Wireless met WAG325N router - langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Maistah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2022
Hallo hallo!

Sinds 2 weken geleden hebben wij een WAG325N modem/router van linksys aangeschaft. Alles ging prima, geen problemen met wat dan ook.

Onze internetverbinding ging vorige week van 6mbit naar "tot 20mbit", via Orange. Ik heb de router instellingen veranderd zoals Orange dat van mij vroeg en ik kreeg op alle computers volle snelheid.

Gisteravond kreeg ik opeens op alle computers die draadloos verbonden waren met het netwerk (zijn er 3, 2 hebben een WUSB300N linksys adapter, 1 heeft een ingebouwde Dell wireless adapter, alle drivers zijn up to date) een schommeling in de verbinding. Af en toe vloog mijn vebinding eruit, ik downloadde met 2 mbit of minder... soms opeens weer met 14 mbit, dan weer 1 mbit enzovoorts.

Meteen heb ik een test gedaan met een ethernet kabel en daarmee kreeg ik gewoon 14mbit. Zoals ik eigenlijk ook gewoon via het draadloos netwerk had.

Ik heb een paar fora gecheckt op internet en kwam tot de conclusie dat ik wat aanpassingen moest verrichten in mijn router settings. Zo vermeldde iemand op een forum dat ik de channels van mijn wireless moest veranderen van 6 naar 8 en standard channel op 10 moest zetten. Dit heb ik ook gedaan en sindsdien heb ik een stabiele verbinding.

Probleem nu nog is, op welke site ik ook een download test doe, hoe laat het ook is, ik krijg overal 1,2mbit - 1,5mbit.

Waar kan dit probleem nog meer aan liggen?
Mocht ik jullie niet voldoende geïnformeerd hebben, laat het me weten.

Alvast bedankt!
Anand Thakur