Bij het uploaden van een nieuw plaatje, laat internet explorer het oude plaatje zien tot het moment je de pagina refreshed. Hoe kan dit opgelost worden?
Groet,
Chris
Groet,
Chris
[ Voor 24% gewijzigd door Onbekend op 14-03-2008 21:57 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
Vertaal refresh (Engels-Nederlands)
Vertalingen
refresh(ww.) als in `tidy up`:
opruimen, bergen, schoonmaken, reinigen, uitmesten, uitruimen, opfrissen, verfrissen, verkoelen, verkwikken, verlevendigen, stalmesten
refresh(ww.) als in `change`:
keer (de ~ (m)), verandering (de ~ (v)), wijziging (de ~ (v)), ombuiging (de ~ (v)), wending (de ~ (v)), keerpunt (het ~), veranderen, wijzigen, afwisselen, herzien, verwisselen, hervorming (de ~ (v)), omwisselen, omschakeling (de ~ (v)), transformatie (de ~ (v)), omkeer (de ~ (m)), modificeren, amenderen, omwerken, mutatie (de ~ (v)), ommekeer (de ~ (m)), kentering (de ~ (v)), ommezwaai (de ~ (m)), modificatie (de ~ (v)), overplaatsing (de ~ (v)), overstap (de ~ (m)), uitwisseling (de ~ (v)), ruil (de ~ (m)), omruiling (znw.), omwisseling (de ~ (v)), ruiltransactie (znw.), ruilen, omruilen, inwisselen, verruilen, verwisseling (de ~ (v)), verruiling (de ~ (v)), inruil (de ~ (m)), herziening (de ~ (v)), amendement (het ~), amendering (de ~ (v)), overstappen, overdoen, hernieuwen, opnieuw doen, richtingsverandering (znw.), ombuigen, verbuigen, krom buigen, verkleden, omkleden, andere kleren aantrekken, wisselgeld (het ~), kleingeld (het ~)
refresh(ww.) als in `renew`:
verbeteren, herstellen, corrigeren, herzien, repareren, bijwerken, goedmaken, renoveren, vernieuwen, hernieuwen, opknappen, in goede staat brengen, overdoen, opnieuw doen, nieuw leven inblazen
refresh(ww.) als in `do over again`:
overdoen, hernieuwen, opnieuw doen
refresh(ww.) als in `freshen up`:
fatsoeneren, opfrissen, verfrissen, verkwikken, verlevendigen, verkoelen, frisser worden
refresh(ww.) als in `enliven`:
opfrissen, verfrissen, verkwikken, verlevendigen
refresh(ww.) als in `excite`:
opwekken, aanmoedigen, stimuleren, activeren, oppeppen, bezielen, reanimeren, opleven, tot leven wekken, verlevendigen, prikkelen, opwinden, aanzetten, aansporen, opvrijen
refresh(ww.) als in `activate`:
opwekken, aanmoedigen, stimuleren, activeren, oppeppen, bezielen, aanzetten, aansporen, animeren, reanimeren, opleven, tot leven wekken, verlevendigen
refresh(ww.) als in `recover`:
herwinnen, terugwinnen, opwekken, activeren, reanimeren, opleven, tot leven wekken, verlevendigen, genezen (bijv.nw. / bijw.), helen, beteren, gezond worden, bekomen, zich hervinden
refresh(ww.) als in `awake`:
opwekken, aanmoedigen, stimuleren, activeren, oppeppen, bezielen, reanimeren, opleven, tot leven wekken, verlevendigen
refresh(ww.) als in `generate`:
voor elkaar krijgen, tot stand brengen, opwekken, activeren, reanimeren, opleven, tot leven wekken, verlevendigen
refresh(ww.) als in `revive`:
opwekken, activeren, reanimeren, opleven, tot leven wekken, verlevendigen, bekomen, zich hervinden, opfrissen, verfrissen, verkwikken, herleven, weer krachtig worden
refresh(ww.) als in `reactivate`:
opwekken, activeren, reanimeren, opleven, tot leven wekken, verlevendigen
refresh(ww.) als in `rouse`:
opwekken, activeren, reanimeren, opleven, tot leven wekken, verlevendigen, jagen, haasten, ijlen, overhaasten, spoeden, voortmaken, aanpoten, haast maken, zich spoeden
refresh(ww.) als in `freshen`:
opwekken, activeren, reanimeren, opleven, tot leven wekken, verlevendigen, opfrissen, verfrissen, verkoelen, verkwikken, verversen, zich opfrissen, zich verfrissen, zich opknappen
