Zelfde driehoekige dingetje op de tweeter.
Ze stonden voor 10 euro per stuk, dat was
inclusief een houten lessenaartje waar je
ze op kan zetten.
Ze klinken behoorlijk goed, ook loeihard
blijft het hetzelfde (maar harder
Trust me als ik zeg dat dat het koopje van het jaar is geweest.
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Loeihard? Het zijn studiomonitoren, ik denk dat die heel wat te verduren krijgen normaal gesproken. Logisch dus dat ze ook 'loeihard' gewoon goed blijven klinken.Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:28:
Die bm6 lijken ze inderdaad verdacht veel op.
Zelfde driehoekige dingetje op de tweeter.
Ze stonden voor 10 euro per stuk, dat was
inclusief een houten lessenaartje waar je
ze op kan zetten.
Ze klinken behoorlijk goed, ook loeihard
blijft het hetzelfde (maar harder) klinken.
Dit is inderdaad degelijk spul, het lijken me geen nearfield monitors dus het zal ook wel onbenullig hard kunnen. Al zou ik dat niet met je huidige versterker willen uitproberen.
We hebben vanacht ze een paar uur keiharde house laten spelen, de boxen bleven het wel doen, maar de versterkerMarcel schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:15:
Mijn hemel, 10 euro?! Welke rommelmarkt was dat?
Dit is inderdaad degelijk spul, het lijken me geen nearfield monitors dus het zal ook wel onbenullig hard kunnen. Al zou ik dat niet met je huidige versterker willen uitproberen.
werd gloeiend heet, zo heet is 'ie nog nooit geweest
Ik vind ze ook erg bijzonder goed klinken, geloof niet dat ik ooit zulke goeie boxen heb gehad.Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 08:49:
Loeihard? Het zijn studiomonitoren, ik denk dat die heel wat te verduren krijgen normaal gesproken. Logisch dus dat ze ook 'loeihard' gewoon goed blijven klinken.
Wat kosten zulke boxen nieuw dan ?teacher schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:45:
10 euro per stuk?!
Trust me als ik zeg dat dat het koopje van het jaar is geweest.
Verwijderd
http://www.kieskeurig.nl/...0D4CEC1257324004E4474.htmWat kosten zulke boxen nieuw dan ?
En dat zijn nog niet zulke hele dure
Het model is lastig te vinden, maar stel het gaat om zelfbouw dan zitten er nog voor honderden euro's aan drivers in. Persoonlijk zou ik hier een mooi versterkertje bij zoeken (leuke parasound oid?).Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:23:
Wat kosten zulke boxen nieuw dan ?
Doe je zelf trouwens een plezier en help ze niet om zeep met een te lichte klippende versterker! Dit type speaker kan inderdaad verschrikkelijk veel hebben mits stabiel aangestuurd
een rare zoem uit 1 box kwam. Weet niet of dat nou de box of de
versterker was maar toen ik hem net weer inschakelde deed 'ie
het gewoon weer (gelukkig
Ik heb ongeveer 75 euro budget voor een goeie versterker.
Wat kan ik daar het beste voor kopen ?
Niets, doorsparen.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:09:
Ik heb ongeveer 75 euro budget voor een goeie versterker.
Wat kan ik daar het beste voor kopen ?
evt is dit leuk:
http://link.marktplaats.nl/154027436
(is losse eindversterker, maar zoiets dus)
Life is not about specs, it is about joy!
Fijne krachtige Denon versterkers die je tweedehands voor rond de 100 euro wel op de kop kan tikken zijn bijvboorbeeld:
Denon PMA-980r
Denon PMA-1060
Een NAD 3240PE is tweedehands voor 75 euro wel te vinden!
Het mooiste spelen ze op versterkers met een opgenomen vermogen van toch een paar honderd watt > 300 watt is aanbevolen. De output is dan wat minder belangrijk maar zal bij een gemiddelde a/b bak rond de 2 x 80 watt hangen.
Ik blijf erbij dat de PM 80 mk2 van marantz een prima combi is (heb die ook op de monitors staan) goed je moet wel rond de 175,-- uitgeven maar dan heb je ook wat
philips fa564bartvl schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:37:
Op wat voor een versterker spelen ze nu? Dat is wel handig om te weten.
