Toon posts:

PC hangt op "Looking for PCI devices..."

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc wil ineens niet meer opstarten, hij blijft staan op dit scherm. Ik wilde in de bios komen, maar wat me opviel was dat mijn toetsenbord niet meer werkte. Heb alle USB poorten geprobeerd maar hij werkt nog steeds niet.
Het komt waarschijnlijk omdat ik een USB PCI kaart had, die los in het slot zat. Ik drukte mn externe HDD erin en toen ging hij een beetje eruit. Hij startte toen wel normaal op, maar nu ineens niet meer.

Weet iemand wat er aan de hand is?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-05 13:56
Definieer start niet meer op,
--> doet niets meer
--> wel door de bios maar wil windows niet starten
--> BSOD in Windows?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter misschien wel. Loop die eens door en post te resultaten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft hangen op dat scherm. Eerst krijg je zeg maar dat scherm met de Hardeschijven en daarna dat tabelletje met de PCI devices. Dan staat er boven die tabel "Looking for PCI devices ..." en daar blijft hij dan op staan.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, probeer alles wat er staat uit en vermeld de resultaten in je topicstart. Ieder punt dat je overslaat zul je moeten verantwoorden waarom het niet van toepassing kan zijn in jouw situatie.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 17:52
Als je wel in de bios kunt komen kijk dan even of je Clear NVRAM of Clear ESCD op Enabled kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt gewoon die setup door op Del te drukken? Dat werkt niet, omdat m'n toetsenbord het niet doet. Geen van de usb poorten werkt.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

PCI kaart eruit slot schoonblazen en controleren op sluiting, kaart er nieuw insteken.
Zonder kaart proberen.
PS/2 tobo eraan hangen om in bios te komen.
Maar zoals al eerder gezegd.
kalizec schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:07:
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, probeer alles wat er staat uit en vermeld de resultaten in je topicstart. Ieder punt dat je overslaat zul je moeten verantwoorden waarom het niet van toepassing kan zijn in jouw situatie.
En wat meer specs en tonen van eigen inzet zouden ook niet weg zijn, anders gaat ie denk ik op slot ;)

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de schop, maar ik wilde even zeggen dat hij inmiddels weer werkt. Het gebeurde net voordat ik wegging het weekend, vandaar dat ik niet reageerde na vrijdag.

Ben net even bezig gegaan, bios gereset en toen werkte mijn toetsenbord in ieder geval. Hij startte nog steeds niet op, maar ik kon de bios weer in. Daar heb ik pci plug&play aan of uit gezet, dat weet ik niet zeker meer, maar hij zoekt iig niet meer tijdens het booten naar pci devices en windows start gewoon weer op :) .

Dit topic kan dus dicht.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Is al tig keer gezegd. Dit topic gaat dicht, niet omdat het probleem opgelost is (lees de Algemene gedragsregels (Netiquette)GoT Huisregels aub eens door - GoT is geen helpdesk met tickets oid en topics die 'opgelost' zijn gaan niet dicht), maar omdat je overduidelijk niet zelf de moeite gedaan hebt voordat je een topic opent, en zelfs na suggesties van anderen vrolijk die suggesties negeert.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.