Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Een vriend vroeg of ik zijn computer, een HP pavilion T150.nl opnieuw wou installeren. Ik heb eerst via de recovery geprobeerd, maar die gaf geen response (F10 tijdens booten, maar bij het drukken van F10 gebeurd er niks.. de computer startte gewoon op)

Toen heb ik via mijn originele Windows XP Prof SP2 CD zijn harde schijf geformateerd, en als Windows bij het scherm komt waar aangegeven word wat er word geinstalleerd en hoeveel minuten er nog resterend zijn krijg ik bij de 39'e minuut een kritieke fout en word de setup afgebroken.

Nu heb ik na wat googlen gevonden dat dat meestal ligt aan hardware die de setup niet herkend. Nu had ik toevallig ook nog een Windows XP SP1 van HP zelf liggen, dus heb ik die maar even geprobeerd. Helaas kwam daar hetzelfde voor; weer een kritieke fout. Toen heb ik nog 2 andere versies van Windows geprobeerd maar dat mocht ook niet baten. Ook op google vind ik weinig wat mij kan helpen.

Weet iemand hoe ik toch XP opnieuw kan installeren, of een andere oplossing? Zodat er toch een XP versie op komt? Ik kan nu dus ook helemaal niet meer in het systeem komen, alleen via de WindowsCD kan ik dingen doen.. Zou een ghostimage van een andere pc erop kunnen worden gezet?

Alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door sjukke op 15-03-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Welke kritieke fout ?
Of is Windows weer zo gierig dat het geen verdere uitleg geeft ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
De volgende fout krijg ik..
Een van de onderdelen die windows nodig heeft kan niet worden geinstalleerd, de parameter is onjuist.
J:\I386\asms

[ Voor 80% gewijzigd door sjukke op 16-03-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
Iemand een idee hoe ik windows toch kan installeren? Ik kan de cd er wel uit doen en daarna een bestand zoeken op een andere cd, zou dat helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door sjukke op 16-03-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
is er nog een mogelijkheid om de map i386 naar de harde schijf te kopieren? Windows moet ook zo geinstalleerd kunnen worden.

zie hier
Even opstarten met Win98/WinME bootflop, ook smartdrv.exe op de flop zetten (dan draait 't wat sneller)

[ Voor 12% gewijzigd door tiepeks op 16-03-2008 12:52 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
Heb ik dan een Windows 98 bootdisk en de volledige versie nodig? Dan zal ik eens kijken of ik die nog heb liggen.. Ik hoop dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

Speedmaster

Make my day...

sjukke schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:45:
Iemand een idee hoe ik windows toch kan installeren? Ik kan de cd er wel uit doen en daarna een bestand zoeken op een andere cd, zou dat helpen?
Kopier de cd bestanden naar je pc en installeer vanaf je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
Tuut-Tuut schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:55:
[...]

Kopier de cd bestanden naar je pc en installeer vanaf je pc.
Ik heb er geen Windows meer op staan en kan de bestanden dus niet kopieren.. Zal zometeen proberen het via Windows 98 te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je cd niet gewoon brak misschien?

Verder zou je inderdaad de I368-map incl. inhoud naar je HD kunnen schrijven en dan via een bootdisk de machine starten en een installatie beginnen.

Als je bootdisks zoekt, kan ik je die evt. wel effe per mail versturen. Ze hebben ook ooit op Tweakers gestaan, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
Ik heb verschillende windowscdtjes geprobeerd maar overal kwam die fout.. Ik heb via verschillende bootdisks geprobeerd maar vanuit die kon ik nergens het bestand uitvoeren.. Ik heb ook geprobeerd windows 98 te installeren om vanuit daar te kopieren maar daarvoor heb ik een bootfloppy nodig, en die kan ik niet maken omdat ik in m'n laptop en in mn computer geen floppydrive heb.. Probeer die nu nog ergens een te fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 16-09 12:15
Op http://www.bootdisk.com/ kun je ook verschillende handige cds halen die hetzelfde of meer doen dan de ouderwetse bootflop.
Je kunt misschien ook linux even proberen. Als die ook vastloopt met installeren ligt t misschien aan de hardware.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet echt de image CD van HP hebben, anders gaat het niet werken. Anders even contact opnemen met HP als de cd brak is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eerder aan brakke hardware te denken. Waarom wilde je vriend opnieuw installeren? Wat waren de fouten in zijn installatie?
Probeer even je harde schijf te checken en je ram met ultimate boot cd of hiren's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:23:
Je moet echt de image CD van HP hebben, anders gaat het niet werken. Anders even contact opnemen met HP als de cd brak is.
Dat hoeft helemaal niet. Met een gewone installatie cd kan het ook, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Je hebt idd geen HP CD nodig (Been there, done that).

Er zijn een paar dingen die ik kan bedenken:
Geheugen
HDD
Moederbord (Toevallig een Gigabyte? want daar heb ik er al 2 van vervangen).
Verborgen HP partitie <- weet ik niet meer zeker, ik weet wel bijna zeker dat je die niet kunt verwijderen tijdens de XP installatie aangezien die verborgen is, maar ik kan me vergissen (Is alweer een jaar geleden dat ik voor het laatst aan een HP heb gesleuteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 22:03
Ik zit te denken aan of een brakke ide-controller of een brakke cd-rom drive. Dat laatste heb ik in mijn laptop, waardoor hij nooit verder komt dan een bepaald punt met de installatie van een OS. Heb wel een andere cd-rom waardoor dat allemaal toch wel gaat.

Ik zou een andere cd-rom-drive proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bas r schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:58:

Ik zou een andere cd-rom-drive proberen.
is idd een goeie, zijn we ook vaak tegen gekomen in de zaak
Pagina: 1