Die link van 'Teacher' ziet er wel leuk uit maar moet ik dan ook
een voorversterker hebben ?
Dat is wel fijn, anders blaas je luidsprekers meteen op zodra je een cd'tje aanzet. Of je moet een CD speler met regelbare uitgang hebben, dan wel goed opletten dat het volume echt laag staat. Sommige cd spelers zetten het uitgangsnivo standaard op maximaal zodra je de cd speler aanzetVerwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:05:
[...]
philips fa564
Die link van 'Teacher' ziet er wel leuk uit maar moet ik dan ook
een voorversterker hebben ?
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
In dit geval kun je dan misschien dus beter doorsparen óf hopen op een erg mooi tweedehands aanbod.
Life is not about specs, it is about joy!
Inderdaad... Heb hier een paar Dynaudio SE's, en een vrij aardige versterker, maar die dingen zijn erg lastig aan te sturen...Ray schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:02:
dynaudio units zijn echte stroomvreters (heb er jaren mee gespeeld / diverse modellen en heb nu nog monitors van ze staan)
Het mooiste spelen ze op versterkers met een opgenomen vermogen van toch een paar honderd watt > 300 watt is aanbevolen. De output is dan wat minder belangrijk maar zal bij een gemiddelde a/b bak rond de 2 x 80 watt hangen.
Ik blijf erbij dat de PM 80 mk2 van marantz een prima combi is (heb die ook op de monitors staan) goed je moet wel rond de 175,-- uitgeven maar dan heb je ook wat
Klinkt wel goed, maar hard gaat het niet echt...
[ Voor 13% gewijzigd door mac1987 op 18-03-2008 16:59 ]
[ Voor 80% gewijzigd door teacher op 19-03-2008 15:41 ]
gedraaid kwam er weer die rare zoemtoon uit de speakers
en nu klinkt de linkse grote woofer ineens ratelig.
Ook met een andere versterker
Istie nou kapot of kan ik hier nog iets aan doen ?
En zo nee: kun je die grote woofers ergens
los bestellen ?
Dood zonde om te lezen hoe jij meerdere malen je speakers martelt. Verkoop deze Dynaudio's dan en koop voor 25 euro een boombox bij de gamma. Hou je meer over én je kan harder 'knallen'.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:40:
Ik heb een klein probleem. Na vandaag weer effe 'hard' hebben
los bestellen ?
Dit zijn geen speakers voor keiharde hardcore.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Dit meen je toch niet he?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:40:
Ik heb een klein probleem. Na vandaag weer effe 'hard' hebben
los bestellen ?
Druk die woofer eens zachtjes en voorzichtig in? voel je hem "schrapen"? Dan is ie overleden.
Dynaudio verkoopt geen losse units meer, en als je er een vind (typenummer staat achterop) dan zal je diep in de buidel moeten tasten. Echt diep. Honderden euro's diep.
reken er inderdaad maar op dat je de woofer gesloopt hebt. Reconen is een optie maar kost meer geld dan je hebt 'bespaart' op je versterker. Losse units zijn nog wel te krijgen maar kosten inderdaad ook dik geld.
Dynaudio zijn inderdaad geen house speakers. Hoewel ze dat prima kunnen maar dan wel met een goede versterker die stabiel blijft en ze kan aansturen.
Ik hoop dat je hier nog jaren spijt van gaat hebben.......
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
En kun je een foto van die midden toner en woofer hier neer zetten?
Zodat je deze duidelijker kunt zien?
This too shall pass
Nou nou, dat is ook wat overdreven! Meneer heeft gewoon twee boxen gekocht op de rommelmarkt, is niet zo ervaren als sommige mensen hier op het forum en heeft ze per ongeluk opgeblazen! Hij heeft niemand vermoord, laten we het even in de context plaatsenSharky schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:03:
Ik had niet het lef gehad om te melden dat ik zo'n speaker had opgeblazen in dit topic.
