Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen ik heb een kort vraagje.
is het normaal dat bij vista een paar updates gauw zo 600 mb schijfruimte kosten.
want ik heb een laptop met een 120 gb harde schijf en ik heb nu maar 73 gb over en der staat niks op kwa software behalven word exel en powerpoint en verder aleen maar windows vista en de updates. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoi :)

Ik had je in je vorige topic ook al gevraagd of je even wilde letten op de puntjes die in onze policy staan: alt-92 in "systeem info word niet goed weergefen"

Het is hier gebruikelijk om je Windows versie ook in je titel te zetten, zoals je ook kan merken aan de andere topics hier.
Zou je in het vervolg daar ook aan mee willen doen? :)
Ik pas dit keer de titel wel aan voor je.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:00
Is vrij normaal, maar dat verklaart niet helemaal waarom er al 40 GB in gebruik is. Download even treesize, dan zie je zo waar de grote folder zitten. Misschien dat je ook nog system restore hebt aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:22

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Vaak is er op een laptop ook een deel van de harde schijf gereserveerd voor een herstel-image van het besturingssysteem. Ikzelf heb een Asus notebook waarbij ook zo'n 10GB van de harde schijf apart is gehouden voor de herstelimage van windows en originele programma's. Wellicht is zoiets bij jou ook van toepassing?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is in mijn geval ook zo maar ik snap niet hoe het komt dat maar 2 of 3 updates zo 600 MB gebruikt vind ik wel raar meestaal gebruiken ze toch maar een 200 KB of zoiets. Ik denk dat ik systeem restore ga doen. zodat men schijf wat minder vol is en dat ook wat veborgen bestanden mischien weg zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:27:
ja dat is in mijn geval ook zo maar ik snap niet hoe het komt dat maar 2 of 3 updates zo 600 MB gebruikt.
Het gaat niet alleen om updates hoor :)
Elke Windows Installer gebaseerde setup laat bovendien ook nog een cache achter waarmee de installer in geval van nood mee gerepareerd kan worden.
Dus als jij Office 2003 compleet installeert staat er naast de plm. 1GB aan Office meuk in \Program Files ook nog elders een kopie van de MSI files.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
alt-92 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:33:
[...]

Het gaat niet alleen om updates hoor :)
Elke Windows Installer gebaseerde setup laat bovendien ook nog een cache achter waarmee de installer in geval van nood mee gerepareerd kan worden.
Dus als jij Office 2003 compleet installeert staat er naast de plm. 1GB aan Office meuk in \Program Files ook nog elders een kopie van de MSI files.
Klopt, kan CCleaner hier niet mee ?

Vergeet niet het vinkje bij de Yahoo! Toolbar niet uit te vinken !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De boosdoener is het systeemhersteldeel.
Dit komt volgens mij omdat windows vista bij elke update een nieuw herstelpunt aanmaakt, in XP kon je de grote aangeven van de map waar de herstelpunten in kwamen en als xp daar overheen kwam gooide xp de 1ste weg en hield de laatste.

Wat ik 1x in de 2 weken doe, is herstelpunten opruimen en alleen de laatste laat ik staan. Daar kan je al gauw een Gig of 10 á 20 mee winnen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 12:42 ]

Pagina: 1