Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

een pc van een kennis heeft het volgende probleem
- Willekeurige blue-screens dus verschillende 0x codes en verschillende foutmeldingen
- Willekeurige vastlopers

wat we hebben geconstateerd
- Bolle consatoren op het moederbord
- Voeding was wel goed maar voor de zekerheid een ander 430 watt voeding ingezet

wat we hebben gedaan.
Moederbord vervangen socket A dus we hebben er een asrock k7s41gx erin gezet.
met nieuw geheugen 1 gb oem ddr1 geheugen.
we hadden nog een goede snellere socket A processor liggen een athlon 2200+ deze hebben we erin gezet er zat een 1800+ in.

Er zat een 80 gb hdd in deze tikte soms deze hebben we vervangen door een seagate 250 gb IDE harddisk.

Toen hebben we de pc helmaal opnieuw op de nieuwe schijf geinstalleerd de oude schijf zit er niet meer in.
de nieuwste drivers van de asrock en de viaarena site geinstalleerd.

maar we krijgen soms nog steeds blue screens.
dit heeft hij zo`n 1 a 2 keer per week.

wat we verder nog hebben getest,
hdd gestest met harddrive fitness test deze test is OKE
geheugen getest met de nieuwste memtest86 deze is OKE
onder 3dmark 2001 krijgen we ook geen blue screens

wat kan het probleem nu nog zijn ??

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
voeding :)
edit: dat is het eerst waar ik dan aan denk hoor :)

[ Voor 77% gewijzigd door sjongenelen op 14-03-2008 19:14 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
dat dachten wij ook maar die is ook al vervangen voor een nieuwe 430 watt voeding

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Wat zit er voor overige hardware in? CD/DVD drives, extra HDD's, videokaart? Misschien nog externe (USB) apparaten aangesloten?

Heb je al in je logboek gekeken wat de meldingen zijn? En wat geven die dan aan..? Kortom we hebben meer informatie nodig, en volgens mij heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook nog niet doorgenomen..

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit normaal een psc aan de usb poort maar deze hebben we nu niet aangesloten om dit uit te sluiten en evengoed krijgen we bsods,
we gebruiken maar 1 harddeschijf en we hebben ook al zonder dvd-rom geprobeerd
pci kaarten zitten er verder niet in.
we gebruiken de onboard vga aansluiting dus dat kan het ook niet zijn
we hebben ook de hangen en opstartproblemen troubleshooter doorgenomen maar niets kunnen vinden om ons probleem op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Gistere avond nog een blue screen gehad met de foutcode 0x00000024
en vanochtend weer een met de foutcode 0x0000007E

Bij de code 0x00000024 kan ik alleem maar als ik op de microsoft site zoek hardware fout vinden
en bij de code 0x0000007E driver probleem maar ik heb de laatste drivers geinstalleerd ik heb ook al de vorige drivers geinstalleerd en vanaf de cd maar dat heeft geen enkele zin.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:33:
Gistere avond nog een blue screen gehad met de foutcode 0x00000024
en vanochtend weer een met de foutcode 0x0000007E

Bij de code 0x00000024 kan ik alleem maar als ik op de microsoft site zoek hardware fout vinden
en bij de code 0x0000007E driver probleem maar ik heb de laatste drivers geinstalleerd ik heb ook al de vorige drivers geinstalleerd en vanaf de cd maar dat heeft geen enkele zin.
soms kun je ook nog wat informatie over brakke drivers krijgen uit de eventviewer (start --> run --> eventvwr --> system).

daarnaast kunnen ook nieuwe voedingen brak zijn, zeker als ze van een slecht merk zijn (check het voedingentopic in overige hardware voor verhalen). Check voor de zekerheid eventjes de voltages onder load (motherboard monitor oid)

verder zou je ook blauwe schermen kunnen krijgen van software, dus ook spyware / adware / virussen en trojans. Mocht het een verse windows zijn, zou je toch even kunnen checken met hyjackthis (of hijackthis).

en als laatste zou het een koelprobleem kunnen zijn (hoewel dit zeer onwaarschijnlijk is), maar met een tafelventilator is dat ook zo uitgesloten

succes iig

-_-

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Heb je het oude moederbord nog liggen? en wat voor een is het.

Ik kan bolle condensators vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Een koel probleem lijkt me sterk omdat ik de koeler goed heb schoongemaakt en goed draait.
in de eventvwr staat wel system error maar verder geen informatie ook niet als ik die open.
het oude moederbord is een MSI k7n2 delta-ilsr.

ik heb net gekeken met hijacthis maar er is niks verkeerts te vinden en hij heeft een herinstallatie gehad dus dat lijkt mij sterk dat er nog virussen of spyware op zit.