Het voelt een beetje alsof er zand ofzo tussen zit. Hij voelt in ieder geval heel andersteacher schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:18:
[...]
Druk die woofer eens zachtjes en voorzichtig in? voel je hem "schrapen"? Dan is ie overleden.
aan als de rechtse box die gaat een stuk soepeler.
Wat de overige reacties betreft: het is zoals TB zegt: het zijn maar boxjes
van 20 euro. Kennelijk is dat Dynaudio Acoustic toch niet zo goed als men
zegt want ZO hard stond het geluid nou ook weer niet......
Op dat plaatje staat Dynaudio Acoustics, de midden- en lage-wooferVerwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:59:
Wat staat er op dat wit rood zwart plaatje die onder de woofer is geplakt?
En kun je een foto van die midden toner en woofer hier neer zetten?
Zodat je deze duidelijker kunt zien?
zien er als volgt uit:

Trouwens over dat 'reconen' wat iemand hierboven zei. Hoeveel gaat zoiets
kosten voor alleen 1 lage-woofer ??
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
ga je gewoon enorm schamen. Dit zijn geen boxen van 20 euro maar van 400 euro en meer per stuk. Dat jij de mazzel hebt gehad ze voor weinig te kopen heb je dus compleet verknald door deze actie.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:00:
[...]
Het voelt een beetje alsof er zand ofzo tussen zit. Hij voelt in ieder geval heel anders
Dat ze niet harder gingen lag niet aan de speaker maar volledig aan jou versterker. Dynaudio units staan bekend om hun enorme incasso vermogen MITS goed aangestuurd. Met een clippende / brakke versterker help je elke speaker om zeep
Ik heb enorm veel dynaudio units / speakers gehad. Met als top de confidence 5. Die heb ik zonder pardon loads van over de 300 watt in klasse A gevoerd zonder dat ze maar een krimp gaven. Echter met een brakke versterker van 10 watt kan je ze om zeep helpen, en dat is precies wat je dus gedaan hebt ontdanks alle waarschuwingen.
sorry hoor maar dat doe je ook als je spider aan barrels ligt of je spreekspoel gesmolten / vernaggeld is. Wellicht dat dan de term anders is maar bij oa http://www.total-speaker-repair.nl/ kunnen ze dit prima fixen. ze vervangen dan de windingen en plaatsen / reconen de speaker in de juiste positie.JvS schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:09:
REconen slaat nergens op. Geen idee hoe Ray daar bij komt. Dat doe je als die rubberen rand vergaan is...
Dus jvs..... kijk eens hier http://www.total-speaker-repair.nl/fotos.htm (zoals je sig zegt 'look closer')
[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 20-03-2008 23:17 ]
Je had ze vast kunnen verkopen voor 75 tot 150 euro per stuk. Dat je ze voor dat geld gevonden hebt is gewoon geluk. Nu heb je gewoon: niets, nakkes, nada...Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:00:het is zoals TB zegt: het zijn maar boxjes
van 20 euro.
Geef je versterker maar de schuld! Een clippende versterker is het allerergste wat je kunt hebben voor een speaker.Kennelijk is dat Dynaudio Acoustic toch niet zo goed als men
Als je Diesel in en Porsche gooit en de auto gaat kapot ga je ook niet zeggen dat dan vast een slechte auto zal zijn geweest...
Verder ben je meerder malen gewaarschuwd dat je gewoon degelijk spul aan deze speakers moet hangen om er echt van te kunnen genieten.
Over reconen: dat is inderdaad niet de juiste term. Je kunt inderdaad de spreekspoel laten vervangen en hercentreren, maar dat gaat je flink centen kosten. Als je al geen geld over hebt voor een fatsoendelijke amp, zit een reparatie er al helemaal niet in.
[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 20-03-2008 23:20 ]
En wat zou zoiets kosten voor alleen die woofer ??Ray schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:11:
[...]
sorry hoor maar dat doe je ook als je spider aan barrels ligt of je spreekspoel gesmolten / vernaggeld is. Wellicht dat dan de term anders is maar bij oa http://www.total-speaker-repair.nl/ kunnen ze dit prima fixen. ze vervangen dan de windingen en plaatsen / reconen de speaker in de juiste positie.
