[Adium] Problemen met Airport als Adium open staat

Pagina: 1
Acties:

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
Ik heb sinds de laatste update van Adium of de Airport Utility problemen met mijn verbinding als Adium open staat.

De verbinding is dan niet stabiel en om de 5 seconden is hij gewoon voor 2 tot 3 seconden weg. Een reboot heeft niet geholpen.

Overigens valt me ook op na de laatste Airport update dat als ik op het icoontje klik van Airport dat hij continu aan het scannen is naar andere netwerken terwijl ik verbinding heb, gaat dat niet erg veel stroom kosten?

Versie terug van Adium ook niet. Iemand anders die nog ideeën?

Draai Leopard 10.5.2 met alle laatste software updates van Apple op een MacBook (non-SR)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Verwijderd

Dit komt me bekend voor, heb hetzelfde. Weet ook niet wat hieraan te doen is en of dit normaal is.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had vanmiddag vergelijkbare problemen. Ik was een tv serie aan het kijken via het netwerk (streamen naar de MacBook vanaf een iMac, wireless) en keer op keer liep QuickTime vast door een slechte verbinding (ik zal de iMac ook telkens verdwijnen en weer verschijnen in de sidebar in de Finder). Ik moet hierbij wel melden dat ik geen Adium heb op de MacBook.

Ik weet niet of het hetzelfde is, maar ik heb dit sinds kort.

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 15-03-2008 20:24 ]

Verwijderd

Ik heb ook een vergelijkbaar probleem, mijn verbinding valt ook om de haverklap weg. Dan gaat het weer een tijdje goed en dan ga ik weer continue off- online.

Best wel irritant.. ik heb dit probleem eigenlijk sinds ik Leopard geinstalleerd heb.

Verwijderd

SpoekGTi schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:51:
Overigens valt me ook op na de laatste Airport update dat als ik op het icoontje klik van Airport dat hij continu aan het scannen is naar andere netwerken terwijl ik verbinding heb, gaat dat niet erg veel stroom kosten?
Nee, want hij gaat pas scannen op het moment dat jij op dat icoontje klikt, om het lijstje met beschikbare netwerken te vullen danwel aan te vullen.

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-01 05:40
Al nieuws hierover? Ik heb hetzelfde, ik ging er eigenlijk vanuit dat het door een Leopard update kwam, maar ik gebruik ook Adium. Ik zal eens checken of er een verband is. Overigens is het bij mij meestal opgelost als ik Airport even uitzet en weer aanzet.

Even gezocht op Apple forum en het schijnt een probleem te zijn wat heel veel mensen hebben en te worden veroorzaakt door de 10.5.2 update. Zal dus wel wachten worden op een nieuwe update.

[ Voor 46% gewijzigd door DutchAddick op 21-05-2008 09:25 ]

Pagina: 1