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Als je dat bord niet meer gebruikt dan wil ik hem wel van je overnemen met een bijpassend bedrag.

Verwijderd

Topicstarter
Phenos2: nee, ik heb het moederbord al weg gegooit

Gistere middag voor de zekerheid toch een nieuwe voeding gekocht ( we hadden deze al vervangen door een andere gebruikt ) maar nu hebben we er een nieuwe ingezet.
en gistere avond kregen we een hele foute melding
eerst een lees schrijfbewerkings fout en toen een spontane reboot.
we hadden de harddeschijf en moederbord al vervangen maar zou nu weer de harddeschijf problemen hebben ??

het is nu een seagate we hebben deze vanochtent getest met harddrive fitness test maar die geeft aan dat de harddeschijf goed is,
is dan toch weer het moederbord defect ??

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-03 11:32
heb je al een andere video/geluidskaart geprobeerd? dat is het enige onderdeel dat ik niet in je lijstje zie staan nl.
zit er nog andere hardware in die pc (rare insteekkaarten, oude cd/dvd drives, floppy drives)? wat voor 430W voeding is het?

• pm1
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

noem eens even op wat er allemaal nieuw is
en wat je allemaal uit je vervangonderdelen hebt gebruikt het probleem kan daar al eerder geweest zijn.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Hoe groot is nu nog de kans dat het een hardwareprobleem is? Je hebt praktisch een nieuwe computer gebouwd voor je kennis :) Ik zou het eens in de software (en dat kunnen dus ook nog drivers zijn) gaan zoeken......

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal is effe alles goed op een rijdje zetten
eest bsods en reboots
toen zag ik bolle consenatoren op het moederbord
toen heb ik het moederbord vervangen voor een asrock k7s41gx nieuw
het geheugen was sd-ram dus is er meteen 1gb oem ddr1 ingezet nieuw
toen heb ik een herinstalltie gedaan dus geheel geformatteerd.
toen hadden we nog steeds bsods en de hdd tikte dus hdd vervangen + herinstallatie
toen dachten we kan ook de voeding zijn dus voeding vervangen er zit nu een nieuwe voeding in. van 430 watt.
toen dachten we socket A dus kan ook processor probleem zijn ik had nog een andere processor liggen dus van de 1100 heb ik er nu een 2200 erin gezet.
nu hebben we de cd-reweritter en floppydrive eraf gegooit dus geen optishe drivers meer om te testen of daar het probleem zit en nog steeds bsods.

wat kan nog meer het probleem zijn ??
ik snap er niks meer van !!!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Aangezien ik net ook een klein succesje geboekt heb (CPU slaat een hartslagje over?) met het verhelpen van een nasty blue screen, is het wellicht voor jou ook nutting om eens te kijken, met WinDbg, wat de mini-dmp nou zegt waar de blue-screen zich voordeed. Dan kun je toch wat gerichter gaan zoeken. Zoals ik zelf ondervond, wijt niet direct aan hardware wat ook door software veroorzaakt kan worden.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer nieuws

er zit nu ander geheugen in op te testen 2x 512 in plaats van 1x 1 gb overgens gaf de memtest geen fouten.
en de floppydrive en de cd rewritter niet aangesloten

en geen blue screens meer.
aangezien we de cd-rw het meeste nodig hebben ga ik die als eerste weer aansluiten.
het geheugen laat ik nu effe 2x 512 en de floppydrive laat ik effe los liggen dus niet aangesloten

Ik post weer als ik weer nieuws heb.
alvast bedank voor alle hulp

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 10:00
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:09:
Ik heb weer nieuws

er zit nu ander geheugen in op te testen 2x 512 in plaats van 1x 1 gb overgens gaf de memtest geen fouten.
en de floppydrive en de cd rewritter niet aangesloten

en geen blue screens meer.
aangezien we de cd-rw het meeste nodig hebben ga ik die als eerste weer aansluiten.
het geheugen laat ik nu effe 2x 512 en de floppydrive laat ik effe los liggen dus niet aangesloten

Ik post weer als ik weer nieuws heb.
alvast bedank voor alle hulp
Ik had precies hetzelfde, echter had ik niet gelijk m'n hele pc verbouwd maar alles gecheckt en m'n mede tweakers om raad gevraagd. Ben er toen zelf achter gekomen dat m'n 1gb dual-channel niet goed werkte op 400 mhz toen stapje lager gezet naar 333 mhz en hij liep weer als een trein. Dit kun je in de Bios veranderen. 8)