Dus jvs..... kijk eens hier http://www.total-speaker-repair.nl/fotos.htm
Wat de versterker betreft: die heeft het altijd gedaan, hele nachten lang op bijna
vol-volume zonder enigszins ook maar heet worden. Het feit dat hij op deze
boxen kokend heet werd ligt (naar mijn idee) toch echt aan de boxen die
kennelijk niet goed was.
je hebt helemaal gelijk hoor.Ray schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:11:
[...]
sorry hoor maar dat doe je ook als je spider aan barrels ligt of je spreekspoel gesmolten / vernaggeld is. Wellicht dat dan de term anders is maar bij oa http://www.total-speaker-repair.nl/ kunnen ze dit prima fixen. ze vervangen dan de windingen en plaatsen / reconen de speaker in de juiste positie.
Dus jvs..... kijk eens hier http://www.total-speaker-repair.nl/fotos.htm (zoals je sig zegt 'look closer')
Technisch gezien is reconen het vervangen van de conus, en meestal houdt dit inderdaad in dat spoel, spider, conus en suspensie vervangen worden, vooral bij PA luidsprekerchassis. Soms wordt alleen de losse conus en suspensierand vervangen (conus wordt van spreekspoel losgesneden).
Het vervangen van de suspensierand kan je ook reconen noemen (het beesje moet een naam hebben) maar is niet per definitie alleen maar.
Ontopic: zonde van die dynaudio's.
Misschien kan je via de importeur een losse unit krijgen bij inlevering van de oude. Kijk echter niet gek op als je 100 euro of meer moet bijdokken
Het repareren van de unit is waarschijnlijk nog duurder, en dan weet je bijna zeker dat ie anders klinkt dan de originele (dus zoals de andere kant klinkt) (als de conus met rolrand vervangen wordt)
[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 20-03-2008 23:29 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Nee, dat is een teken dat die versterker die speakers gewoon niet goed aan kan sturen. En dat is gewoon en teken ervoor dat het een brakke amp is. Ik weet zeker dat mijn versterker geen krimp zou geven bij deze speakers. Precies datgene waar we jou voor hebben gewaarschuwd.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:19:
Het feit dat hij op deze
kennelijk niet goed was.
[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 20-03-2008 23:23 ]
bel ze voor een prijsopgave en je weet het.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:19:
[...]
En wat zou zoiets kosten voor alleen die woofer ??
Wat de versterker betreft: die heeft het altijd gedaan, hele nachten lang op bijna
kennelijk niet goed was.
verder heb ik eigenlijk helemaal geen zin om te antwoorden. Ik heb je duidelijk verteld dat dynaudio units stroom vreten. Dat vragen ze van de versterker. Die kan dat niet geven en word dus heet omdat hij op zijn max loopt. Daardoor gaat hij oa dc op de uitgangen zetten en daarmee verneuk je de woofer.
Dit is echt totaal je eigen schuld ! en absoluut niet van de speakers.
@Voodoo, wat is dan volgens jou wel de juiste term, de uitleg even hierboven lijkt me volledig juist namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 20-03-2008 23:27 ]
Reconen is eigenlijk enkel het vervangen van de conus of rolrand zoals mt_petit al opmerkte. De rest is feitelijk een andere bezigheid en heet daarom ook andersRay schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:22:
@Voodoo, wat is dan volgens jou wel de juiste term, de uitleg even hierboven lijkt me volledig juist namelijk.
Mmmm....de allereerst reactie van Afterlife op dit topic was dat mijnvoodooless schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:21:
[...]
Precies datgene waar we jou voor hebben gewaarschuwd.
Philips ze prima aan kan sturen (2x50 watt) mits niet al te achterlijk hard.
Ze hebben in totaal misschien nog geen uur echt vol-gas gestaan, de
rest van de tijd wel hard, maar echt niet op club-niveau hoor !
