Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP] Hoe doe ik hierbij een ORDER BY eventday DESC?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:08
Ik heb, vond ikzelf, een leuk asp-kalendertje aangepast en kan er naar hartelust zaken toevoegen, echter op het moment dat de kalender alles ophaalt (d.w.z., alle events met hun data), dan heb ik een probleem. Aangezien een datum bij mij bestaat uit 3 aparte velden (dag, maand en jaar), krijg ik het maar niet voor elkaar om per maand een overzicht te krijgen van events die oploopt. Mijn code:

<% set getnext = dbconn.execute("Select * from events where eventyear = '" & year(ddate) & "' and eventmonth = '" & month(ddate) & "' and eventday > " & dtdt & " ")
while not getnext.bof and not getnext.eof %>
<tr><td>
<font face="Verdana" size="1"><b>::</b> <%=getnext("eventdesc")%> (<%=getnext("eventday")%>/<%=getnext("eventmonth")%>/<%=getnext("eventyear")%>)</font>
<% getnext.movenext
wend%>

M.a.w. hoe doe ik bij dit stuk code:

<% set getnext = dbconn.execute("Select * from events where eventyear = '" & year(ddate) & "' and eventmonth = '" & month(ddate) & "' and eventday > " & dtdt & " ")

een 'ORDER BY eventday DESC'?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• Frituurman
Kan een slotje op.. my bad.. scuza!

EDIT:

<% set getnext = dbconn.execute("Select * from events where eventyear = '" & year(ddate) & "' and eventmonth = '" & month(ddate) & "' and eventday > " & dtdt & " ORDER BY eventday DESC")

En zo heb ik het opgelost...

Maar nu heb ik weer een nieuw 'issue'...

<tr><td><B><font face="Verdana" size="1"><BR><BR><u>Deze maand:</u></font></B><BR></td></tr>
<%dtdt = cInt(day(ddate))%>
<% set getnext = dbconn.execute("Select * from events where eventyear = '" & year(ddate) & "' and eventmonth = '" & month(ddate) & "' and eventday > " & dtdt & " ORDER BY eventday ASC")
<tr><td>
<font face="Verdana" size="1"><b>::</b> <%=getnext("eventdesc")%> (<%=getnext("eventday")%>/<%=getnext("eventmonth")%>/<%=getnext("eventyear")%>)</font>
<% getnext.movenext
wend
%>
</td></tr>

Dit is de code die ik gebruik.. echter als er in een maand nu géén events zijn, dan staat er alleen heel lelijk:

Deze maand:

met daaronder dus niets. Ik wil daar graag iets krijgen als:

Deze maand:
Helaas, deze maand is er nog niets ingepland!

Als n00b heb ik geen idee hoe dit aan te pakken.. :)

[ Voor 94% gewijzigd door Frituurman op 14-03-2008 14:27 . Reden: Zelf opgelost.. en een nieuw issue... :) ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Frizzz schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:08:
Kan een slotje op.. my bad.. scuza!
Slotjes zijn alleen hinderlijke topics of andere draadjes die tegen de richtlijnen ingaan.

Leg uit hoe je het opgelost hebt, zodat anderen er ook wat aan hebben :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Frituurman
Ik heb dus een nieuwe vraag.. voor de mensen die het niet (willen) zien of er overheen lezen... hellup! :)

Verwijderd

Eerste hit op google "asp empty recordset" geeft deze pagina :)
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/092398-1.shtml

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Ehm, zo werkt het hier niet hoor.
Lees eens even de Quickstart.

klik

[ Voor 40% gewijzigd door whoami op 14-03-2008 14:32 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.