Toon posts:

Dolby / DTS Xbox 360

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben thuis een Dolby setje over en die zou ik wel voor mijn Xbox 360 willen gebruiken. De Xbox heeft een optische uitgang. In het Dolby setje zit een versterker met 6x rca/coax input (2x front, 2x center, 2x rear). Op internet heb ik al even gezocht naar een verloopje hiervoor, maar ik kon het niet vinden. Weten jullie of er iets bestaat om dit op elkaar aan te sluiten?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, comverteren kan niet. Je moet het enkele digitale signaal omzetten naar 6 analoge signalen. Dat gaat niet met een goedkoop apparaatje. Je htb er een Dolby digital of een DTS decoder voor nodig.

Jouw speakerset is niet bedoeld om op een 360 (of een DVD speler) aangesloten te worden, maar op een geluidskaart met 6 analoge uitgangen.

Je kunt het best een andere speakerset kopen als je 5.1 geluid wilt hebben. Ik denk dat dat goedkoper is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:38
Tuurlijk wel. De TS zoekt wil S/PDIF TOSLINK omzetten naar S/PDIF COAX (tenminste, dat staat er). En daar zijn voor 20 euro verloopejs voor te vinden :) . Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://img427.imageshack.us/img427/6562/adpater7gf.jpg

• TheIbex
  • Laatst online: 12-02 18:17
Nee.. Dit apparaatje gaat niet werken. het enige wat kan werken is een Teufel Decoderstation 3. maar ik zou zelf een andere set gekocht hebben voor iets meer geld.

Interpolis, glashelder!

Verwijderd

Tha Ra schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:02:
Tuurlijk wel. De TS zoekt wil S/PDIF TOSLINK omzetten naar S/PDIF COAX (tenminste, dat staat er). En daar zijn voor 20 euro verloopejs voor te vinden :) . Zoiets dus:
[afbeelding]
Deze zet een optisch digitaal signaal om naar een COAX digitaal signaal... dus dat zal niets oplossen. De set kan immers alleen maar analoge input aan.

Ik denk dat het inderdaad goedkoper is om een setje te zoeken met digitale inputs :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 12:11 ]

• Tha Ra
  • Laatst online: 08:38
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:34:
We hebben thuis een Dolby setje over en die zou ik wel voor mijn Xbox 360 willen gebruiken. De Xbox heeft een optische uitgang. In het Dolby setje zit een versterker met 6x rca/coax input (2x front, 2x center, 2x rear). Op internet heb ik al even gezocht naar een verloopje hiervoor, maar ik kon het niet vinden. Weten jullie of er iets bestaat om dit op elkaar aan te sluiten?
:)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:14

Sharky

Skamn Dippy!

dus volgens jou heeft zijn apparatuur een aparte digitale ingang voor ieder kanaal? Das geheel nieuw voor mij.

This too shall pass

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 16:29
Sharky schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:23:
[...]

dus volgens jou heeft zijn apparatuur een aparte digitale ingang voor ieder kanaal? Das geheel nieuw voor mij.
Creative werkt vaak met 3 keer stereo pcm spdif.
Maar m ono idd :)

TS heeft gewoon een 6 kanaal analoge ingang.
Dts/dd5.1 decoder kopen dus(reciever op markplaats met 5.1 pre out?)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja vriend. Je gaat nu helemaal stellig allemaal dingen lopen roepen. Maar met een beetje begrijpend lezen zie je dat het daar om een analoge 5.1 input gaat (die heel soms een digitale 5.1 input is die alleen samenwerkt met een specifieke creative geluidskaart).

Je zaait verwarring en schept onterecht hoop. Met de info zoals die daar staat kan je niet zeggen dat dat gaat werken. Je kan dan wel bold een woordje highlighten wat jouw mening onderbouwd, maar helaas staat er nog een zin en een hele hoop context omheen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Het is een setje dat mijn vader jaren geleden heeft gekocht en het was aangesloten op de dvd speler met de zes kabeltjes. Het was mooi geweest al ik het gewoon kon aansluiten, maar dat gaat dus niet zomaar. Bedankt voor de tip van de Teufel Decoderstation. Maar voor die 130 euro kun je waarschijnlijk net zo goed een nieuwe set kopen. Bedankt voor de snelle hulp!
Pagina: 1