Maar goed ik heb hem dus gemold
woofer vind die in hetzelfde gat past kan ik die dan niet gewoon
vervangen ? (Op die rommelmarkt staan soms wel 15 tot 20 setjes
met boxen)
Het gaat echter naar alle waarschijnlijkheid slecht klinken (2 verschillende woofers, 1 met verkeerde kastmaat en verkeerd crossover
Om van de belastbaarheid nog maar te zwijgen. (als de kastmaat en type niet juist is afgestemd op de parameters van je woofer kan dat behoorlijk ten koste gaan van de belastbaarheid)
Ik zou de importeur of een dealer bellen of je een vervangende unit kan krijgen.
[ Voor 35% gewijzigd door mr_petit op 20-03-2008 23:42 ]
Juist jaVerwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:36: dat mijn
...
Ze hebben in totaal misschien nog geen uur echt vol-gas gestaan,
En verder zijn dit geen speakers die je in een club neer zou zetten. Daar heb je PA spul dat ervoor gemaakt is om genadeloos hard te spelen, en daarbij hoort dan ook een versterker van een paar kilowatt
Andere willekeurige woofer is geen goed idee. Dat gaat nooit wat worden. Geef ze dan liever aan een tweaker die ze misschien in ere wil herstellen...
[ Voor 39% gewijzigd door voodooless op 20-03-2008 23:44 ]
welk TYPE ze zijn. Er staan alleen 2 (serie ?) nummers op de achterkant
(en 2 schakelaartjes met 0-+ waar zijn die eigenlijk voor ?)
Of zouden ze aan een foto genoeg hebben om te zien welke ze zijn ?
edit, dit is een standaard type dynaudio woofer, het nummer wat je nodig hebt staat op de magneet van de woofer (daar moet een sticker zitten)
Voor reconen maakt het weinig uit en is de voordeligste oplossing. Een nieuwe unit (voor zover te krijgen) zal je snel € 150,-- kosten. (en via de importeur waarschijnlijk het dubbele)
[ Voor 52% gewijzigd door Ray op 20-03-2008 23:49 ]
[ Voor 53% gewijzigd door voodooless op 20-03-2008 23:49 ]
k heb maar voor 1 seconde 230 op m'n voeding gezet terwijl het schakelaartje op 110 stond. Wat een kutvoeding zeg.
logisch toch ?
toch?
UNOX: The worst operating system
http://yor.minitroopers.com
dit heeft niets met pechvogel te maken......................... meer de 'lompe boer award :)' maar goed laten we aardig blijven (hoewel dat moeilijk is voor een audio liefhebber / dynaudio fan als je zulke mishandeling leest)Yor schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:53:
Bij deze nomineer ik de TS alvast voor de Pechvogel van 2008 verkiezing op GoT.
[ Voor 24% gewijzigd door Ray op 20-03-2008 23:54 ]
Ik woon nu dan wel in Rotterdam, maar eigenlijk ben ik ook een boerRay schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:53:
[...]
dit heeft niets met pechvogel te maken......................... meer de 'lompe boer award :)' maar goed laten we aardig blijven (hoewel dat moeilijk is voor een audio liefhebber / dynaudio fan als je zulke mishandeling leest)
En nogmaals ik heb die dingen voor 2 tientjes gekocht, ik hou nou eenmaal van een
stevig stukkie dance en dacht de juiste box'jes' gevonden te hebben.
Ik bedoel ze klonken echt goed in vergelijking met mijn andere boxen en
ze waren tenminste eens van een behoorlijk formaat (ik vind grote boxen
beter klinken dan kleintjes)
Is wel leuk om even te vertellen.
Ik heb zelf Linn Tukan luidsprekers (kosten 950 euro per paar) aangestuurd door een Rotel voor- en eindversterker.
Ik heb ze wel eens tijdens een verbouwing heel zachtjes laten spelen op een cheap-ass Sony versterker met 400 watt vermogen ofzo (haha
Terwijl mijn Rotel slechts 2x 70 watt voorbrengt, en die speelt keihard en zuiver.
En je zegt dat je kleine luidsprekers sowieso niets vindt, nou dan zou je deze eens moeten horen, daar komt een beter geluid uit dan heeeel veel "grote" luidsprekers. Ze wegen dan ook trouwens ruim 6 kg.