Verwijderd

Topicstarter
het moederbord had ik vervangen omdat deze bolle consenatoren had dus dat was toch al niet goed,
Geheugen was sd-ram en nu ddr1 dus moetst toch vervangen worden
hdd tikte af en toe en gaf errors met harddrive fitness test
processor was een socket A dat gaf nogal problemen in het socket A tijdperk en ik had er nog een liggen waar ik toch niks mee deed dus die erin gezet.
nieuwste drivers geinstalleerd
voeding voltages waren niet helemaal goed dus ook vervangen
en nu is het waarschijnlijk de floppydrive maar dat laat ik nog weten als we alles goed getest hebben !!

Verwijderd

Topicstarter
Door de floppydrive hebben we inderdaad dead screens
na deze te hebben vervangen herkent hij de floppydrive helemaal niet meer
we gaan nu weer het moederbord vervangen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
Controleer eerst eens de kabel van de floppy drive en vervang deze indien mogelijk.
Mooi trouwens dat je hier steeds laat weten wat je doet! :)

[ Voor 27% gewijzigd door D-Three op 02-04-2008 22:23 ]

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

check misschien ook eens de aansluiting op het moederbord het is niet de eerste keer dat je bij het uittrekken want pinnentjes verbuikgt. en als je hem er dan opnieuw inpropt kkrijg je kortgesloten pinnen :(

(wie heeft er vandaag nog een diskette-station nodig ???? )

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere floppydrive kabel geprobeerd, helpt niet
floppydrive + kabel op een andere computer getest werkt wel gewoon
moederbord vervangen onder gerantie floppydrive werkt niet.
bios update en de floppydrive werkt nog steeds niet
wat kan dit dan nog zijn ??

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 22:26

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Aangezien het oude pata schijven betreft kan het misschien zijn dat de pata kabel om zeep is.

Ik heb het al voorgehad dat mijn pc instabiel was na enige tijd dat hij aan stond en zomaar ineens een bluescreen zou geven. Dit gebeurde sneller tijdens het gamen dan in windows zelf. Bleek dat mijn ide kabel intern kapot was door de platte kabel in allerlei bochten te wringen om de airflow zo weinig mogelijk te blokkeren. Ik dacht heus dat zo'n kabel meer kon hebben dan dat, maar tja. Na het vervangen van mijn ide kabel werkte het weer normaal, dus wie weet dat het bij jou hetzelfde is?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
De voeding (kabel, connector, ...) van de floppy is toch wel OK? :)

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 11:41

Joran

<3 natalee

Dit komt me bekend voor! Draai het diagnostische programma van de hdd-fabrikant en zoek eens op fouten!

Send me your gameboys

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

yup heb ik ook al eens meegemaakt dat de kabel kapot was :( irritant en maar zoeken wat het probleem is he

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals is vermeld is het probleem met blauwe schermen opgelost door de floppydrive eraf te gooien
na een nieuwe floppydrive te hebben gekocht werkt deze niet
wordt wel herkent en zo maar leest geen diskette`s
ik heb deze getest in mijn eigen computer en dan werkt hij wel gewoon
dus wat kan het dan nog zijn ??
moederbord is al vervagen maar leverde niks op !!
als ik de oude floppydrive aansluit klrijg ik blue screens en wordt niet herkent
en als ik de nieuwe aansluit krijg ik geen blue screens en de floppydrive wordt herkent maar leest geen diskette`s wat hij in een andere pc wel dut lamptje gaat wel gewoon branden als ik op de diskettedrive letter klik en zo maar leest niks

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 22:26

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Kan het zijn dat je de platte datakabel tussen het moederbord en de floppydrive omgekeerd hebt gestoken? Dat heb ik ook al meermaals meegemaakt. En dan maar afvragen wat ik fout heb gedaan...

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:37:
wat hij in een andere pc wel dut lamptje gaat wel gewoon branden als ik op de diskettedrive letter klik en zo maar leest niks
typisch probleem : floppy kabel zit omgekeerd !!!

edit: neem gewoon eens een andere floppykabel.

normaal zit aan je floppy kabel een gedraaid stukje dat stukje moet aan je floppy drive hangen en het andere deel aan je moederbord

[ Voor 24% gewijzigd door pm1 op 13-04-2008 11:56 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie

Het moederbord bleek weer defect te zijn voor de 3de keer !!
na deze te hebben vervangen werkt alles weer naar behoren
Pagina: 1