refresh(ww.) als in `freshen oneself up`:
zich opfrissen, zich verfrissen, zich opknappen
refresh(ww.) als in `tidy oneself up`:
zich opfrissen, zich verfrissen, zich opknappen
refresh(ww.) als in `refresh`:
opwekken, activeren, reanimeren, opleven, tot leven wekken, verlevendigen, overdoen, hernieuwen, opnieuw doen, opfrissen, verfrissen, verkwikken, verkoelen, verversen, zich opfrissen, zich verfrissen, zich opknappen
Verwijderd
Het zou natuurlijk net zo goed kunnen dat de TS een CMS aan het maken is met een WYSIWYG editor, maar dat bij het vervangen van een plaatje de editor het oude plaatje nog laat zien. Op dat moment is refreshen misschien niet eens een optie. Daarom mijn vorige post. Er zijn nog teveel verschillende situaties mogelijk. Het kan net zo goed zijn dat de TS brakke HTTP headers meestuurt, of dat gebruikers van zijn website achterlijke caching-instellingen hebben.Bastiaan schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:00:
Da's toch vrij logisch dat je hetzelfde blijft zien, totdat je de info (dus de locatie/inhoud van die afbeelding) op die pagina opnieuw opvraagt?
Heb je de TS gelezen? Er staat duidelijk in totdat de pagina gerefreshed wordt. Duidelijk iemand die niet helemaal weet hoe een browser werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:09:
[...]
Het zou natuurlijk net zo goed kunnen dat de TS een CMS aan het maken is met een WYSIWYG editor, maar dat bij het vervangen van een plaatje de editor het oude plaatje nog laat zien. Op dat moment is refreshen misschien niet eens een optie. Daarom mijn vorige post. Er zijn nog teveel verschillende situaties mogelijk. Het kan net zo goed zijn dat de TS brakke HTTP headers meestuurs, of dat gebruikers van zijn website achterlijke caching-instellingen hebben.
Poeh poeh. Ga je lekker? Ik had het over de TS... Misschien zou jij wat aan je begrijpend lezen moeten doen!Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:22:
Ik heb de TS gelezen, en ik weet 60 keer meer van dit onderwerp dan jij.
Hij upload een nieuw plaatje, en vraagt zich af waarom hij z'n site moet refreshen om dat nieuwe plaatje te zien... Zo werken browsers nou eenmaal. Het enige wat je er aan zou kunnen doen is een script dat de pagina om de zoveel seconden refreshed.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:54:
Bij het uploaden van een nieuw plaatje, laat internet explorer het oude plaatje zien tot het moment je de pagina refreshed. Hoe kan dit opgelost worden?
Groet,
Chris
Lezen kunt ge wel, maar denken...weebl schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:28:
[...]
Poeh poeh. Ga je lekker? Ik had het over de TS... Misschien zou jij wat aan je begrijpend lezen moeten doen!
Dit staat er:
[...]
Hij upload een nieuw plaatje, en vraagt zich af waarom hij z'n site moet refreshen om dat nieuwe plaatje te zien... Zo werken browsers nou eenmaal. Het enige wat je er aan zou kunnen doen is een script dat de pagina om de zoveel seconden refreshed.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Verwijderd
En als je mijn post begrijpend leest, zie je dat er nog meer mogelijkheden zijn. Waarschijnlijk is het inderdaad zo dat de TS een nieuw plaatje uploadt via bijvoorbeeld FTP, en dan zijn browser refresht. Maar het kan net zo goed dat hij een plaatje uploadt via een web interface van een CMS, waarbij hij een plaatje direct in zijn WYSIWYG editor direct wil vervangen door een net geüpload plaatje, maar wat niet lukt doordat de browser al een plaatje in de cache heeft, waardoor hij alleen het oude plaatje kan invoegen.weebl schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:28:
[...]