Andersom is trouwens ook grappig, een goede eindversterker van bijvoorbeeld NAD aansluiten op cheas-ass 500 watt speakers van JVC ofzo. Die dingen blaas je dan op kwart vermogen al kapot.
[ Voor 10% gewijzigd door -elw00d op 21-03-2008 00:10 ]
Verwijderd
Welke boxen waren dit?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...%252BUCI%252BSI%26otn%3D4
Ik kan ze dus voor 4 euro weer repareren
Er moet toch een eind komen aan al dat geluk.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:23:
Bedankt voor de tip 'voodooless' !!!![]()
Ik kan ze dus voor 4 euro weer repareren![]()
Je tikt ze op de kop voor weinig en nu kun je ze ook weer voor weinig fixen.
Verwijderd
Verzendkosten zijn 18 euro en nog 2 dagen bieden.
Ik ga zo even bieden
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 00:33 ]
<Zeikmodus> Je vergeet de 18 euro verzendkostenVerwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:23:
Nou niet zeikmodus, dat is me inderdaad net effe te veel van hetkrijgnuwat schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:27:
[...]
<Zeikmodus> Je vergeet de 18 euro verzendkosten</Zeikmodus>
goeie. Ik loop wel weer es een ander keer tegen grote boxen aan.
Verwijderd
http://www.xitek.cn/forum/200605/90/9052/9052_1148668881.jpg
Heheh, 2 speaker draadjes in de bak gooien en je heb HEEL veel herrieVerwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:43:
Ik zou alvast een containertje naast je huis zetten.
http://www.xitek.cn/forum/200605/90/9052/9052_1148668881.jpg
(ja ik weet ook wel dat dat niet werkt
Verwijderd
Nee doe normaal. Betaal wel die paar tientjes!Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:38:
[...]
Nou niet zeikmodus, dat is me inderdaad net effe te veel van het
Dan is inderdaad je spreekspoel doorgefikt. Dit krijg je als je versterker te hard staat en een slecht signaal gaat geven. Daar kan geen een speaker tegen.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:00:
[...]
Het voelt een beetje alsof er zand ofzo tussen zit. Hij voelt in ieder geval heel anders
Je hebt nu een paar opties:
1. zoeken naar exact dezelfde woofer (schroef de oude eruit en kijk naar het nummer)
2. de oude woofer van een nieuwe spreekspoel laten voorzien
3. de speakers doneren aan een liefhebber.
En voordat we doorgaan met over de TS heenvallen: hebben jullie nooit wat stoms gedaan?
Verwijderd
Duidelijk een teken dat de versterker niet krachtig genoeg is om stabiel deze speakers aan te sturen. En dat die Phillips versterker 2x50 watt is zegt vrij weinig. Als je er een fatsoenlijke versterker aan had gehangen die 2x50 watt had geleverd hadden ze het nog gedaan. Bekende fout die veel mensen maken. Men denkt dat een te zware versterker aan een paar speakers schadelijk is, terwijl een te lichte versterker veel meer ellende kan veroorzaken.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:19:
[...]
En wat zou zoiets kosten voor alleen die woofer ??
kennelijk niet goed was.
Speakers van 8000 euro kan je opblazen met een versterker van een tientje. Sterker nog, het zal makkelijker gaan met een versterker van 10 euro dan een van 4000 (even kort door de bochtaangenomen dat de kwaliteit ongeveer stijgt met de prijs). Het is vrij simpel. Een speaker heeft een zuiver onvervormd signaal nodig. Des te goedkoper de versterker des te eerder die een vervormd signaal naar de speaker zal sturen bij een gegeven wattage. Maar dat hoor je.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:00:
[...]
Uiteindelijk is het de gebruiker die het hoort vervormen en die dan de volumeknop een beetje terug draait. En als je dat niet kan horen dan kan ik je aanraden een _hele_ stevige versterker te kopen aangezien je daar minder makkelijk je speakers mee opblaast dan met een licht versterkertje.
