Toon posts:

Aldi MD8833

Pagina: 1
Acties:
  • 2.663 views

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwe Aldi MD8833

Wat ik graag wil is een 2e harddisk plaatsen.
1 voor mijzelf
1 voor rest van familie

Kan ik dit gewoon doen?
Waar op letten?

Kan ik ook op de ene harddisk Vista draaien en op de andere XP

Verwijderd

Alles kan ;)

Wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 22:32 ]

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 21:22

Len

Leeg

Ik mis de "beste tweakers" bovenaan en de "Groeten" onderaan :p

Wel een sata harddisk kopen! of anders een externe HD.

edit:
net als HlpDsk mijn post semi ontopic gemaakt :p

Modbreak:Beetje nutteloze reactie, nietwaar?

[ Voor 62% gewijzigd door Thandor op 15-03-2008 15:23 ]

Free Tibet

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Len, vergeef mij mijn lompheid dat ik dat niet had geschreven.
HlpDsk. Ik ben behoorlijk leek op dit gebied en heb al wat dingen op internet proberen te vinden, maar kom er allemaal nog niet zo goed uit.
Dus ik dacht ik vraag het maar eens op dit forum.
Ik ga in ieder geval een sata harddisk kopen en mij verder verdiepen en eventueel vragen stellen.

Bedankt voor de reacties zover en als jullie nog meer nuttige input voor mij hebben is dat natuurlijk altijd welkom.

Vriendelijke Groeten.

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Je moet er ook opletten of er genoeg SATA poorten zijn op het MoBo, je weet maar nooit ;)

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:29
Als je op de ene schijf xp en de andere vista wil hebben kan je het beste eerst xp installeren en daarna pas vista op een andere schijf. Hierdoor krijg je een nette bootmenu bij het opstarten waarin je kan kiezen met welke os je wil opstarten, andersom is het niet zeker of zo'n bootmenu wordt gemaakt.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:04

PcDealer

HP ftw \o/

Epep schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:20:
[...] andersom is het niet zeker of zo'n bootmenu wordt gemaakt.
En kun je problemen hebben met leze van de boot schijf. Verschillende WIndows versies kunnen namelijk verschillende ntfs versies hebben. De nieuwere lezen wel de oudere, vandaar beter eerst de oude te installeren (XP) en daarna Vista.

LinkedIn WoT Cash Converter

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 21:26

markvt

Peppi Cola

Waarom wil je beide xp en vista ? Daarnaast kunnen ze ook beide op dezelfde hdd en kan je een tweede hdd plaatsen voor je data.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Len schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:31:
Ik mis de "beste tweakers" bovenaan en de "Groeten" onderaan :p

Wel een sata harddisk kopen! of anders een externe HD.
Ga jij je eens heel snel per DM verontschuldigen aan de TS!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 21:22

Len

Leeg

ssj3gohan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:01:
[...]

Die heeft hij (net als jij) niet aanstaan. Anders had ik dit wel als DM gestuurt naar jou.
Hij heeft speciaal voor dit topic een gebruiker aangemaakt. En zoals je aan de TS kan zien is er al ge-googled en gebruikt hij het nier niet als 1e lijns helpdesk [/ironie]

[ Voor 5% gewijzigd door Len op 15-03-2008 12:09 ]

Free Tibet

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:49
Beste hajove, GoTis een forum voor gevorderde computergebruikers, geen helpdesk. Het probleem is dat jij 0,0 verstand hebt van hardeschijven en OS-en. Punt is dat verwacht wordt op GoT dat jezelf inzet toont, we gaan niet alles voorkauwen over dit soort simpele dingen.

Waarschijnlijk ben je het beste af door even met je PC naar een PC boer te gaan en te vragen of ze hem er ook even voor je in kunnen zetten, of anders een " handige buurjongen/familie" inroepen om het voor je te doen. Dit is namelijk zulke elementaire kennis dat je dit bij voorbaat al moet beheersen voor je er aan wilt beginnen...

Daarbij kan het zelfs zijn dat je partities kunt aanmaken. Dit betekend dat je computer "denkt" dat je 2 hardeschijven hebt, maar je er maar 1 hebt. Dit heeft dus nut als je nog veel vrije ruimte hebt.

Zie ik kan het je wel voorkouwen:
1. Schroef je kast open en kijk of je SATA hebt, haal anders een IDE. Zoek op google maar naar de plaatjes van de aansluitingen, of "RTFM" (ook die kan je googelen)

2. Haal een HDD met de juiste aansluiting en installeer de hardeschijf in je PC

Een dualboot Windows (Dus Vista en XP naast elkaar) zou ik niet zelf aan beginnen als ik jou was. Ik ben bang dat jij met je beperkte kennis er vrij makkelijk voor kan zorgen dat je alles kwijtraakt en de PC om zeep helpt. Begin daar alleen aan als je ook echt verstand van dat soort zaken hebt! Laat staan je BCD te editten/herstellen, SATA drivers te laden en eventueel de commandline te gebruiken.
ssj3gohan schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:01:
En waarom? Het moge duidelijk zijn dat de TS de policy niet heeft doorgelezen door het openen van dit topic. Het "hallo en de groeten" misten nog in de normale basic-vragen/problemen topicstart die we normaal vaak zien welke OOK in strijd zijn met de policy ;)

[ Voor 54% gewijzigd door GENETX op 15-03-2008 12:37 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:53
Ik dacht dat een ervaringen topic ging worden over de Medion MD8833.
Blijkt het over een 'noob' vraag te gaan.... :'( :'( :'( :'(

Modbreak:Beetje nutteloze reactie, nietwaar?

[ Voor 25% gewijzigd door Thandor op 15-03-2008 15:23 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

Thandor

SilverStreak

GoT is een forum voor mensen met bovenmatige interesse in computers. Die doelgroep kan dit soort eenvoudige vragen prima oplossen. Gezien dit een toch wel erg makkelijke vraag is gaat het topic op slot.

Wat nu? Bekijk eens wat voor specificaties die machine heeft? Welke hardeschijf zit er nu reeds in? Zoek eens op dual-boot of zoek naar 'windows xp en vista op 1 computer' of iets in die richting. Er is meer dan genoeg te vinden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.