Poeh poeh. Ga je lekker? Ik had het over de TS... Misschien zou jij wat aan je begrijpend lezen moeten doen!
Dit staat er:
[...]
Hij upload een nieuw plaatje, en vraagt zich af waarom hij z'n site moet refreshen om dat nieuwe plaatje te zien... Zo werken browsers nou eenmaal. Het enige wat je er aan zou kunnen doen is een script dat de pagina om de zoveel seconden refreshed.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 22:38 ]
Code?Snake schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:36:
[...]
Lezen kunt ge wel, maar denken...
Als ik www.site.be/foto.php zie, met daarin foto.jpg, en ik upload opnieuw foto.jpg, dan ziet de TS nog steeds de oude foto.jpg.
Daar zit het probleem.
@TS: misschien even wat code posten?
Waar lees jij iets over CMS-systemen met WYSIWYG-editors? Zolang de TS daar geen woord over rept ben jij echt veels te ingewikkeld aan het denken. Waardoor je je zelf pas echt voor lul zet. Aannames maken en aan de hand daarvan roepen dat iets wel zus of zo zal zijn komt op mij echt erg intelligent over ja...Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:37:
[...]
En als je mijn post begrijpend leest, zie je dat er nog meer mogelijkheden zijn. Waarschijnlijk is het inderdaad zo dat de TS een nieuw plaatje uploadt via bijvoorbeeld FTP, en dan zijn browser refresht. Maar het kan net zo goed dat hij een plaatje uploadt via een web interface van een CMS, waarbij hij een plaatje direct in zijn WYSIWYG editor direct wil vervangen door een net geüpload plaatje, maar wat niet lukt doordat de browser al een plaatje in de cache heeft, waardoor hij alleen het oude plaatje kan invoegen.
Maar dat zul je vast niet weten als je daar nooit iets mee te maken hebt gehad, en dus zal het voor jou vast lekker simpel zijn aangezien jij maar één situatie kent waarin er een plaatje geüploadt wordt, en waarbij een plaatje in Internet Explorer niet wordt vervangen totdat een pagina gerefresht wordt. Geloof me, ik wou dat mijn wereld zo simpel was.
Als je anderen wilt afzeiken omdat ze zo weinig kennis hebben, moet je wel zorgen dat je zelf wel over de juiste kennis beschikt, anders sta je zelf net zo goed voor lul.
[ Voor 3% gewijzigd door weebl op 15-03-2008 00:44 ]
Verwijderd
Ik doe nietweebl schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:42:
Waar lees jij iets over CMS-systemen met WYSIWYG-editors? Zolang de TS daar geen woord over rept ben jij echt veels te ingewikkeld aan het denken. Waardoor je je zelf pas echt voor lul zet. Aannames maken en aan de hand daarvan roepen dat iets wel zus of zo zal zijn komt op mij echt erg intelligent over ja...
Dat laatste had ik inderdaad ook al bedacht.Gezien de summiere informatie die de TS geeft kan ik maar een conclusie trekken, en dat is de gene die ik eerder duidelijk heb gemaakt. Dus of de TS heeft geen idee hoe een browser werkt, of hij gebruikt inderdaad een of andere WYSIWYG-editor. Mocht het het laatste geval zijn, dan moet ie toch echt wat meer info geven als ie wil dat we hem helpen.
Ohhh, ik heb een WEB-meubel op z'n gevoelige snaar geraakt hoor...Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:51:
[...]
Ik doe niet, en ik beweer ook niet dat de topicstarter niet weet hoe een browser werkt. Ik heb jou ook nog nooit een reactie zien posten in WEB, en dus vind ik het niet terecht dat je de topicstarter te kakken denkt te kunnen zetten. Caching is toevallig een vrij lastig concept, en veel problemen komen voort uit onbegrip van hoe, waar en waarom er gecachet wordt. Ik kan een heel boek schrijven over situaties waarbij caching op één of andere wijze zorgde voor problemen waar in eerste instantie niet aan gedacht werd. Daarom ben ik toch wel iets voorzichtiger geworden met dit onderwerp. Met mijn intelligentie is verder niets mis. Ik wil je ernstig aanraden wat minder neerbuigend te doen, aangezien je volgens mij in WEB nog geen credits hebt verdiend.