Precies. Ik heb Jamo Concert 8 thuis staan. Nominale impedantie van 4 ohm maar gaat in de dalen veeeeeeel dieper qua weerstand. Daar bovenop is de gevoeligheid ook behoorlijk laag. Moeilijk speaker om aan te sturen. Maar mijn Parasound eindversterker blijft lauw, wordt er geen eens warm van. Toen ze tijdelijk aan m'n Pioneer receiver hingen was dat wel anders. Kon ze redelijk aan maar niet geweldig en werd een stuk warmer. Haal een goede amp.voodooless schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:21:
[...]
Nee, dat is een teken dat die versterker die speakers gewoon niet goed aan kan sturen. En dat is gewoon en teken ervoor dat het een brakke amp is. Ik weet zeker dat mijn versterker geen krimp zou geven bij deze speakers. Precies datgene waar we jou voor hebben gewaarschuwd.
Eh? Bieding moet nog eindigen, bieders bieden altijd op het laatst dus het kan nog een stukkie duurder worden en er komt ook nog 2 tientjes shipping bij. Maar ik zou het in de gaten houden. En als het lukt, for gods sake, koop een goede versterker voor je gaat blazen en luister of je vervorming hoort.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:23:
Dan wil ik ze wel van je hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:38:
[...]
Nou niet zeikmodus, dat is me inderdaad net effe te veel van het
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Heb zelfs ook nog wel een paar speakers die je mag ruilen (die wel 'keihard kunnen raggen', en kom ze wel in r'dam brengen.
Email of dm of msn of weet ik veel als je dat wil.
[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 21-03-2008 01:50 ]
Ik dacht dat er eerst een anderetopic title stond - hulde!
jammer dat ze niet meer zingt, hoop dat een reparatie lukt (en je het fatsoen hebt een goede versterker te kopen), van die doosjes had je zowat de rest van je leven plezier kunnen hebben.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
yepz dat is de normale prijs, en zoals vooodoo zegt controleer eerst het type!! want inderdaad de dynaudio untis zijn er in behoorlijk veel types, zelfs in de zelfde 'formaten'voodooless schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 07:57:
Voordat je die dingen op Ebay gaat scoren zou ik eerst even checken of dat daadwerkelijk wel de juiste units zijn. Die dingen van Dynaudio zien er allemaal hetzelfde uit. Verder loopt de veiling pas over twee dagen af, dus denk maar niet dat het bedrag zo laag blijft. Ga er maar vanuit dat deze units tussen de 40 en 100 euro weggaan...
informeer liever bij TSR (link heb ik je al gegeven) zij deden eerder dynaudio units voor mij en dat is prima gedaan
De vader van een goeie vriend van me is de boxen op komen
halen en had als ruil twee gigantische DAP (professionele
speakers) en een 2x500watt PEAVY (ook profi) versterker.
Zonder dat ik hoefde bij te betalen ! De dap's zijn zo'n
beetje splinternieuw !!!!
en daarna kan je de kapotte boxen ruilen tegen gloedjenieuwe boxen + versterker.
okay wat zijn jou geluks getallen? dan ga ik die in vullen in de lotto van volgende week...
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Want de MC en MDJ series die daar wil je dood nog niet naar luisteren zo brak
Het zijn mc215. Ik hoor het verschil niet hoor tussen die en de Dynaudio Acoustics.TB schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:17:
Welk type DAP's zijn dat???
Want de MC en MDJ series die daar wil je dood nog niet naar luisteren zo brak
De MC-serie heeft piezotweeters, ik kan echt niet geloven dat je het verschil niet kunt horen! Maar goed, als jij tevreden bent, wie is het dan niet?
Zelf gebruik ik ze alleen op feesten, je kunt er wel een tweeter van een RW in zetten en dan klinken ze direct veel mooier
Dynaudio's in goede handen, én jij hebt voor een paar 100 euro aan audio spul gekregen wat je waarschijnlijk minder snel opblaast.
* teacher gaat eens kijken wat ik hier kapot kan maken...
Het staat hier nu een middagje te spelen en het klinkt GEWELDIG !!teacher schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:05:
Nou... Geen slechte ruil in jouw geval.
