Voor een projectje ben ik wat aan het rommelen met openldap. Ik heb deze gecompiled van scratch en op een (weliswaar zwaar aangepaste) slackware installatie geinstalleerd. Op het moment gebruik ik alleen slapd.
Nu is het als volgt: Ik start slapd op de server met
Nu kan ik vanaf een andere machine in mijn netwerk, perfect ldapsearch -x draaien, ik krijg een mooie output.
het is de bedoeling dat ldapsearch ook op de server zelf gebruikt kan worden. Test ik dit (op ip 127.0.0.1) echter krijg ik een
terug. Ook in de debug output van slapd komt niks te staan.
Daarna heb ik het geprobeert met het externe ip van de server, 192.168.0.25 in mijn geval. Dit geeft het zelfde resultaat als op localhost connecten.
Slapd luistert wel op alle addressen, de debug output geeft IP=0.0.0.0:389
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen, er draait verder geen firewall of whatsoever op de server.
Nu is het als volgt: Ik start slapd op de server met
code:
1
| /usr/libexec/slapd -d 256 |
Nu kan ik vanaf een andere machine in mijn netwerk, perfect ldapsearch -x draaien, ik krijg een mooie output.
het is de bedoeling dat ldapsearch ook op de server zelf gebruikt kan worden. Test ik dit (op ip 127.0.0.1) echter krijg ik een
code:
1
| ldap_bind: Can't contact LDAP server (-1) |
terug. Ook in de debug output van slapd komt niks te staan.
Daarna heb ik het geprobeert met het externe ip van de server, 192.168.0.25 in mijn geval. Dit geeft het zelfde resultaat als op localhost connecten.
Slapd luistert wel op alle addressen, de debug output geeft IP=0.0.0.0:389
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen, er draait verder geen firewall of whatsoever op de server.