Kras op CRT maar dan op de zwarte omlijsting

Pagina: 1
Acties:

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Een vriendin van me ging haar Samsung CRT schoonmaken en ging per ongeluk met haar nagel
langs de buitenkant van de tv, de zwart hoogglanse omlijsting zeg maar.
Nu zit er een kras die echt zichtbaar is, aan de voorkant.

Is er iets waarmee je dit kan verwijderen/verminderen?

[ Voor 3% gewijzigd door The Champ op 18-03-2008 22:27 ]

The "real" Champ will always be The Champ

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
(kick) Niemand weet hier wat op? (kick)

The "real" Champ will always be The Champ

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Er is wel een soort smeerbaar spul waarmee je krasjes op kunt vullen, ik weet alleen niet meer hoe het heet.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

leonpwner1 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:28:
Er is wel een soort smeerbaar spul waarmee je krasjes op kunt vullen, ik weet alleen niet meer hoe het heet.
Tandpasta 8)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Dat spul wat jij bedoelt heet displex? Eigenlijk voor je telefoon zal maar zeggen. Echter vul je hier de kras niet mee op, maar maak je het oppervlakte egaal door de rest af te 'schuren'. Zo is de kras ook minder zichtbaar. Het kan een oplossing zijn, hoe diep is de kras eigenlijk?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:59
Bedoel je van dat spul dat ze een paar jaar geleden op TellSell verkochten? Dat was pasta met kristalmeuk IIRC. Zou je misschien kunnen opzoeken.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Xtresis schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:38:
[...]

Dat spul wat jij bedoelt heet displex? Eigenlijk voor je telefoon zal maar zeggen. Echter vul je hier de kras niet mee op, maar maak je het oppervlakte egaal door de rest af te 'schuren'. Zo is de kras ook minder zichtbaar. Het kan een oplossing zijn, hoe diep is de kras eigenlijk?
Het zou inderdaad best displex kunnen zijn ja, ik kwam op het spoor van dat spul doordat ik, inderdaad, een krasje in het display van m'n telefoon heb.

Displex display ..... [naam kwijt].

Weet niet of het werkt, maar het is het proberen waard.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Stopverf, schuren, overspuiten. Maar dat is nogal wat werk. Anders zet je een vraag advertentie op, heel misschien heeft iemand dezelfde crt liggen die stuk is ofso en zet je die lijst er op. Die kans is echter nogal klein. Desnoods koop je gewoon een nieuwe LCD ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jdm8 op 16-03-2008 14:05 ]

Verwijderd

Je zou inderdaad Displex kunnen gebruiken, het is te krijgen bij iedere Halfords voor ongeveer €5 voor een tubetje.

Maar Displex heeft een nadeel dat het heel veel werk is om iets goed egaal te krijgen en dat het niet meer zo mooi glimt. Grote krassen zullen inderdaad verdwijnen, maar als je het niet goed geneog doet heb je overal van die minikrasjes. Ik heb het gebruikt op mijn PSP en E900. Het resultaat is niet echt fantasisch voor het display... Maar voor de overige delen zag het er wel goed uit.
Pagina: 1