Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb net vista premium 64 bit geinstalleerd en nu ben ik op zoek naar de netwerk/lan drivers.
ten eerste heb ik gekeken op de site van asus naar het moederbord (asus p5sd2-fm/s) omdat dit onboard is
daar staat : SiS Ethernet(RTL8201CL)
terwijl op de sita van sis daar niks over te vinden is
terwijl er wel een realtek RTL8201CL betsaat maar vervolgens niet eens drivers voor vista laat staan voor 64 bit
kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een RTL chip is sowieso een Realtek, hoe je bij SiS komt weet ik niet, maar die hanteert in elk geval niet dat soort typenrs.

Als je dan op de realtek site kijkt zie je dit:
# Q9: Why don't I find RTL8201x driver on the website?

A9:
RTL8201, RTL8201BL, RTL8201CL, RTL8201CP, RTL8201N and RTL8211B(L) are all PHYceiver. That is a driverless hardware device. Software driver are relative to Network controller ( MAC ) which is integrated into chipset in such case mostly. Please contact your mother board maker or chipset manufacturer to obtain proper driver support.
Je zult dus bij Asus moeten zijn voor die driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt de drivers toch gewoon bij Asus weghalen? Per se bij SIS lijkt me niet noodzakelijk. http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Ik moet wel zeggen dat het type MB niet goed duidelijk is, ik heb de 1e maar genomen om wat uit te vinden. fm/s is niet te vinden. Is dit soms een specifiek type MB?

Misschien dat je deze http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us moet hebben. Naar ik nu vond is het een Scaleo?

offtopic:
:w naar Terw_Dan

[ Voor 81% gewijzigd door Guardian Angel op 14-03-2008 21:04 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uuhm, tsja geen idee maar wist ook al dat het daarop niet te vinden was maar met een vorig probleem stuurde ze me weer door naar fuijitsu-siemens omdat ik een complete pc van hun heb.
maar daar ga ik nu ook nog ff op zoeken (vergeten)