Dynaudio's in goede handen, én jij hebt voor een paar 100 euro aan audio spul gekregen wat je waarschijnlijk minder snel opblaast.
* teacher gaat eens kijken wat ik hier kapot kan maken...
Kan lekker hard en de Peavy wordt nog niet hand-warm !!!
Die pa van die goede vriend heeft naar mijn mening (en waarschijnlijk die van elke serieuze HiFi-liefhebber in dit forum) nog meer de deal van z'n leven gemaakt, maar da's nou een win-win-situatie
Ticking away, the moments that make up a dull day
Wat eeuwig zonde, in meerdere opzichten...
Verwijderd
Win-win, al weet Rotterdammert nog niet dat 'ie eigenlijk verloren heeft...
Sidenote, en mosterd na de maaltijd:
Lees mijn reactie nog 's, en let dan vooral op de term 'huiskamer'. Je weet wel, zo'n ruimte waar vaak meerdere mensen in verblijven en met elkaar praten terwijl er soms/vaak ook nog muziek opstaat. Dan zit je ver beneden "achterlijk hard", en zou die Philips 't idd goed aankunnen.Mmmm....de allereerst reactie van Afterlife op dit topic was dat mijn
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 02:19 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Opzich kan dit gewoon iedereen gebeuren. (die nog in de Hifi wereld moet stappen). en laten we eerlijk zijn : mensen hebben vast ook dit soort luistprekers gewoon weggooit (ook mensen die niet echt wiste dat hun oude luidsprekers nog wat waard waren)
Ik ga nu wel meer de kringlopen af (in zeist had ik die flut versterker gekocht....)
Volgens hem hebben jullie gelijk en heb ik hem met mijn versterker gemold.
Ze schijnen 250Watt rms te moeten hebben.
(En dan schijnen ze qua volumedruk een straaljager te kunnen imiteren
volgens hem
Maar goed, dat kan mijn setje dap's nu ook met gemak en ik heb vanavond
ook nog een gratis eqalizer van hem gekregen als dank voor nix
Als mensen dat gewoon zouden onthouden
High Powered Madness
Ik heb BM5a (actieve) en die klinken zeer goed. Geen versterker nodig
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Yep een degelijke versterker van 300euro kan geen kwaad. of een goede tweedehans. en als je twijfelt gewoon nooit hard. en die spreakers waar wij het hier over hebben. Kunnen alleen hard met een goede versterker die hun onderbouwd. Zelf zal ik altijd eerst een versterker kopen (een goede) en dan pas luidsprekers.dalus schreef op zondag 23 maart 2008 @ 01:03:
* dalus heeft ook zoiets gehad Heb van mijn vader voor nop 2 driades (65/B) overgenomen die echt goed klinken. Gaat dan mijn versterker dood DC op beide speakersGelukkig heel snel de versterker uitgetrokken. Schade: 2 kapotte tweeters. Orginele tweeters uit de handel, nu zit de opvolger van de oude versie van de tweeters erin. Ook maar een goede alesis Ra-500 eindbak eraan hangen met DC protection. In totaal 310 euro verder, maar wel een geluidsinstallatie die lang meegaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Roderiktweaker op 23-03-2008 10:37 ]
Komt omdat je doof bent door die herrie die je er doorheen hebt gepompt....Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:20:
[...]
Het zijn mc215. Ik hoor het verschil niet hoor tussen die en de Dynaudio Acoustics.
Idd een win win situatie en de juiste speaker op de juiste plek gelukkig.
[ Voor 12% gewijzigd door Stinger666 op 23-03-2008 15:24 ]
* Forum-Nar trekt zijn masker af
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 00:08 ]
Volgens mij heb je ook verdraagzame buren als ik je inschat (of zijn ze al komen klagen na het testen van je nieuwe aanwinst)
Ik vind dat je wonderbaarlijk positief en aardig blijft met al die kritieken hier.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 00:15 ]
Die heeft nu zijn piep en beuk speakers met een PA versterker gedumpt en kreeg er 2 Dynaudio speakers voor terug.
Goede deal.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Voordat we non stop verder gaan met de TS bashen gaat deze dicht.
Dit topic is gesloten.
![]()