Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben zeer geintereseerd in de Sony DSC-T300
alleen overal op internet las ik slechte reviews over de T200 en las ook dat dat T300 nóg slechtere foto's heeft dan de T200.(en die zijn waren ook heel slecht als ik de reviews mag geloven)
Nu vraag ik me af, zijn het echt slechte foto's of zijn het slechte foto's in vergelijking met een camara van +500euro (DSLR enz)

ik zou deze camera willen gebruiken vooral voor vakantiefoto's (denk aan familie, vrienden, evt. gebouwen en wat natuurfoto's.
Ik las op internet over ISO over groothoek lens, sluitertijd ofzoiets, deze dingen zeggen mij helemaal niet, dus daar aan kan je wel zien hoe professioneel ik foto;s wil nemen :P
Ik zal ze waarschijnlijk ook nooit uitprinten op posterformaat

ik gebruik de Sony DSC-P32(hele oude digitale camera _/-\o_ ) 3.2 megapixel, maar ik vind de foto's wel mooi! ik heb ook de Nokia N95 met een 5.0 megapixel camera van Carl Zeiss en daar ben ik ook wel tevreden over, alleen af en toe heb ik wel slechte foto;s ertussen zitten, wazig en het lijkt wel alsof het niet de juiste kleuren zijn ofzo en dat de foto's s'avonds/s'nachts heel slecht zijn!. (maar het blijft een camera op je telefoon)
Voorbeeld van een foto:
http://img299.imageshack.us/img299/3415/show3kx5.jpg
Voorbeeld van een foto:
http://img152.imageshack.us/img152/3348/showvf6.jpg
Voorbeeld van een foto, vol ingezoomd( zeer slecht over te spreken, maar mocht ook niet beter
verwachten!)
http://img88.imageshack.us/img88/8395/zoomqy1.jpg
Zullen de foto;s beter zijn van de T300(T200) dan de N95? zo ja, veel beter?

Wie kan mij nuttige informatie geven en me wellicht over de streep trekken(of juist niet :P )
Alvast heel erg bedankt!

Benny

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Nu vraag ik me af, zijn het echt slechte foto's of zijn het slechte foto's in vergelijking met een camara van +500euro (DSLR enz)
Ik weet niet waar je dit gelezen heb, maar je mag er eigenlijk vanuit gaan dat ze 'slecht' bedoelen voor dat prijs segment of in vergelijking met een eerdere uitvoering.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
"With its T series, Sony has an unfortunate habit of taking at least one step back for every two steps forward. In early 2007, it released the Cyber-shot DSC-T100, a great little camera with fast performance, a broad feature set, and solid photo quality. A few months later, Sony shipped the T200--also fast with even more features, but photos that simply didn't look as good as the T100's. Now Sony presents the Cyber-shot DSC-T300. The T300 is fast, includes even more features than the T200, and ups the resolution from 8 to 10 megapixels. Unfortunately, its photos look even worse than the T200's."

"If you can pick up the T200 or T100 however, seriously consider either of them instead of this latest model."
(review CNET.com)

"The bad: Soft, noisy photos."
"Sony Cyber-shot DSC-T300 simply doesn’t take very good pictures.”
(review: digitalcameras-plus.com)
en zo zijn er nog veel meer te vinden.

Maar dus wat u zegt is: de foto's zijn slecht(er) als je ze vergelijkt met camera's uit dezelfde prijsklasse. Maar dat de foto's op zich mooi zijn
U zou mij in ieder geval niet afraden om de camera te kopen?

Benny

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik ben sowieso de verkeerde om te vragen wat je voor compact camera moet kopen. Het is vooral je eigen smaak. Daarnaast had ik het idee dat je de T300 vooral vanwege het design gekozen had.
Zoals met alles verschillen smaken per persoon. Wat de ene een goede/mooie foto is, is voor de volgende verschrikkelijk. Daarnaast gaat design en kwaliteit (op het gebied van camera's) ook niet altijd samen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Ja, ik zat ook al de reviews te bekijken van de T300 en zijn niet positief vooral CNET niet. Maar ik vroeg me ook af of het niet beter is een andere camera te nemen maar inderdaad design is top.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben naar verschillende winkels gegaan en die vertelde mij allemaal (op It's na, die vertelde dat de T200 een camera is die bijna niet verkoopt, en de T300 zal niet beter zijn en ze vinden het dus echt een afrader)
de andere winkels antwoordde kort samengevat dat de camera mooie foto's maakt maar als je het gaat vergelijken met bijvoorbeeld een sony-h9 ofzo dat er idd groot verschil zit.
ik heb ook winkels gevraagd welke camera zij zouden kopen, de Sony t300 of Canon ixus860.

