zit nu zeker een half jaar, of nog langer, verder).

Een kwart jaar terug ongeveer, sprong er ineens een witte verticale lijn over het beeld en deze was altijd zichtbaar: in het opstartscherm, de bios, in Windows en in de screensaver.
HP weer gebeld en laptop weer een week kwijt.
Nieuw scherm er in, en op de papieren stond dat ook de touchpad vervangen was. Ik moet zeggen, dat ik ook geen fan ben van deze touchpad. Vooral de drukknoppen reageren soms erg moeizaam of zelfs niet op indrukken....

Op het moment twijfel ik of de brander nog wel wil branden, maar daarvoor moet ik nog even testen.

Qua prestaties bevalt hij me prima. Misschien missen er een aantal kleine dingetjes die op veel andere laptops inmiddels standaard zijn, zoals ingebouwde microfoon en camera, maar die zijn ook goed los te gebruiken en dan heb je nog keuze uit kwaliteit.

Moet wel zeggen, dat ik altijd erg goede ervaringen met de helpdesk van HP heb. Reageren altijd erg snel. Ik loop meestal de winkel al voorbij; zodat je niet eerst je apparaat 3 weken kwijt bent, maar gewoon gelijk geholpen wordt.

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:02
ik ben bezig om XP x64 te installeren ,, er zijn geen officele drivers voor

heb nu via de fabriekanten van de onderdelen driver gekregen

maar het lukt me niet om dit voor blue tooth te krijgen en voor de geluidskaart en voor de vga heb ik een wat on ortodoxe manier gevonden , heb daar x64 drivers genomen en een gewone x1300 door z'n strot geduwd , en het werkt wel ,, moet nog eens grafisch aan het werk zetten en zien of ie op z''n plaat gaat.

wel raar dat er ook geen vista X64 driver te krijgen zijn.
heb 4 GB erin zitten ,, en de hele 67xx en 68xx familie afgezocht of die wel een xp of vista X64 hebben en geen van allen ,, wel jammer

niet gehindert door enige vorm van inzicht

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 23:06
Heb de 6820s nu alweer bijna 2 jaar.
Het enige wat ik in het begin had was dat die soms opeens vastliep, lag niet aan XP.
Na veel zoekwerk bleek het dus de batterij te zijn. HP gebeld en was inderdaad bekend bij hun en kreeg een gratis nieuwe. Sindsdien geen problemen meer.
Heb er in het begin XP 32bits op gehad, daarna Vista 64bits getest. Werkte allebei prima, behalve dan dat ik helemaal priegel wordt van Vista.
Ben een verstokt Ubuntu gebruiker en heb toen Ubuntu 64bits erop gezet en alles werkte out-of-the-box, heerlijk!
Zeer waar voor je geld, lekker groot, helder scherm, helaas niet al te veel uitbreidingssloten (usb, hdmi etc) maar je moet je afvragen of je dat allemaal wel nodig hebt. Heb er zelf 3GB en een 160GB HDD inzitten.
Superding.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Tadream schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:55:

Zeer waar voor je geld, lekker groot, helder scherm, helaas niet al te veel uitbreidingssloten (usb, hdmi etc) maar je moet je afvragen of je dat allemaal wel nodig hebt. Heb er zelf 3GB en een 160GB HDD inzitten.
Superding.
Als je dat allemaal wilt ga je meteen naar de 87xx serie en die zijn een klap duurder. Of een consumentenlaptop als de dv9000/dv7.

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:02
Ik heb gezeik met het branden ,, de matshita UJ-861H vreet bepaalde dvd niet ,, heb een nieuw spindel gekocht die lust ie niet ,, m'n vaste pc eerst ook niet na een firmware update wel

dus nu wil ik die ook , maar nergens te vinden bij HP en via Pansonic ook niet
iemand een idee ??

wel schimmig home made maar die ga ik niet gebruiken

heb philips dvd r 16 x dvd ,, vond laast nog een oude lege van ander merk en die deed het wel gewoon

niet gehindert door enige vorm van inzicht

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Even een flinke kick, maar wellicht de moeite voor andere 6820s bezitters.

Ik heb net m'n laptop helemaal uit elkaar gehaald om de muisknoppen te vervangen. Dat deze slijten schijnt een common probleem te zijn. Tot voor kort was het zo dat je de hele top-cover kon vervangen inclusief touchpad en cover.
Dit is veranderd; de maintenance guide kan je hier vinden: http://h20000.www2.hp.com...57&prodSeriesId=3442856#3

Bij HP de onderdelen besteld; het touch button board, dit is de printplaat die het indrukken regelt, heeft code 456601-001.
De knoppen zelf (hier krijg je ook het frame bij waar het touchpad en de button board inzitten), heeft code 457618-001.

Alles bij elkaar kostte het € 38,48 en een uurtje sleutelen. Oja, kruiskopschroevendraaier P0 en P1 (hoewel P1 genoeg is denk ik) nodig en een Torx T8.

Pagina: 1