behuizing voor meerdere hdd's

Pagina: 1
Acties:

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2025

_serial_

and there was silence

Topicstarter
Aangezien ik een beetje veel externe hdd's begin te krijgen ben ik op zoek naar een behuizing waar ik redelijk wat hdd's in kan duwen

Het mag met usb of sata zijn.

Iemand een idee?

somewhere there was silence

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

externe HDD's in een behuizing of 3,5" 'gewone' hdd's?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat dacht je van wat webwinkels doorsurfen op zoek naar wat behuizingen?
Coolermaster stacker of de tegenhanger van Antec ... ? Lijkt me dat je dit heel goed zelf kan vinden :)

Lijkt me dat je op zoek bent naar een behuizing voor "normale" hdd's. Ik heb iig nog nooit een behuizing gezien waar je een externe schijf (met behuizing) in kan doen.

[ Voor 32% gewijzigd door sajoku op 15-03-2008 10:08 ]

• _serial_

_serial_

and there was silence

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:06:
externe HDD's in een behuizing of 3,5" 'gewone' hdd's?
gewone

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Loop eens door de http://tweakers.net/pricewatch want het antwoord is eenvoudig te vinden, zie bijv. de Chieftec 3141SATA.

ARME AOW’er

• _serial_

_serial_

and there was silence

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:26:
Loop eens door de http://tweakers.net/pricewatch want het antwoord is eenvoudig te vinden, zie bijv. de Chieftec 3141SATA.
ziet er leuk uit, dank, maar eigenlijk moet ik er nog meer :)

Verwijderd

Ik zoek ook iets dergelijks voor m'n 'oude' 250gb wd's .
Die Chieftec is een 4 in 3 inbouw 'hotswap rack' , dan heb je nog steeds kast+voeding+mobo etc nodig .

Ik heb ook al eens zitten kijken , maar een kant en klare oplossing voor een stuk of 10 hd's (NAS?) is knap prijzig .

Zelf zit ik te denken om gewoon een grote kast te kopen , goedkoop mobo+cpu (VIA?) + sata controller , en de harde schijven er dan inschroeven , dus zonder 'hotswap' .

Zoveel werk is het inbouwen van een hd ook weer niet .

Maar een kant en klare (goedkope) oplossing , waar je een stuk of 8~10 hd's in kan droppen , met een usb en/of netwerk aansluiting zou mooi zijn :P

Raid is in mijn geval niet noodzakelijk , ik weet niet of de topic starter dit nodig heeft .

Ik denk dat het zelf knutselen wordt , wat ook geen ramp is ;)

Verwijderd

Ik denk dat je moet accepteren dan schijven zó snel groter (en goedkoper) worden, dat oudere schijven in een aparte kast stoppen onzinnig is. Voor 180 euro koop je al een 1000 Gig schijf. Da's minder dan een aparte PC voor die oude schijven - en zuiniger en stiller en misschien bijna even snel als oude schijven in RAID.

Ja: het doet pijn om die 80 Gig schijf waar je ooit 250 euro voor betaalde weg te moeten doen. Misschien is doorverkopen aan de buurman die nog met een 10 Gig schijf werkt een beter idee.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik begrijp eigenlijk niet wat er nu zo moeilijk is om even te zoeken. Zo vond ik met Google binnen een minuut deze http://www.netstor.com.tw/_03/03_02.php?NTA=

Zoekgegeven Google "external housings harddisk 8 sata" maar mogelijk levert een beter zoekgegeven nog meer op met een lagere prijs als bovenstaand kastje van € 699,01. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 15-03-2008 22:38 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1