Vaak krijg ik foto's toegstuurd voor bijv plaatsing op een website. Vaak komt er bij kijken als ik deze foto's zoals ze zijn erop wil plaatsen, dat het dan niet meer overheenkomt met de thema van de website, of dat het er gewoon niet uitziet. Ik moet dan gaan bewerken waar ik maar weinig kaas van heb gegeten. Het simpele knip & plakwerk is me geen probleem, maar waar ik wel op stuit is het uitknippen van een deel van de foto, die vervolgens in een leeg nieuwe image plaatsen en daarvan de achtergrond 'mooi' over te laten komen met het plaatje wat ik er zojuist ingestoken heb.
Een klein voorbeeld is het volgende: Bovenhoek van een autodeur

Nu een stukje uitgezoomd (let niet op de Jpg compressie)

Persoonlijk vindt ik het er niet uitzien
Ik neig vaak naar anderen om dit soort klusjes voor mij te doen, terwijl ik me schamen zou omdat ik zoiets niet simpels (nog) kan.
M'n werkset is voornamelijk Paint Shop Pro 9.01, en daar zit een 'magic wand' tussen die bij strakke images het wel redelijk voor mij uit weet te zoeken, met images waar veel kleurverschil inzit (dus bijv die autodeur in dit geval) haalt hij er niet alles in 1 keer uit.
Is PSP wel uberhaubt bedoeld voor het wegfaden van kartelrandjes om die zo goed mogelijk met de achtergrond te laten vloeien? Ik begrijp dat een hoop lui met Photoshop werken, maar zelf ben ik er niet zo weg van, terwijl vermoedelijk ik dat volgens mij wel zijn moet tov PSP
Is hier een goede Tuturial voor met PSP of Photoshop zodat ik het ook leren kan en in het vervolg gewoonweg zelf doen kan?
Een klein voorbeeld is het volgende: Bovenhoek van een autodeur
Nu een stukje uitgezoomd (let niet op de Jpg compressie)

Persoonlijk vindt ik het er niet uitzien
M'n werkset is voornamelijk Paint Shop Pro 9.01, en daar zit een 'magic wand' tussen die bij strakke images het wel redelijk voor mij uit weet te zoeken, met images waar veel kleurverschil inzit (dus bijv die autodeur in dit geval) haalt hij er niet alles in 1 keer uit.
Is PSP wel uberhaubt bedoeld voor het wegfaden van kartelrandjes om die zo goed mogelijk met de achtergrond te laten vloeien? Ik begrijp dat een hoop lui met Photoshop werken, maar zelf ben ik er niet zo weg van, terwijl vermoedelijk ik dat volgens mij wel zijn moet tov PSP