• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 22:32
Ben momenteel bezig met de live cd van BackTrack maar verder dan de basis kom ik niet.
Ben nu opzoek naar een goede site liefst zelfs een (gratis) cursus hoe te werken met backtrack.
Op het internet is het nogal moeilijk een dergelijke cursus te vinden, behalve dan de cursus die offensive-security.com aanbied. ("tegen betaling met wachttijden en lessen) Ik wil gewoon een doe het zelf cursus hierover in de form van een site/document of zelfs boeken.

Misschien dat iemand het zelfde heeft gehad en wel wat gevonden of gewoon een goede informatie bron heeft.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 18:26
denk dat je weinig kans heb om een tutorial vind die je heel backtrack uitlegt.
er zijn wel enkele video tutorials op de site van hun.
maar verders moet je denk ik gewoon de man pages en veel proberen.
kan al aardig wat met backtrack

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BackTrack is (in mijn opinie) niet veel meer dan een linux distro met een hele verzameling security en netwerk tools, vergelijkbaar met Knoppix STD, of nUbuntu. Je zou het beste eerst wat algemene netwerk cursussen (of zelfstudie) moeten doen, en dan met name TCP/IP (en ethernet).
Met die kennis kun je je dan focussen op de tool(s) die je wilt gaan gebruiken, en vervolgens die tools bestuderen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:37

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Je kan eventueel ook nog eens kijken naar boeken van Certified Ethical Hacker (EcCouncil). Deze zijn via Amazon e.d. te verkrijgen of als je weet waar te zoeken, ook op internet.

Syngress heeft ook de nodige boeken op dit gebied maar of daar ook specifiek Backtrack bij zit weet ik niet. Open Source Pentest ofzo. Ik ga wel even googlen en update deze post
Deze: http://www.syngress.com/catalog/?pid=3330
Gaat over Auditor, de voorlopen van Backtrack geloof ik.

[ Voor 13% gewijzigd door sh4d0wman op 14-03-2008 16:18 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.