Sinds kort maakt het koelertje op mijn videokaart verdacht veel geluid. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe videokaar, een nieuwe koeler kopen lijkt me weinig zinvol voor een verouderde kaart.
Over veel kaarten is informatie te vinden, maar niet zo veel over mijn kaartje, de ATI Radeon x550. Omdat ik nog wel tevreden was over mijn oude videokaart, Oblvion kon ik draaien op de laagste eisen bijvoorbeeld, is een grote performance boost niet nodig. Mijn vraag is of een kaart uit het 60 Euro segment qua prestaties vergelijkbaar zijn met de x550.
Kaarten die ik heb kunnen vinden in deze prijsklasse zijn bijvoorbeeld de Nvidia 7300 (silent), Geforce 8500 GT (256mb), Sapphire HD2600XT.
Mijn systeem: relevante onderdelen, is er meer info nodig dan vul ik dat aan
- Intel P4 3.0 Ghz proceccor
- ASUS p5vd1-x moederbord (agp 8x en PCI-e x16 support)
- 2 GB ddr 440 mhz intern geheugen
- Windows XP SP2
- 450 Wat Voeding
Over veel kaarten is informatie te vinden, maar niet zo veel over mijn kaartje, de ATI Radeon x550. Omdat ik nog wel tevreden was over mijn oude videokaart, Oblvion kon ik draaien op de laagste eisen bijvoorbeeld, is een grote performance boost niet nodig. Mijn vraag is of een kaart uit het 60 Euro segment qua prestaties vergelijkbaar zijn met de x550.
Kaarten die ik heb kunnen vinden in deze prijsklasse zijn bijvoorbeeld de Nvidia 7300 (silent), Geforce 8500 GT (256mb), Sapphire HD2600XT.
Mijn systeem: relevante onderdelen, is er meer info nodig dan vul ik dat aan
- Intel P4 3.0 Ghz proceccor
- ASUS p5vd1-x moederbord (agp 8x en PCI-e x16 support)
- 2 GB ddr 440 mhz intern geheugen
- Windows XP SP2
- 450 Wat Voeding