[Asus P5K-E/WiFi-AP] 2e Slot voor Videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Omdat ik een MSi Low-Profile Passive 8500GT PCI-e met gigantisch koelblok tezamen met twee 150MCE TV-kaarten wil plaatsen op een Asus P5K-E/WiFi-AP. Vroeg ik me i.v.m. de layout van mijn HTPC kast af of ik de videokaart in de 2e slot van de Asus kan plaatsen i.p.v. het 1e slot. Om vervolgens de twee TV-kaarten in de twee PCI sloten ernaast te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1655/1655_l.jpg

De 8500GT komt dan in het zwarte PCI-e blok en haar koelblok overlapt het volledige PCI slot aan de linkerkant ervan. De twee TV-kaarten komen dan rechts van het zwarte PCI-e blok.

Als ik moet inleveren wat betreft performance van de 8500GT, vind ik dat niet erg, hij draait toch alleen maar HTPC materiaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/37833.jpg

Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is met dit specifieke moederbord en liever nog, heeft iemand hier ervaring mee?

- ok het is mogelijk volgens het boekje op 4x PCI-e speed, maar kan nergens vinden of die videokaart dat ook ondersteunt -

[ Voor 16% gewijzigd door deeltje op 14-03-2008 18:06 ]

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 12:47

DR161

is sarcasminist

deeltje schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:03:
- ok het is mogelijk volgens het boekje op 4x PCI-e speed, maar kan nergens vinden of die videokaart dat ook ondersteunt -
dan draait de kaart gewoon op 4x als het goed is ipv 16
van 16 naar 8 maakt het niet uit maar naar 4x weet ik het niet 8)7

pssst geld kopen?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:32

Dima_2005

T.net-verslaafde

Dit vroeg ik me af maar dan bij een Gigabyte X38-DQ6, als dit lukt, bestel ik dan een grote GPU-koeler, anders niet ;)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 13:50
Als je hem wel in de eerste PCI-E stopt, heb je toch nog steeds twee sloten vrij voor je tuners??

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 10:57
NitSuA schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:35:
Als je hem wel in de eerste PCI-E stopt, heb je toch nog steeds twee sloten vrij voor je tuners??
Ik denk dat die PCI slot onder die blauwe niet gebruikt kan worden ivm grote coolblok.

Maar hij kan wel gewoon in de blauwe x16 slot en de tuners gewoon in die boven en onder de zwarte stoppen.

Tenzij die perse de tuners bij elkaar wilt zonder iets er tussen.

Ik heb deze moederbord ook en je kan hem gewoon in die zwarte stoppen.
Dat had ik eerst ook gedaan omdat ik niet wist welke de primary was :)
Kreeg gewoon beeld en keek later pas in de handleiding dat de blauwe de primary was.

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 10:23
Ik had eenzelfde soort probleem en bij mij werkte de kaart in het onderste slot prima zonder perfomance loss. Ik merkte iniedergeval geen verschil tussen het onderste en het bovenste slot. Het makkelijkste is als je het kan testen :)

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
NitSuA schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:35:
Het koelblok is zo groot dat hij over een geheel PCi slot valt, daarnaast zal hij dan zo dicht tegen de backplate van 1 van de TV-Tuners zitten, dat me dat niet gezond lijkt. Die koelbokken worden zo ontzettend heet dat ik niet het risico wil lopen dat de backplate van de TV-Tuner het begeeft.

Hij zit nu in het zwarte slot waardoor hij een goede 5cm luchtstroom heeft voordat hij de powersupply tegenkomt. Ben nog even aan het testen met temps maar dit is sowieso de beste oplossing.

Iedereen bedankt voor het antwoorden.
Pagina: 1