Toon posts:

nieuwe spinpoint 750 gb en pc is traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds vanmiddag heb ik er een 2de sata harde schijf bij in gezet namelijk een samsung spinpoint 750 gb. deze staat achter mijn 320 gb wd. Maar nu ben ik bezig vista¨opnieuw aan het installeren maar hij is niet meer vooruit te branden installeren gaat allemaal heel draag duurt erg lang en loopt op gegeven moment vast. Ik heb de wd in sata poort 5 en samsung op 6 maakt het nog uit dat dit de laatste twee poorten zijn ? heeft iemand mischien een idee wat het probleem kan zijn ik hbe de bios al met default settings laten draaien ook dat haalt niets uit. is het mischien een setting die verkeerd staat of die ik iets fout bij het installeren van de schijven. alvast bedankt

Verwijderd

Hallo,

DMA mode kan je nakijken (in de device settings), en mischien dat je een HD-Tune screenshotje kan posten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:53:
Hallo,

DMA mode kan je nakijken (in de device settings), en mischien dat je een HD-Tune screenshotje kan posten?
ik neem aan dat je dit in windows moet doen ?? ik heb het namelijk nog niet voor elkaar gekregen om een installatie van windows succesvol af te ronden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp kunnen installeren maar nog steeds veel vastlopers. Ik heh ook getest zonder de 2de samsung harde schijf en wanneer ik dat doe dan loopt hij niet vast en draait verder prima. Iemand hier al eens ervaring mee ?? ik heb gelezen dat mijn voeding mischien niet goed genoeg is zou dit kunnen ?? of is het eerder een driver probleem.Ik heb namelijk ook geen jumpers voor slave en master ingesteld of is dit niet nodig met sata schijven

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 06:59 ]

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

Yor

Yor1313#2571

Ja hallo,

Welke van de 6 poorten bedoel je?
Heb je de rode of de gele gebruikt?
Welke kabels heb je gebruikt, die met luchtring of die met compressiepoeder?
En van welke maatschappij haal je je stroom, heb je groene stroom, die is wat langzamer.

Snap jij het?

Nee? Wij ook niet, we hebben meer input nodig, dus welk mobo, welke cpu, hoeveel en welk ram en welke voeding gebruik je.

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie.

Zal ik dan maar bij het begin beginnen ?

Mijn voeding is van Antec standaard die in de kast zit en is 430 watt
Ik heb 3 twinmos 1 gig repen geheugenTwinMos Memory, 1024 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 1 x
1 Sparkle 7600 gt videokaart
1 Western Digital Caviar SE16, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
1 Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 750GB
1 Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400, Socket 775, Boxed
1 Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP,

Ik heb de drivers van Nvidia en Silicon Image geinstalleerd Ik heb rode sata poorten en ik gebruik de kabels die ik standaard heb gekregen bij mijn moederbord.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 04:27

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het kan ook best liggen aan je mobo instellingen in je bios. Staat de controller ingesteld op IDE emulatie hoef je geen controller drivers te installeren via F6. Staat die op AHCI mode moet dat weer wel.

Systeem specs

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

Yor

Yor1313#2571

Je zegt eerder hier dat je het nog niet voorelkaar hebt gekregen om windows te installeren, right?
Ik gok erop dat je de verkeerde sata drivers ingeladen hebt met de F6 functie tijdens het installatie proces. Check eens op een andere pc die driverdisc en ben er zeker van dat je de juiste drivers aanmaakt. Bij asus heet dat makedisk geloof ik.

http://yor.minitroopers.com

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Hardeschijf van sata300 naar sata 150 zetten? Bij de samsung gaat dit volgens mij met software van samsung.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Als je Vista installeer heb je volgens mij geen drivers nodig.

Probeer je het met een apparte driver of probeer je het met de driver die vista gebruikt?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
wat wel heel vreemd is dat het hij nu alleen crasht wanneer ik grote bestanden kopieer van de wd naar de samsung als ik binnen de samsung of wd van partitie naar partitie kopieer crasht mijn pc niet . het gaat mis wanneer ik van de ene hdd naar de andere hdd wat kopieer

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:08

SaN

Misschien de schijf even in een andere pc stoppen, het wijst allemaal wel redelijk op een kapotte schijf geloof ik...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met hd tune gecheckt en ik zie dat de wd op UDMA mode 6 werkt en de samsung op UDMA mode 7 is dat mischien waarom het niet goed gaat ??
Pagina: 1