Verwijderd
Er zijn zat mensen die het interesseert wat ik over een onderwerp te zeggen heb. Ik schijn er namelijk wel iets van te weten. Jij schijnt het belangrijk te vinden om te moeten melden dat de topicstarter niets van browsers snapt, maar ik vind dat een premature conclusie. Daarom ga ik daar op in, en maak ik meteen duidelijk hoe de rollen hier verdeeld zijn. Dat is niet leuk, als iemand boven-tegen doet (interactieroos van Leary), maar die tegen-reactie komt dan ook voort uit jouw eigen geclaimde superioriteit en kennis van zaken.weebl schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 01:02:
Ohhh, ik heb een WEB-meubel op z'n gevoelige snaar geraakt hoor...
Niemand die het hier interreseert hoeveel "credits" jij al wel niet in WEB verdient hebt. Wat heeft het in vredesnaam voor zin om zo verschrikkelijk interresant te gaan lopen doen als de TS niet eens de moeite neemt om z'n probleem duidelijk te omschrijven.
Ik houd je alleen maar een spiegel voor. Vooralsnog heb jij geen enkele bijdrage geleverd aan dit topic. De topicstarter vroeg ook niets aan jou specifiek, dus vraag ik me een beetje af waarom je die eerste reactie postte. Dat kon ook best netter hè? Als je over andere dingen meer weet, ga dan ook op andere plaatsen mensen "helpen". Lees zelf eens wat je schrijft over "arrogant" en "niet relevant voor het topic". Ik wéét tenminste dat ik arrogant doe en dat ik de andere partij niet blij maak. Daar ben ik trouwens meestal ook beter in dan de tegenpartijEn als je je afvraagt waarom ik zo doe: ik vind dat er op GoT teveel mensen rondlopen zoals jij. Die elk excuus aangrijpen om lekker arrogant op te scheppen over hoeveel ze allemaal wel niet weten. Terwijl dat absoluut niet relevant is voor het topic. Houdt die info lekker voor je joh, maak je niemand gelukkig mee. En nee, ik ben niet jaloers op je, ik weet van andere dingen weer een stuk meer. Echter loop ik daar ook niet te koop mee, tenzij iemand me er om vraagt. Zou je ook eens moeten proberen, komt een stuk sympathieker over.
Man man man, begrijp je het nou echt niet? Niemand vraagt hier om die specifieke info die je hier geeft. Als je zo graag je kennis wil delen, prima, maar schrijf dan een boek ofzo, of ga voor de klas staan. Ga niet ellenlange irrelevante verhalen ophangen, waarmee je alleen maar wil laten zien hoeveel je wel niet weet. Dat voegt namelijk niks toe aan het topic.Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 01:21:
[...]
Er zijn zat mensen die het interesseert wat ik over een onderwerp te zeggen heb. Ik schijn er namelijk wel iets van te weten. Jij schijnt het belangrijk te vinden om te moeten melden dat de topicstarter niets van browsers snapt, maar ik vind dat een premature conclusie. Daarom ga ik daar op in, en maak ik meteen duidelijk hoe de rollen hier verdeeld zijn. Dat is niet leuk, als iemand boven-tegen doet (interactieroos van Leary), maar die tegen-reactie komt dan ook voort uit jouw eigen geclaimde superioriteit en kennis van zaken.
[...]
Ik houd je alleen maar een spiegel voor. Vooralsnog heb jij geen enkele bijdrage geleverd aan dit topic. De topicstarter vroeg ook niets aan jou specifiek, dus vraag ik me een beetje af waarom je die eerste reactie postte. Dat kon ook best netter hè? Als je over andere dingen meer weet, ga dan ook op andere plaatsen mensen "helpen". Lees zelf eens wat je schrijft over "arrogant" en "niet relevant voor het topic". Ik wéét tenminste dat ik arrogant doe en dat ik de andere partij niet blij maak. Daar ben ik trouwens meestal ook beter in dan de tegenpartij
[ Voor 102% gewijzigd door RobIII op 15-03-2008 01:45 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq