SpeedTouch 580: geen internet

Pagina: 1
Acties:

• -Japser-
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01-2024
Hallo,

Omdat een vriend zijn SpeedTouch 580 wegdoet, heb ik 'm even te leen omdat ik hier graag even een draadloos netwerk uit wil proberen. Hij heeft geen boekjes meer, en weet ook geen inlogcode's etc.
Hij vertelde me dat het waarschijnlijk gewoon een kwestie was van plug&play, zeker voor het bedrade internet. Dat is dus niet het geval.
Hier vond ik al wel een handleiding:
http://64.233.183.104/sea...&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl

Heb 'm ook al proberen te resetten, maar nog zonder succes. Op een of andere manier heb ik dus nog geen internet met dit kastje. Wachtwoorden weet ik ook (nog) niet, deze worden gevraagd als ik '10.0.0.138 ' intik. Ik dacht dat er misschien wel standaard wachtwoorden waren als je alles reset?

Mvg,

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ondanks dat je met een beetje moeite het ook zelf had kunnen vinden:

Op de site van speedtouch kan je config tooltjes vinden (ook voor 580, die heb ik zelf namelijk ook). dan moet je alleenff de instelling weten, staan vaak genoemd in de startpost van het topic van de desbetreffende provider in Internetproviders en Hosting.

[ Voor 8% gewijzigd door thejoker80 op 15-03-2008 12:36 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Kun ej het ding dan niet resetten?

• -Japser-
thejoker80 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:34:
Ondanks dat je met een beetje moeite het ook zelf had kunnen vinden:

Op de site van speedtouch kan je config tooltjes vinden (ook voor 580, die heb ik zelf namelijk ook). dan moet je alleenff de instelling weten, staan vaak genoemd in de startpost van het topic van de desbetreffende provider in Internetproviders en Hosting.
Hij is inmiddels gereset en heb zelf een wachtwoord/gebruikersnaam in kunnen vullen. Nu is het me alleen nog niet gelukt om daadwerkelijk verbinding te krijgen, ik kom dus nog niet op internet..
Heb nog nergens wachtwoorden of iets van de provider in moeten vullen, misschien gaat het daar mis?

[ Voor 24% gewijzigd door -Japser- op 16-03-2008 14:27 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
-Japser- schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:30:
[...]

Hij is inmiddels gereset en heb zelf een wachtwoord/gebruikersnaam in kunnen vullen. Nu is het me alleen nog niet gelukt om daadwerkelijk verbinding te krijgen, ik kom dus nog niet op internet..
Heb nog nergens wachtwoorden of iets van de provider in moeten vullen, misschien gaat het daar mis?
Ligt eraan welke provider. Voor KPN verbindingen enz wel, voor bv bbned niet.

welke provider heb je?

• -Japser-
DJSmiley schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:14:
[...]

Ligt eraan welke provider. Voor KPN verbindingen enz wel, voor bv bbned niet.

welke provider heb je?
XS4ALL maar dit ging toen samen met bbned, of iets in die richting kan ik me herinneren. Nu weet ik het niet meer precies. Even kijken waar ik dit terug kan zoeken!
Bij de instellingen van de 580 heb ik bbned getest, maar dus (nog) geen internet.

Blijkt dus dat we dit via KPN hebben. Ben nu niet daar, dus woensdag of dit weekend even testen.

[ Voor 10% gewijzigd door -Japser- op 17-03-2008 21:19 ]

Pagina: 1