Toon posts:

iMac intel boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedennacht alweer,

Ik heb hier een 20" iMac (intel c2d versie).. Een tijdje geleden tijdens mijn verhuizing is de cd beschadigd van Tiger. Ik heb toen een backup op een externe hdd gezet als een .toast bestand. Echter nu kan ik niet meer in os x.

Nu zul je net zien dat mijn imac niet meer boot, en ik kan dus via disk utility niet meer mijn backup benaderen. Nu zit ik dus met het dilemma.

Ik heb een windows laptop tijdelijk hier van mijn broertje, heb de .toast op mijn externe hdd staan. Helaas hebben we geen dvd brander en zal ik dus iets met mijn ext hdd moeten doen om mijn iMac te herinstalleren.

De ext hdd is hfs+ geformateerd en nu heb ik de .toast al geladen in daemon tools alle data geselecteerd en gekopieerd naar mijn ext hdd via macdrive. Ik sluit de ext hdd aan, start de mac up, druk c maar helaas boot hij niet op van de ext hdd.

Is de ext hdd niet bootable? En zo nee; hoe krijg ik de .toast werkend op mijn ext hdd via windows zodat ik mijn imac kan installen?

Hulp zou zeer op prijs worden gesteld,

Groet,
Maikel

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 17:42
Vrijwel onmogelijk in deze setup:

Je externe HD moet HFS+ Journaled geformateerd zijn maar ook de GUID partitietabel bevatten (in diskutil heb je bij het partitioneren een knop options).

Ook kloppen de permissies 9 van de 10x niet van een backup die je op deze manier terugzet waardoor booten van een externe HD nog lastiger wordt.

Ren eens een Apple winkel binnen met verzoek voor DVD's misschien kunnen ze je helpen enige makkelijke oplossing die ik hier zie...

[ Voor 5% gewijzigd door Uberprutser op 15-03-2008 10:29 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een ext dvd brander DL tijdelijk van iemand. Ik heb de .toast hier en een lege schijf. Kan ik dmv .toast naar .iso laden in daemon tools en dan dmv macdrive een bootable dvd maken?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

kan je het apparaat niet onder de arm nemen en bij iemand met een werkende tiger booten? (=apple winkel)

die toast moet je kunnen branden, als je een programma vind wat het kan..

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Hoezo boot je iMac niet meer? Wellicht is de huidige installatie ergens nog te redden. Wat gebeurt er precies?

Of was je sowieso aan een herinstallatie toe? Op zich is dit ook een mooi moment natuurlijk om naar Leopard over te stappen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb maar Leopard gekocht.. Kon niets meer redden. ALle data was al gebackupped de nacht ervoor gelukkig.
Pagina: 1