De antwoorden waren 40/60 dus iets in het voordeel van Canon, maar geen van alle zei dat de sony (veel) onderdoet aan Canon (deze modellen in dit geval dus)
ook een verschil was dat de sony meer kleuren weergeeft dan de Canon, dit kan negatief zijn de foto kan er dan onrustig uitzien (maar hangt van de persoon voorkeur af)
Wel vertelde ze mij dat je optische zoom van de Sony slechter is dan die van de Canon, omdat de lens van Sony niet uitschuift.

Ik ga in ieder geval de Sony dsc-t300 nemen! (bij Media Markt kan je een product kopen en als het je niet bevalt kan je hem binnen 2 weken terug brengen en dan krijg je je geld terug!)

Ik ben trouwens naar de mediamarkt, BCC, Its, modern electronics en ik heb gebeld naar Block's(ofziets), digicamshop en nog een winkel waar ik zo vlug even de naam niet meer van weet.

ik zal een review plaatsen zodra ik de t300 gekocht heb!
Benny

Verwijderd

De T200 was juist uitverkocht in de MM toen we het bijna wilde kopen................

Verwijderd

Wanneer ga je het kopen? Ik heb ht nog niet gezien in de reguliere winkels...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de t300 al in de mediamarkt in zoetermeer gezien, daar was die afgelopen donderdag binnen gekomen als ik het me goed herinner!
Andere winkels kom die als het goed is eind van deze maand nog binnen!

Verwijderd

Ben benieuwd naar je bevindingen!

Verwijderd

Nog niet gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
hij is helaas uitverkocht in de mediamarkt!
dus nu moet ik wachten ;(

Verwijderd

Hoeveel was ie daar?

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb er al even mee gespeeld bij sony eergister... helaas niet lang genoeg om duidelijk een mening te kunnen vormen over de kwaliteit. Misschien dat deze "nieuwe" review je kan helpen:
http://www.dpreview.com/reviews/sonyt300/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:54:
ik heb ook winkels gevraagd welke camera zij zouden kopen, de Sony t300 of Canon ixus860.

De antwoorden waren 40/60 dus iets in het voordeel van Canon, maar geen van alle zei dat de sony (veel) onderdoet aan Canon (deze modellen in dit geval dus)
Niet handig om zo'n vraag aan verkopers te stellen, leest dan liever een (min of meer) onafhankelijke review van bv DPReview.
Wel vertelde ze mij dat je optische zoom van de Sony slechter is dan die van de Canon, omdat de lens van Sony niet uitschuift.
Onzin-argument. De lens van de Sony schuift wel uit, maar dat gebeurt binnen de body. Wat wel van invloed kan zijn is 't vaste frontelement en 't prisma dat het licht 90 graden draait, maar dat heeft niks met zoomen te maken. En gezien de foto's op DPReview is er niet zoveel mis met 't lensje, maar meer met de sensor en de software.
Ik ga in ieder geval de Sony dsc-t300 nemen!
Doen als je voor 't design en de compactheid gaat, maar als 't je vooral om de (technische) kwaliteit van de foto's gaat zijn er voor die prijs veel betere alternatieven te vinden.
Zelfs een Nikon D40 kit (DSLR) behoort dan tot de mogelijkheden, en dat is toch wel veel meer camera. Maar ja, die past niet in een binnenzak...

't Is jouw keuze...
Ik ben trouwens naar de mediamarkt, BCC, Its, modern electronics en ik heb gebeld naar Block's(ofziets), digicamshop en nog een winkel waar ik zo vlug even de naam niet meer van weet.
Als je een camera wilt kopen is 't wel handig om naar een fotozaak te gaan, en niet naar een witgoed handelaar. Daar kunnen ze je ook een stuk beter adviseren omdat ze weten waar ze 't over hebben. ;)

Verwijderd

MM 399!!!! Veel te duur

Verwijderd

Niemand meer?
Pagina: 1