HP 791.nl rescue disks

Pagina: 1
Acties:

• gtissink
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08-2025
Heeft iemand de Rescue CD van de HP Pavilion 791.nl liggen. Ik heb hier de machine met de
windows licentie.De schijf is dusdanig naar zijn grootje dat ik de recovery partitie niet meer kan
kopieren

Iemand de CD's toevallig liggen, HP heeft ze niet meer en ik kon geen item vinden op
GOT en internet. (of heb je beter zoek criteria)

Overigens heeft HP deze stap aangeraden dus het lijkt me geen illegale aktie O-)

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Iedereen die ik ken die met een HP/PB/Compaq... systeem naar me toekomt heeft die dingen al lang niet meer, of ze hebben die er nooit bij gekregen.

Overigens zijn ze IMO vrij nutteloos als je Windows opnieuw moet installeren of geen toegang hebt tot die verborgen (klote) partitie (Waar je IMO ook geen bal aan hebt, heb er nog nooit een probleem mee op kunnen lossen zonder dat ie vraagt om die (klote) CD's).

Vertel even wat je wilt bereiken/doen en misschien komen we dan iets verder.

• gtissink
Herinstallatie van de machine met een nieuwe schijf.
Zit nu een nieuwe schijf in

Als alternatief schijn je gewoon een windows OEM er op te kunnen zetten
Maar dat is nog niet confirmed

Is overigens Windows XP

[ Voor 6% gewijzigd door gtissink op 14-03-2008 22:47 ]

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
inderdaad een andere xp erop zetten. drivers haal je nog wel van de hp website geloof ik

Verwijderd

gtissink schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:45:
Herinstallatie van de machine met een nieuwe schijf.
Zit nu een nieuwe schijf in

Als alternatief schijn je gewoon een windows OEM er op te kunnen zetten
Maar dat is nog niet confirmed

Is overigens Windows XP
Wat denk je dat er op die recovery partitie/CD staat dan ? dit is gewoon een oem image met een berg programma's die je meteen weer kwijt wil. Gewoon een oem CDtje pakken, installeren, windows update draaien en dan via de HP site de overige drivers downloaden.

• gtissink
Maakt het nog uit welke versie OEM ?
Ik heb er geloof ik nog een liggen (wordt even graven)...

PS
JA ik heb zelf een kale OEM'er en ja ik weet dat er meerder
OEM versie bestaan maar ik zie dat KillorBe het meer gedaan
heeft dus wil ik even weten of hij daarover dos/don't voor heeft

[ Voor 50% gewijzigd door gtissink op 14-03-2008 22:54 . Reden: FF iets toelichten ]

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-01 19:58
Je kan gewoon een OEM-cd van Windows XP pakken en die installeren. Kan je doorgaans wel bij de lokale computerboer op de hoek halen, gewoon een kopietje laten maken van een OEM-versie van XP.

@gtissink
Je moet natuurlijk wel de goede variant van Windows hebben, home of professional. Voor de rest maakt het niet uit. Het is wel het handigst om gelijk een CD inclusief SP2 te hebben, scheelt weer installatietijd.

[ Voor 37% gewijzigd door Klovan op 14-03-2008 22:54 ]

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik denk dat als je de xp key op de behuizing wilt gebruiken je wel een xp home oem moet nemen

• gtissink
Okee moet ik even voor zorgen is inderdaad een Home editie (ik werk Pro).
Maar die heb ik ook of zijn wel aan te komen

• gtissink
Thnxs voor snelle meedenken,
HP's krijg ik niet zo vaak, werk meestal met kloon's of Fujitstu Siemens (mijn baas :+ )

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:04

PcDealer

HP ftw \o/

Hier vind je de drivers en software voor de HP Pavilion 791.nl Desktop PC.:

LinkedIn WoT Cash Converter

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
gtissink schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:50:
ik zie dat KillorBe het meer gedaan
heeft dus wil ik even weten of hij daarover dos/don't voor heeft
Aangezien je een nieuwe schijf gebruikt is het, zoals al is gezegd, gewoon een kwestie van opnieuw installeren met de juiste XP versie, in een ander geval zou ik zelf de verborgen partitie eraf gooien, maar dat is iets wat je zelf moet beslissen, ik heb namelijk geen flauw idee of je na een nieuwe XP installatie (Zonder de rescue CD's) nog iets aan die partitie hebt.

Maar waarom laten staan als je er toch al niks meer mee kunt? neemt alleen maar onnodig ruimte in beslag.

Moet wel zeggen dat het goed kan werken, maar dan moet de puinhoop zeker niet te groot zijn zoals ik iedere keer heb meegemaakt.

Overigens kun je die partitie niet zomaar verwijderen aangezien het een verborgen partitie is, ik geloof (de laatste keer is alweer bijna een jaar geleden) dat het met Partition Magic wel lukt.
Pagina: 1