Beste hajove, GoTis een forum voor gevorderde computergebruikers, geen helpdesk. Het probleem is dat jij 0,0 verstand hebt van hardeschijven en OS-en. Punt is dat verwacht wordt op GoT dat jezelf inzet toont, we gaan niet alles voorkauwen over dit soort simpele dingen.
Waarschijnlijk ben je het beste af door even met je PC naar een PC boer te gaan en te vragen of ze hem er ook even voor je in kunnen zetten, of anders een " handige buurjongen/familie" inroepen om het voor je te doen. Dit is namelijk zulke elementaire kennis dat je dit bij voorbaat al moet beheersen voor je er aan wilt beginnen...
Daarbij kan het zelfs zijn dat je partities kunt aanmaken. Dit betekend dat je computer "denkt" dat je 2 hardeschijven hebt, maar je er maar 1 hebt. Dit heeft dus nut als je nog veel vrije ruimte hebt.
Zie ik kan het je wel voorkouwen:
1. Schroef je kast open en kijk of je SATA hebt, haal anders een IDE. Zoek op google maar naar de plaatjes van de aansluitingen, of "RTFM" (ook die kan je googelen)
2. Haal een HDD met de juiste aansluiting en installeer de hardeschijf in je PC
Een dualboot Windows (Dus Vista en XP naast elkaar) zou ik niet zelf aan beginnen als ik jou was. Ik ben bang dat jij met je beperkte kennis er vrij makkelijk voor kan zorgen dat je alles kwijtraakt en de PC om zeep helpt. Begin daar alleen aan als je ook echt verstand van dat soort zaken hebt! Laat staan je BCD te editten/herstellen, SATA drivers te laden en eventueel de commandline te gebruiken.
En waarom? Het moge duidelijk zijn dat de TS de policy niet heeft doorgelezen door het openen van dit topic. Het "hallo en de groeten" misten nog in de normale basic-vragen/problemen topicstart die we normaal vaak zien welke OOK in strijd zijn met de policy
[
Voor 54% gewijzigd door
GENETX op 15-03-2008 12:37
]