Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik weet niet precies of deze topic wel in het juiste forum is geplaatst.
Maar ik heb een probleem met het lezen van mijn SD Kaart (sandisk extreme III 1 GB)

het is niet slim geweest van mij om na 1 of 2 fotos niet te kijken of die werkte op de pc.
Maar in ieder geval zit de kaart nu helemaal vol met foto's en ik wilde zojuist een paar fotootjes
met behulp van een kaartlezer die ik mee op reis heb genomen naar het thuisfront te sturen.

Aangezien ik in brazilie ben raak ik niet heel wijs uit de portugese windows. Maar in ieder geval krijg ik wel een melding over het moeten formateren van de kaart. Automatisch lezen (en openen) doet ie niet bij deze kaart. Bij een 2e kaartje dat ik heb meegenomen (staat maar 1 test fotootje op) doet alles het wel zoals het behoort.

In ieder geval is het probleem dus dat de SD Extreme III kaart niet vanzelf opent, maar ik een melding krijg voor formateren.

Is dit een bekend probleem? En is hier ook nog een oplossing voor of is formateren noodzakelijk?

Bij voorbaat dank,

Rogier

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Het mag niet uitmaken of je na 1, 2 of 123 foto's kijkt wat er op je SD kaartje is beland, maar dat weeet je zelf ook wel denk ik. ;)

Het kan zijn dat je de kaart op een bestandssysteem hebt geformatteerd dat de machine niet herkent, kleine kans, maar het kan. Wat ik je zou willen adviseren is om een kaartje te kopen daar (moet te doen zijn denk ik?) en die SanDisk met rust te laten tot je weer thuis bent. Jammer dat je nu de foto's er niet af kunt halen, maar liever heb je (nog een kans om ze te recoveren en daarmee) de foto's nog als je thuiskomt.

Thuis kan je dan allerhande gratis tooltjes proberen om de kaart weer aan te pakken.

Bericht hierboven

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kun je de foto op de camera wel terugkijken?

Zo ja, dan camera met kabeltje aan de PC hangen en dan proberen over te pompen. Daarna kaartje in camera formateren en even wat testfoto's schieten en kijken wat er dan gebeurt met de kaartlezer.
Zo nee, dan kijken of je met een recoverprogramma wat kunt doen. In ieder geval niet meer gaan schrijven op deze kaart.

This footer is intentionally left blank

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

idd nieuwe kaart kopen , en thuis tooltjes erop loslaten (na dat je een image hebt gemaakt)

Iperf