Hallo iedereen, ik zoek een geschikte programmeertaal voor een relatief simpel rekenprogramma die ik graag zou willen maken! Er zijn er alleen zoveeel! ik kom er niet uit.. ik zal uitleggen wat het programmatje moet kunnen.. sorry voor de lap tekst die het geworden is..
ik wil een simpel rekenprogramma samenstellen welke door middel van handmatige invoer van random getallen (tussen 1 en 100), een lijst opstelt van de getallen zelf en naast deze lijst een lijst met relaties tussen deze getallen (bijvoorbeeld de verschillen)
na een grote reeks van invoeren moet het programma aangeven welke waarden van bepaalde relaties in de tabel nog ontbreken... (bijv. na 30 invoeren)
een van de twee dingen die het pogramma dus moet doen:
een lijst van invoeren met verschillen tussen de invoeren samenstellen
verschillijst ==> A | B | C | D
invoer 1 = 48 | -51 | 9 | 35 | 16
invoer 2 = 89 | 50 | 76 | 57 | -
invoer 3 = 39 | 26 | 7 | - | -
invoer 4 = 13 | -19 | - | - | -
invoer 5 = 32 | - | - | - | -
invoer 1 is het LAATST ingevoerde getal, dus de rest schuift naar beneden na invoer
lijst A geeft het verschil weer met de een na laatste invoer
lijst B geeft het verschil weer met de twee na laatste invoer
lijst C geeft het verschil weer met de drie na laatste invoer enz...
sorry voor de slappe tabel, beetje lastig te maken hier!
Het tweede wat het programma (tegelijkertijd) moet doen:
een module moet de gegenereerde lijst A of B of C of... apart constant monitoren naar ontbrekende verschillen en mij notificeren welke er nog ontbreken als er bijv 100 getallen zijn ingevoerd
(dus als invoer A1 t/m A100 = 1 t/m 100 en geen van A1 t/m A100 = " - "; MAAR geen van A1 t/m A100... = 25; dan gebruiker notificeren)
(als invoer A1 t/m A100 = 1 t/m 100 en geen van A1 t/m A100 = " - "; MAAR geen van A1 t/m A100... = 26; dan gebruiker notificeren)
(als invoer A1 t/m A100 = 1 t/m 100 en geen van A1 t/m A100 = " - "; MAAR geen van A1 t/m A100... = 27; dan gebruiker notificeren)
als je tot hier heb gelezen, al harstikke bedankt voor de moeite
als iemand een geschikte programmeertaal voor me weet, ben ik deze erg dankbaar! en als iemand ook nog advies heeft voor de werking ervan, ben ik deze enorm dankbaar!
ik wil een simpel rekenprogramma samenstellen welke door middel van handmatige invoer van random getallen (tussen 1 en 100), een lijst opstelt van de getallen zelf en naast deze lijst een lijst met relaties tussen deze getallen (bijvoorbeeld de verschillen)
na een grote reeks van invoeren moet het programma aangeven welke waarden van bepaalde relaties in de tabel nog ontbreken... (bijv. na 30 invoeren)
een van de twee dingen die het pogramma dus moet doen:
een lijst van invoeren met verschillen tussen de invoeren samenstellen
verschillijst ==> A | B | C | D
invoer 1 = 48 | -51 | 9 | 35 | 16
invoer 2 = 89 | 50 | 76 | 57 | -
invoer 3 = 39 | 26 | 7 | - | -
invoer 4 = 13 | -19 | - | - | -
invoer 5 = 32 | - | - | - | -
invoer 1 is het LAATST ingevoerde getal, dus de rest schuift naar beneden na invoer
lijst A geeft het verschil weer met de een na laatste invoer
lijst B geeft het verschil weer met de twee na laatste invoer
lijst C geeft het verschil weer met de drie na laatste invoer enz...
sorry voor de slappe tabel, beetje lastig te maken hier!
Het tweede wat het programma (tegelijkertijd) moet doen:
een module moet de gegenereerde lijst A of B of C of... apart constant monitoren naar ontbrekende verschillen en mij notificeren welke er nog ontbreken als er bijv 100 getallen zijn ingevoerd
(dus als invoer A1 t/m A100 = 1 t/m 100 en geen van A1 t/m A100 = " - "; MAAR geen van A1 t/m A100... = 25; dan gebruiker notificeren)
(als invoer A1 t/m A100 = 1 t/m 100 en geen van A1 t/m A100 = " - "; MAAR geen van A1 t/m A100... = 26; dan gebruiker notificeren)
(als invoer A1 t/m A100 = 1 t/m 100 en geen van A1 t/m A100 = " - "; MAAR geen van A1 t/m A100... = 27; dan gebruiker notificeren)
als je tot hier heb gelezen, al harstikke bedankt voor de moeite